Ahoj, jsem novým majitelem 650GS. Oproti Hondě CBF, kterou jsem měl předtím mne zaujalo, že když řadím tak je z převodovky slyšet poměrně silné bouchnutí. Dělá to zejména při podřazování a to u všech kvaltů. Jinak lze řadit bez problémů, kvalty nevyskakují a vůli spojky mám seřízenou podle servisního manuálu. Pokud hodím motorku na cetrální stojan a zařadím jedničku, tak se zadní kolo i při naplno zmáčklé spojce prudce roztočí, pak lze ale zastavit rukou, aniž by klesly otáčky motoru. Je toto u GSek normální nebo mám hledat servis ?
Dave S napsal:
Ahoj, jsem novým majitelem 650GS. Oproti Hondě CBF, kterou jsem měl předtím mne zaujalo, že když řadím tak je z převodovky slyšet poměrně silné bouchnutí. Dělá to zejména při podřazování a to u všech kvaltů. Jinak lze řadit bez problémů, kvalty nevyskakují a vůli spojky mám seřízenou podle servisního manuálu. Pokud hodím motorku na cetrální stojan a zařadím jedničku, tak se zadní kolo i při naplno zmáčklé spojce prudce roztočí, pak lze ale zastavit rukou, aniž by klesly otáčky motoru. Je toto u GSek normální nebo mám hledat servis ?
No to je podle mého tím, že přes dobu co moto stojí, slepne spojka to je asi normální mě to dělá také. Musí se nezi ni dostat olej a pak je to OK :-)
Upravil tora dne 30.05.2008 18:21
Já bych jezdil. 650 nemám, ale popisuješ jev který si myslím je vcelku normální.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Cycli napsal:
Já bych jezdil. 650 nemám, ale popisuješ jev který si myslím je vcelku normální.
OK, tak to budu považovat za normální...
Mě jen překvapilo jaký klepnutí je při řazení slyšet, protože to jsem z mé předchozí motky neznal....
Díky Dave
To je podle mě uplne v pořádku. Hlučný řazení je prej normální a to že se ti roztočí kolo sem zatim nezkoušel, ale vim, že auta to dělaj všechny a je to zpusobení třenim o olej.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Přesně tak, to hlučnější řazení je úplně standartní, taky se občas stává že když nevyřadíš včas na neutrál - před dojezdem na křižovatku, třeba - tak pak je trošku problém neutrál najít. Chce to jen trošku cviku a zvyknout si.
....hlučné řazení, no můj přechod z XJR 1300 na BMW R 1150 GS byl v tomto dosti šok, přeřazení na BMW bych přirovnal k pádu kladiva do kanálu, tak že je to normální.
Měl jsem podobný problém ale asi v 10.000km mi začaly vypadávat kvalty a v rámci záruky jsem dostal v Autecu novou převodovku a světe div se - naprosto tichá! Takže evidentně záleží na kusu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
....je pravda, že to jde ovlivnit , když chceš řadit, musíš být přesvědčen, že chceš a bez váhání rázně přeřadit, když se budeš snažit s tí mazlit, má to úplně opačný efekt. Včasné rázné rychlé přeřazení jde na moji motorce lépe, než nějaké vyčkávání na otáčky a podobně.
TomasTT napsal:
Měl jsem podobný problém ale asi v 10.000km mi začaly vypadávat kvalty a v rámci záruky jsem dostal v Autecu novou převodovku a světe div se - naprosto tichá! Takže evidentně záleží na kusu.
Myslím že nemáš pravdu mně to tam taky padá tak že o tom vědí všichni okolo
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Jezdil jsem rok šestpade Scarvera. Když jsem řadil za jedna, všichni kolem se lekli. Pak už další rychlosti dobrý, ale je pravda, že oproti jiným mtc hlučnější. Byl jsem z toho taky nervózní, ale v Autecu mě uklidnili, že je to u šestpade normální.
Vladek
Jo, kravál při zařazení jedničky při rozjezdu přirovnávaný k ráně kladivem do traverzy je asi celkem normální, slýchávám při každém rozjezdu, a nejen u svého F-ka. ostatní kvalty nahoru i dolu jsou podstatně tišší, ale určitě jsou slyšet taky.
Takže já neřeším a jedu.
To je fakt mam Gs r.v.2000 a jsou to fakt rány,i kdyz odlepim pred jízdou spojku.Pri jedničce to křápne jak do kovadliny.A nekdy i pri přeřazení z 1-2 ostatní kvalty v pohodě. Taky záleží na napnutí řetězu.Velká vůle je spíš na škodu.
No fakt je to normalní,než jsem si na to zvyknul tak jsem byl z toho hotovej.Hold je to BMW a ne japonec.Přirovnal bych to k Jawě dvěstěpadesat panelce když si to tam kopal bez mačkaní spojky protože to byl poloautomat
Mám ji od nova 08/2007 a musím uznat,že jsem si na hlučnější řazení a použití větší síly musel taky zvyknout.Oproti žaponcům nemluvě.Vyzkoušel jsem i víc šestpade a je to u všech podobné: cvaknutí při zařazení jedničky a musím řadit, tak že to tam opravdu "dávám" a dolů samozřejmě s meziplynem. Jde určitě o zvyk a má to tu výhodu,že když jedu kládu v terénu tak si nikdy nechtěně nezařadím...
Mikes
Nově s KTM... :-)
Doma máme 650GS 05 i Dakara 03.U Dakara jdou všechny kvalty zlehka a potichu(jen občas při podřazení až na jedničku před křižovatkou se ozve rána,ale to málokdy) a u normal 650 se vždycky u zařazení jedničky ozve rána jak když pustím víko od kanálu.Ale je to normál a v krátký době se na to zvykne.