V zimě bych si chtěl na svém 1150 udělat nějaký servis, kdy jedním z kroků bude kontrola ventilů. Když jsem se díval na nová těsnění víka hlav, tak mě trochu nemile překvapila cena (cca 1200 Kč za sadu). Chci se zeptat zkušenějších, je nutná výměna těchto těsnění, případně existuje nějaká levnější sada?
VojtechPolicky napsal:
Ale po otevření tíct začít muže, není pravda? Takže asi by mohlo být na místě tyto těsnění měnit a nebo se zajímat o jejich cenu.. popř. výměnu.
Pokud ho nepoškodíš při demontáži tak pak nepoteče.
Víko pak hlavně dotahovat předepsaným kroutícím momentem.
JJ Pokud ho nezničíš demontáží mužeš ho používat pořád dokola jen bacha na to vnitřní na svíčce to je u 1150 nácylné je tam dutina a to se vymačkne do těsnění a kdyby se tam blbě dalo tekl by ti ven olej.
Utahovat 10Nm
Upravil servisak dne 07.10.2012 17:39
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Ty vnější vydrží opravdu velmi dlouho. Ty vnitřní u svíčky jsou občas potřeba vyměnit - jak jsou nějak moc "rozpláclý", tak dávám nový. Jsou jiné u 1100, 1150 jednosvíčka a jiné u 1150 dvousvíčka.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Ty vnější vydrží opravdu velmi dlouho. Ty vnitřní u svíčky jsou občas potřeba vyměnit - jak jsou nějak moc "rozpláclý", tak dávám nový. Jsou jiné u 1100, 1150 jednosvíčka a jiné u 1150 dvousvíčka.
Pravdu ma ten chlapec a to kolem svicky si nasad na viko a davej s vikem,tak ho tam neskripnes.
Díky všem za rady, myslím, že jsem právě tohle chtěl slyšet. Zítra jedu pro "momenťák" a tak bych to o víkendu zkusil udělat. Doufám, že mě nic nepřekvapí .
servisak napsal:
JJ Pokud ho nezničíš demontáží mužeš ho používat pořád dokola jen bacha na to vnitřní na svíčce to je u 1150 nácylné je tam dutina a to se vymačkne do těsnění a kdyby se tam blbě dalo tekl by ti ven olej.
Utahovat 10Nm
Jen dotaz. Prosím tě, v manuálu je 8 Nm a ty píšeš 10 Nm. Je to lepší z vlastní zkušenosti nebo to má jiný důvod?
Ano v manuale je 8Nm ale ony počítají s novým těsněním ale ani těma 10 nic nezkazíš ty 2 Nm jsou ulně zanedbatelný
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Šrouby na ventildeklech mají osazení, a tím se po dotažení na předepsaný moment opřou o plochu nálitku se závitem v hlavě válce. Vymačkanost těsnění na dotažení šroubů nemá vliv. Těsnění jsou "zmáčklý" a šrouby jsou o nálitky opřený už u těch předepsaných 8Nm - další dotahování už těsnění víc nezmáčkne (kdyby těsnění prolínalo, tak už je zralé na výměnu) - jen se může strhnout závit (když bude "načatý" ). Je ale fakt, že když je závit "zdravý" tak těch 10Nm tomu určitě neublíží a neprotočí se to (je to M6). I momentový klíč (asi jsi nekupoval nějaký hodně drahý "značkový" ) není úplně přesný a v těchto malých momentech si nedělám iluze, že to bude klidně nepřesnost +-1Nm.
Upravil Tonda dne 12.10.2012 19:36
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kupoval jsem od Proxxonu, sice za cca 1500 Kč, takže nevím jestli levný nebo drahý, ale má vlastní výrobní číslo s uváděnou přesností +- 3% a tak to snad nebude tak zlé. Ale taky díky za radu. Vždy se rád přiučím.
Momenťák Proxxon bude OK. Sám mám od nich jednu z gola sad v dílně už přes deset let. Já myslel, že jsi koupil něco úplně noname "za pět stovek" (tam si s tou přesností moc iluze nedělám) - i když i to je pořád lepší než nic.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak dnes uděláno. Práce paráda oproti japonským V-dvouválcům. Jen jeden dotaz pro zajímavost. Odmašťujete něčím styčné plochy na motoru a těsnění, nebo dostačuje vytření "do sucha" hadrem?
Ked už sme u tych vík tak, sa popytam či mal niekto z vas panove problem s netesnostou nalievacieho vyčka u originalneho dekliku v ktorom je O-kružok 18x4. Ide o to že pred nedavnom sa robila kontrola vole ventilov a od tejto chvile mi ser.e na lavu nohu z ničoho nič enormne množstvo motoroveho oleja, su aj badatelne stopy po oleji tesne za spominanym vyčkom. Na pravom valci mi od kupi mašiny jemne presakuje podhlavovy O-kružok čo je aj jemne badatelne najma na čižme, ale ta lava strana je niekolko nasobne intenzivnejšia a hlavne to serie dost vyššie mimo čižmu rovno do textilu. Ešte jeden dotaz: Ake použivate vyčko na mot. olej, origo alebo radšej ine tuningove?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Miho napsal:
Tak dnes uděláno. Práce paráda oproti japonským V-dvouválcům. Jen jeden dotaz pro zajímavost. Odmašťujete něčím styčné plochy na motoru a těsnění, nebo dostačuje vytření "do sucha" hadrem?
Ja to pokazde odmastim cisticem brzd a i to nastrikam na hadr a otru hlavu a viko vystrikam cele. To tesneni je lepsi ostrikat pac kdyz ho zmacknes vikem je tam par kapek a ty pak zamasti hlavu.
... servis a diagnostika BMW Motorrad