Ahoj, chtěl bych si pořídit nějaké cenově výhodné pneu na GS 1200, 20% terén/80% silnice. Koukal jsem na METZELER Karoo. Co by jste doporučili?
díky
Martin
Karoo se už nevyrábí a osobně bych je rozhodně neviděl na 20% terén a 80% silnice. Pokud teda těch 20% není 100% bahno
Jestli myslíš nové Karoo, tak ty jsou víc silniční, to je podobné jako TKC ale stejně bych ti asi na 80% silnici doporučil popřemýšlet, jestli nejezdit jen na silničních. Co je za terény těch 20% občas prašná polní cesta? Tam je ti to fuk a na třeba touranckách najedeš 3x tolik než na rádoby terénních (typu TKC nebo KarooT).
Takže je důležité vědět, co plánuješ za ty terény - kde, jaký typ povrchu a ježdění. Je rozdíl jestli těch 20% bude masakr v rumunsku v horách nebo nějaká severní afrika nebo šotoliny v Alpách apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A přepočítal si někdy někdo z vás ty úsměvný procenta do reálnejch čísel?
Nechce mě snad někdo tvrdit,že když s velkou motorkou najezdí za rok 10tis km,tak 2tis z toho budou v terénu,že ne?
Já si čistě na terén koupil Dakara a po velice hrubým přepočítání km,jsem zjistil,že v terénu to za loňskej rok bylo 40%,protože jenom ty přejezdy prostě udělají většinu.A to jsem tu motorku nevytáhnul jindy,než na off(Krocan,špunty,xl rally...) a to je těch 40% ještě hodně nadnesených,protože jsem vycházel z toho,že když jedu např. na Krocana a trať má 100km,tak jsem počítal 100km off,ale všichni ,kdo tam jezdí ví,že je to stejně tak 60-70% protože je i na trati několik delších silničních přejezdů,ale tak je to všude
Takže bych se v konečným výsledku dostal na nějakejch 20-30% terénu na motorce,se kterou jsem jezdil "jenom" terén
...takže podle některých jsem asfaltomr.dal a podle jiných bych si dokonce mohl nazout silniční gumy,protože to za těch pár procent terénu nestojí Takže rozum do hrsti,co máte valký voči
...a o 12ce ani nemluvím.Kdo se s boxerem,kterýho běžně používá i na cestování,dostane nad 5% off ročně,tak je u mě borec a z lidí,co znám,to bude tak max. Vevis a Morabo Tím,ale nechci nikoho podceňovat,jen když tady kolikrát vidím ty úvahy o 80:20 nebo dokonce 50:50 a podobně,tak se musím hodně smát
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
A přepočítal si někdy někdo z vás ty úsměvný procenta do reálnejch čísel?
jj.. presne
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
A přepočítal si někdy někdo z vás ty úsměvný procenta do reálnejch čísel?
Nechce mě snad někdo tvrdit,že když s velkou motorkou najezdí za rok 10tis km,tak 2tis z toho budou v terénu,že ne?
Já si čistě na terén koupil Dakara a po velice hrubým přepočítání km,jsem zjistil,že v terénu to za loňskej rok bylo 40%,protože jenom ty přejezdy prostě udělají většinu.A to jsem tu motorku nevytáhnul jindy,než na off(Krocan,špunty,xl rally...) a to je těch 40% ještě hodně nadnesených,protože jsem vycházel z toho,že když jedu např. na Krocana a trať má 100km,tak jsem počítal 100km off,ale všichni ,kdo tam jezdí ví,že je to stejně tak 60-70% protože je i na trati několik delších silničních přejezdů,ale tak je to všude
Takže bych se v konečným výsledku dostal na nějakejch 20-30% terénu na motorce,se kterou jsem jezdil "jenom" terén
...takže podle některých jsem asfaltomr.dal a podle jiných bych si dokonce mohl nazout silniční gumy,protože to za těch pár procent terénu nestojí Takže rozum do hrsti,co máte valký voči
...a o 12ce ani nemluvím.Kdo se s boxerem,kterýho běžně používá i na cestování,dostane nad 5% off ročně,tak je u mě borec a z lidí,co znám,to bude tak max. Vevis a Morabo Tím,ale nechci nikoho podceňovat,jen když tady kolikrát vidím ty úvahy o 80:20 nebo dokonce 50:50 a podobně,tak se musím hodně smát
Záleží co má být ten off. Pokud to jsou lehčí brody, šotolina, polňačka, tankodrom atd., vše suché, kromě toho brodu, tak ti stačí silničky, který ti zase výborně pokryjí těch zbývajících "80%" silnice. Já měl Tourancky, teď dojíždím Anakee II a lehkým offem chápu to, co jsem psal na začátku příspěvku... Problémy s tím nemám a to jezdím ve dvou... Je jasný, že pokud bys chtěl jezdit fakt off, nebudeš psát tvůj dotaz, proto usuzuju, že to je tak, jak se domnívám...
