Ahoj všichni,
rozhoduji se, že bych si zakoupil GS 1200 r.v. 2006. Bohužel jsem se doslechl, že tyto ročníky a to počínaje 2004-2006 mají problémy s dobíjením, kvůli posilovači brzd. Dále prý problémy s převodovkou a tak bych se tu chtěl zeptat na vaše názory a zkušenosti.
aspon muj nazor, kdyz to chces vedet kazdy rocnik ma problem s necim jinym ja mam napr. 5/2006 a s dobijenim nemam zadny problem, nekde jsem o brzdach s posilovacem v diskuzi taky cetl, ale spis by byl problem se slabsi baterkou a delsi jizdou na volnobeh, samozrejme i dlouho a intenzivneji brzdit... cim vic brzdis tim vic je slyset motorky jak "bzuci" nevim jak ostatni ale ja z gs zavodni strelu nedelam - ikdyz umi jet pekne a dobre i brzdi, vzdy brzdim motorem a s obcasnym i prudkym zabrzdenim zadny problem nemam... taky bych chtel (nechtel) poznat troubu co jezdi dole kopce bez zarazene rychlosti! u strikacky vyhoda s odstavenim paliva, jede se zadarmo a pekne brzdim motorem, bez opotrebeni desticek
pred mesicem jsem byl v modleticich u prahy v tt na nakup a 3 lidi resili na stejne motorce uplne jine problemy, alarm na gs 08; spojku; obcas zhasina motor;
zalezi jak sikovne koupis, v diskuzich se dovis hodne drzim palec
rafo napsal:
ikdyz umi jet pekne a dobre i brzdi, vzdy brzdim motorem a s obcasnym i prudkym zabrzdenim zadny problem nemam... taky bych chtel (nechtel) poznat troubu co jezdi dole kopce bez zarazene rychlosti! u strikacky vyhoda s odstavenim paliva, jede se zadarmo a pekne brzdim motorem, bez opotrebeni desticek
O prudké brzdění přece vůbec nejde. U modelů s posilovačem se baterka vybije třeba tehdy, když uvízneš někde v terénu v mírném svahu a snažíš se pět deset minut manipulovat s motorkou na místě, přičemž samozřejmě držíš přední brzdu. Pak ti to při rozjezdu chcípne a už nenatočíš.
Já jsem takhle zůstal viset v zimě. Vyrazil jsem na projížďku po delší odstávce a protože bylo chladno a kluzko, málo jsem točil a hodně brzdil. Pak jsem někde zastavil a už se nerozjel. Baterka dokázala natočit motor po měsíčním stání v garáži, ale dorazila ji dvacetiminutová projížďka s častým přibrzďováním.
Je to systémový problém – posilovač bere víc šťávy, než alternátor stíhá dodávat. Ne nadarmo od modelového roku 07 přestalo BMW elektrický posilovač brzd montovat. Jestli můžeš, vyber raději 07. Nikde není napsáno, že se na ní nic nepokazí, ale je to o jeden potenciální problém míň.
Já jsem takhle zůstal viset v zimě. Vyrazil jsem na projížďku po delší odstávce a protože bylo chladno a kluzko, málo jsem točil a hodně brzdil. Pak jsem někde zastavil a už se nerozjel. Baterka dokázala natočit motor po měsíčním stání v garáži, ale dorazila ji dvacetiminutová projížďka s častým přibrzďováním.[/quote]
Neřekl bych,že tvůj případ byl tak jak píšeš. Spíš byla baterka stáním v garáži oslabená a tím posilovačem jsi jí jen dodělal. Ale to je jedno. Je to něco podobnýho jako když budeš v zimně popojíždět s autem v koloně. Zapnutý vyhřejvání zadního okna,rádio,větráky topení naplno,svítíš,stíráš a najednou stojíš bez proudu,protože to 100x nic sežralo baterku a už nezbylo na zapalování. Prostě jsou to všechno jen stroje a je potřeba přemejšlet jak to funguje vyhovět tomu a nechtít od toho zázraky.
Já mám 11/2004 a nikdy jsem neměl problém s baterkou,nebo posilovačem. A to mám najeto přes 57.000km. Je to asi co kus,to originál a taky záleží na zacházení,používání a údržbě. Prostě když kupuješ něco staršího po někom koho neznáš,tak je to loterie. Když koupíš novou,tak víš jak si s ní od začátku zacházíš a pak můžeš nadávat jen sám sobě.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
mam 04 vdaka posilovaču sa mi tiež raz podarilo nenatočit ale už si davam pozor...proste mat baterku vždy fit je zaklad....mam 52tis km prevodovka napriek tomu že som presadol z japonca mi problem nerobi ešte nikdy žiadny falošny neutral alebo vobec problem že je trochu hlučnejšia no proste BMW je take mal som obrovsky strach ked som ju kupoval po CB 1300 že budem sklamany a čuduj sa svete znova mam radost z jazdenia znova kvaltujem a hlavne sedim pohodlne a spodstatne vačšou ohranou proti vetru.....ten motor no beriem to tak že je to unikatny motocykel a neriešim že to v nom klepe a cvrlika ja si proste jazdu vychutnavam a už som mu dal zahul aj v terene/aj sa mi podarilo utopit/ a zatial bez problemou a dufam že to tak aj ostane
Dekuji za názory a jak se vypatávám i okolí, tak přecejenom půjdu do 2007. Ne nadarmo BMW přestal instalovat posilovač brzd a dokonce v roce 2008 došlo k zesílení generátoru proudu. Bohužel na 2008 nedosáhnu, tak je vše vyřešeno
Mám 9/06, při sjezdu z weissešpice (A) , kdy se jedná o cca 10 km dlouhej sjezd plnej zatáček a brždění, jsme si dali s kámošem závod - bez kvaltů, pouze na volnoběch (dobrej adrenalin). V každý zatáčce posilovač si zabzučel. Dole po půl hodince pauzy GS normálně nastartoval. Je fakt, že když bude baterka vycindaná po delším stání (v zimě) a já budu 15 min. mačkat brzdu, že toho bude mít dost, ale taková situace je u mě dost nepravděpodobná.
