U Louise v Drážďanech mají Revi´t Sand bundy za 200,- Euro a kalhoty za 160,- Euro v barvě šedá.
BMW 1200GS, ČZ 125C, Honda Forza
Měl jsem: Java 21 zvaná Pionýr, ČZ 175, Jawa 350/634, Yamaha 1100 Virago, Honda CBF 1000
Ve vídni mají větší výběr. Je to doprodej prostě se teď bude vyrábět sand 2. F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Vídeň znám. To jsem byl jenom na takovém rodinném výletě na Advent do Německa na Glühwein a Bratwurst. Louise jsem nemohl k nadšení rodiny vynechat. na čumendu.
BMW 1200GS, ČZ 125C, Honda Forza
Měl jsem: Java 21 zvaná Pionýr, ČZ 175, Jawa 350/634, Yamaha 1100 Virago, Honda CBF 1000
Zkušenosti po třech sezonách s oblečením Rev´it! Sand.
26.02.2010 jsem se začal zajímat o novou bundu a kalhoty na motocykl a v červnu se stávám majitelem textilního setu od firmy Revit, bundy Sand Touren a kalhot Sand. Požadavek odnímatelné membrány v roce 2010 a ceny +/- 20 000 Kč, poměrně dost zúžil výběr. Chtěl jsem touringové oblečení vhodné na naháče nebo cestovní enduro a vybíral jsem opravdu pečlivě. Ze začátku jsem pokukoval i po setech s materiálem Outlast, které by plánovaný rozpočet trochu překročilo, ale:
1. do 25tis kč mě nic nezaujalo
2. vadila mě nemožnost vyjmutí membrány u těchto typů.
Spousta hodin pročítání motocyklových diskuzí, návštěva dovozců-výrobců na výstavě motocykl = pěkně zamotaná šiška. Nakonec jsem vyloučil modely, které se do ČR nedovážejí a do nejužšího výběru se dostalo 5 srovnatelných modelů od čtyřech výrobců. Tři jsem navštívil, ale ke čtvrtému se už nedostal, protože jsem dorazil do prodejny Revitu a vyzkoušel Sand.
První seznámení
- Odnímatelná membrána, což byl základní požadavek. 1. Vrstva textilie a uvnitř bundy náprsní kapsa a krátký a dlouhý zip pro sepnutí s kalhotami 2. Vrstva membrána, v které je náprsní kapsa a krátký zip pro sepnutí s kalhotami 3. Vrstva termovložka, v které je kupodivu, ano.. taky náprsní kapsa. Bunda a membrána má límec z příjemného materiálu. http://mahomaho.r...110849.jpg http://mahomaho.r...110851.jpg
- Vpínání vrstev je promyšlené a v duchu tohoto termínu se nese celé oblečení. Bunda má jiné typy a délky zipů pro membránu a termovložku, takže se vylučuje záměna a lze vpínat samostatně membránu nebo jen vložku nebo samozřejmě oboje. Kalhoty mají navíc i zipy barevně odlišeny, takže spínáte šedý zip na šedý zip u membrány a černý na černý u vložky. Řeknete si blbost, ale když člověk spěchá ocení to velmi. http://mahomaho.r...110853.jpg http://mahomaho.r...110854.jpg http://mahomaho.r...110855.jpg
- Protektory na loktech a kolenou jsou z nějaké gumy a co je podstatné dají se v kapsách posouvat a suchým zipem zajistit jejich polohu. Věc, která je v podstatě neviditelná, přitom velmi důležitá pro pohodlné dopasování. Na zádech a bocích jsou z pěnové hmoty, u která při nárazu ztvrdne. http://mahomaho.r...110868.jpg http://mahomaho.r...110869.jpg http://mahomaho.r...110873.jpg
- Lokty a vnitřní strana na kolenou jsou vyztuženy z pevnější látky. http://mahomaho.r...110876.jpg
- Ventilace u bundy – na rukávech, prsou a na zádech. http://mahomaho.r...110882.jpg http://mahomaho.r...110907.jpg
- Kalhoty – standardní ventilace na stehnech a navíc lze nohavici stáhnout nebo povolit přes suchý zip, přičemž při maximálním povolení máte pěkné „zvoňáky“ a pěkně to odspodu luftuje. http://mahomaho.r...110886.jpg http://mahomaho.r...110887.jpg
- Sepnutí bundy s kalhotami je na krátký i dlouhý zip kolem pasu. Kalhoty a bunda mají vždy připnutý i protikus, takže pokud koupíte samostatně jen kalhoty, máte možnost si zip všít do stávající bundy a naopak. http://mahomaho.r...stcard.jpg http://mahomaho.r...110895.jpg
- Stahovací popruhy v pase a na rukávech řešené přes sponu tak, že se nikdy za jízdy neposunou/neuvolní (někdy je stahování na rukávech na tzv. druk, který se někdy rozepíná, jak se to stávalo na mojí staré bundě) http://mahomaho.r...110897.jpg
- Nastavitelné dopnutí límce – fantastická věc, má 5 poloh, jde ovládat za jízdy a hlavně drží. (předchozí bunda měla suchý zip a s tím jsem spokojený nebyl, suchý zip bylo nutné po čase měnit, aby opravdu pevně držel) http://mahomaho.r...stcard.jpg
- Velká kapsa na ledvinách, vleze se mě tam ledviňák a nákrčník, který jsem, ale s koupí této bundy přestal používat..