myslím ze pro ty účely bude ideální tourancka nebo anakee apod. i ekonomicky to vyjde lip protože na tkc a spol. najede 5-6 tis a budou na vyhození, možna 7-8 tis maximalne ale na enduro-silniční určitě 2x víc
jinak 50% offroad je pro mě Maroko na 4-5 tis.km a z toho 2-3 tis. po kamenitých šotolinách. osobně se snažím jezdit radši off a kdyz mám na vyber tak rozhodne nevolim silnici kdyz někam vede pekny offroad. po takové akci jsou ty pneumatiky obvykle na vyhození a možna poměr silnice/off je i víc off.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jezdil jsem Tourancky, TKC i K60 Scout. Jezdím spíše asfalt, podle výpočtu od Mr.GS s bídou 99/1, mám přes metrák a taky jezdím dost ve dvou. Na TKC najíždím cca 10000, na K60 Scout jsem najel asi 15000. Tyhle gumy s hrubším vzorkem mi vyhovují víc, než Tourance - zdají se mi být pohodlnější na rozbitém asfaltu a občasné šotolině. Na asfaltu mě ani na mokru nijak nelimitují a na horším podkladu poskytnou o něco větší jistotu. Sice trochu více hučí, ale jinak pohoda. Teď mám TKC a příští dám asi zase Scouty.
BMW GS = stroj na radost
Já jsem taky zvažoval mám podobný problém do terenu sporadicky,ale občas mokrá tráva a polňačka a tam mi michelin anakee nestačí,nakonec vyhrál Heidenau k60 scout na pneulubos.cz co ho doporučují na cenduru tak mě vyšla sada 3tis dot 2010 po tel přímo s majitelem.
F800gs Adventure 2014
ja mam co se tyka km tak 30/70 a bohate si vystacim s E07 je to takova univerzalka krom bahna teda , jinak ta cena je vic nez super sada az 2100,-
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Asi bych dal e07. Teď je budu testovat na osmikile tak uvidím co zvládnou v terénu a kolik uzere asfalt když jedu do práce.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Loňskou sezonu jsem jezdil celou na Mitaskách 07, najeto cca 11500km a ještě něco najezdím. Už neřeším jestli asfalt či polňačka. Jak padnou jdu do nich znovu. Za mě doporučuji.
E-07 taky asi stojí za úvahu, zatím jsem se k nim ale neodhodlal - občasné zde zmiňované problémy s kvalitou, výdrží, úniky tlaku...
Abych byl ale úplně objektivní - u těch K60 jsem měl na zadní gumě popraskaný běhoun mezi bloky, když jsem je měnil (zjistil jsem to až ke konci jejich životnosti - kdy se objevili, to netuším). Problém nebyl, ale moc mě to nepotěšilo.
Měl jsem doma jednu přední TKC, tak jsem dokoupil zadek a až to dojedu, tak K60 nasadím ještě jednou, budu si je hlídat a uvidím, jestli se praskliny objeví zase.
Za sezónu obvykle najedu těch cca 15000, takže to je skoro optimum - každé jaro nasadit novou sadu a do podzimu je klid. Měnit gumy každých 5-7000 km bych nechtěl...
BMW GS = stroj na radost