- A teď k barvám, skladem byly tři odstíny a já chtěl něco světlejšího. Proč? 1. Netáhne to tolik slunce 2. pasivní bezpečnost, v provozu jste více vidět. Pravda, měl jsem ze začátku obavy, že budu pořád jako prase, zbytečně – časem je vám to jedno a u motorkáře nikdo nepředpokládá kostelovou čistotu.
- Reflexní prvky jsou dnes samozřejmostí a po svých salto-mortále, které jsem už v provozu zažil, být viděn chci.
- Kapsy – bunda má dvě vepředu, velkou na ledvinách. Obě nepromokavé a pak kapsu náprsní, o které jsem už psal a do které si třeba těžší švýcarák raději nedám, protože na bundě je ze síťoviny a přijde mi, že jí nemusí být problém protrhnou. Kalhoty mají dvě na zip nepromokavé a dvě velké „kapsáčové“ kapsy na suchý zip promokavé. http://mahomaho.r...110908.jpg http://mahomaho.r...110910.jpg
- Slušivý design
- No a na závěr důležité Info, kalhoty se dělají ve zkrácené i prodloužené verzi oproti standartu, které byly skladem a já jsem zrovna ve standartech vypadal jak Rytmus ,takže jsem šel do zkrácených které byly ok.
Zkušenosti po 3 sezonách a cca 35 000/km
Pokud to počasí dovolí jezdím až do listopadu a startuji v březnu/dubnu.
S termovložkou při použití funkčního prádla, jako první vrstvy, není problém jezdit dálniční přesuny do cca 6°c . Když je chladněji obléknu si nepromok (jen jednovrstvý) a jede se dál. Loni na podzim při cestě na Istrii jsme měli v Alpách teploty kolem -2 /-3 °C a tepelný komfort jsem vnímal na dálnici do hranice cca 110km/h. Samozřejmě, záleží na kapotáži motocyklu a ta rychlost je klíčová, protože při takových konstantních tachometrových 140km/h je po deseti minutách konec srandy a kafe na benzince nutností.
Naopak v létě je vyndavací membrána pecka a jízda bez mnohem, mnohem příjemnější. Navíc v kufru zabírá minimum místa. Spíš než kvůli vodě ji vnímám jako neprofuk, protože v dešti stejně oblékám nepromok (lézt večer do stanu v mokrých hadrech není žádné terno). Ventilace na začátku rukávu je zajímavě řešená a je to super věc, že hned nad zápěstím proudí vzduch dovnitř, navíc je zip oboustranný a když jej rozepnete od kraje rukávu při zastávce na benzínce rukáv se rozevře a luftuje. Stahování nohavic na suchý zip má více použití. 1. to řeší použití vysokých nebo nízkých bot. 2. když je zima stáhnu si nohavici na těsno naopak v parném létě povolím a luftuji. Navíc lze dlouhým zipem nohavici rozepnout až pod koleno a pohodlně se dostat k přezkám u bot a nebo nohavici vyhrnout (např. závisí-li váš život na pořízení fotografie z blízkého vršku atd.) . Vypadáte sice potom trochu jako ****, ale když je ve stínu 35°C, je vám to u prd*le a ta úleva… navíc v přírodě je to jedno. Krom ventilace na zádech lze všechny ovládat za jízdy. Co se týče světlého odstínu jsem přesvědčený, že oddaluje přehřívání za slunečných dnů a chrochtám si, že jsem to při koupi riskl.
Protikus zipu u kalhot se opravdu hodil a našil jsem ho k páteřáku. Takže na krátký zip si páteřák připínám ke kalhotum. http://mahomaho.r...110911.jpg
A teď, co bych vylepšil.
Na bundě mě chybí kapsa na mobil a možná ještě jedna na drobnosti. Můžete mě obvinit z kapsofilie, leč byl jsem na ně zvyklý a trochu mě chybí. Kvůli ventilaci na prsou na ně nějak nezbylo místo. Oblečení je v kombinaci černo-šedo-hodněsvětlešedá a je fakt, že koleno by tmavší látku, třeba tu šedou, sneslo. http://mahomaho.r...110917.jpg
Po prvním roce se vytrhl jeden druk k uchycení termovložky (neřeším) http://mahomaho.r...110915.jpg
a o další rok později povolila jeda nit na kalhotách. Jako správný lajdák s tím jezdím celou další sezonu a nit se dál nepáře, ale budu to muset zpravit. http://mahomaho.r...110916.jpg
Protože mám na motorce docela širokou nádrž, trochu mě táhne po usednutí za řidítka látka v rozkroku. Není to ale žádné drama a u jednoválcových endur atd. to nepociťuji. Každopádně jsem tak vyčerpal veškeré výtky.
Oblečení peru jednou za rok ručně. Pád jsem v něm neabsolvoval a věřím, že se to nezmění.
Všechny uváděné hodnoty jsem pečlivě zvážil, ale vnímání tepla,chladna atd. máme každý trochu jinak a je závislé na dalších okolnostech. Takže takhle to funguje u mě a vás by to mělo být podobné.
Suma sumárum – tyto hadry byla jedna z nejlepších věcí, které jsem si kdy koupil a za cenu necelých 15000kč rozhodně stály. Silná stránka je poměr cena/výkon (i když se na trhu zaznamenal nové žraloky) a jestli budu ještě někdy pořizovat nové, laťka je nastavena „ hod´ně! “ :- ) vysoko.
Snad vám to někomu pomůže při výběru.
Upravil mahomaho dne 31.12.2012 09:36
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.