Pepa gs PM
měl jsem 2005 a šla z domu kvůli těmto neduhům.... mám 1150-2001 a jen tankuju.... nic neřeším...
netvrdím že jsou 1200 špatné, ale nemám po zkušenostech s elektřinou důvěru, jinak bezchybná motorka během 25000 km co jsem na ní najel pouze ta nešťastná elektronika, kdy kvůli slabé baterce se samo během jízdy vypínalo ABS
TAKE IT EASY
Lukes:tak to jsi druhej koho znam,ze presel z 12GS na 1150 první jsem ja 12-ka me nechala ve stichu kdyz odesel imobilizer EWS(v zivote me nikdy zadna motorka nikde nenechala,ale BMW jo),pak ty problemy s baterkou-musel jsem ji v garazi davat na udrzovacku,pak jsem mel po lehcim offroudu z rafku nejaky mnohouhelniky,to delaji snad z blata a nakonec mi za jizdy nejak upadl ten plastovy kryt nadrze a malem jsem se vyboural...no tak sla holka z domu a od te doby uznavam nazev plastomrdka,protoze to k tomu presne sedi-bohuzel.
..jít z 12 zpátky do 1150? Jsou věci na světě,který nedávám....mi to připadá jako prodat Fabii a koupit Felicii.To už vás teda musela ta 12-tka pěkně nasrat,že jste šli dobrovolně do starších modelů...
No vidis Topole,a Skoda dnes rika ze jejich jedina chyba byla zbytecne ukonceni vyroby felicii.Pry se jeste chvili mohli delat soubezne s fabiema.Pred ukoncenim po nich byla velka poptavka a meli vyssi uzitnou nez fabie.Proto je nova fabie hranatejsi,aby navazala na uspech felicie.Nelze posuzovat jen vzhled,ale i uzitnou hodnotu.To asi plati i mezi 1150 a 1200.Kazda vitezi v necem jinym a kazda u jiny skupiny lidi.A nema cenu resit,ktera je lepsi.Kazda pro nekoho jineho.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Celkem to chápu, že někdo v pohodě přejne z nové 1200 na 1150. Myslím si, že poslední 1150 jsou tak vychytané a vymazlené od výrobce, že jim může člověk málo co vytknout. Naopak u nových 1200 musí být člověk hodně zklamaný, když zainvestuje tolik peněz a pak jen navštěvuje servis a s technikama si skoto tyká. Osobně si myslím, že od roku 2007 se neduhy nové 1200 odstranily a konečně může být plnohodnotným nástupcem 1150.
Pol napsal(a):
Celkem to chápu, že někdo v pohodě přejne z nové 1200 na 1150. Myslím si, že poslední 1150 jsou tak vychytané a vymazlené od výrobce, že jim může člověk málo co vytknout. Naopak u nových 1200 musí být člověk hodně zklamaný, když zainvestuje tolik peněz a pak jen navštěvuje servis a s technikama si skoto tyká. Osobně si myslím, že od roku 2007 se neduhy nové 1200 odstranily a konečně může být plnohodnotným nástupcem 1150.
Ono pozor, 1150ky se také dělali s posilovačem, a taky to občas zlobilo. Jestli ale v menší míře, to nevím, mám r.2000
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Pol napsal(a):
Celkem to chápu, že někdo v pohodě přejne z nové 1200 na 1150. Myslím si, že poslední 1150 jsou tak vychytané a vymazlené od výrobce, že jim může člověk málo co vytknout. Naopak u nových 1200 musí být člověk hodně zklamaný, když zainvestuje tolik peněz a pak jen navštěvuje servis a s technikama si skoto tyká. Osobně si myslím, že od roku 2007 se neduhy nové 1200 odstranily a konečně může být plnohodnotným nástupcem 1150.
Ono pozor, 1150ky se také dělali s posilovačem, a taky to občas zlobilo. Jestli ale v menší míře, to nevím, mám r.2000
Tak tak...já mám 1150 r.v.2003 a ta posilovač má a taky mě to zlobilo ve spojení s ABSkem...Jinak,je pravda že ten posilovač dost dumlá naterku...
Upravil Kubrt dne 22.11.2009 12:22
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ja mam 11/06 bez posilovace,najeto pres 30tis. stale s puvodni baterkou,jeste ani nedobijenou,jezdim cely rok,bike stoji venku pod plachtou cely rok,kazdych 10 tis.km pravidelny servis,prevodovka 100%...takze Je to asi fakt o biku
Mám 11/2006 bez posilovače brzd,32 tis km najeto s původní baterkou a bez jakýchkoli problému...aspoň zatím,dle vin kódu byla vyrobena 8/2006 a už je bez posilovače brzd,zdá se že posilovač byl krok zpět v inovační linii BMW,na straně druhé jsem zastánce inovací ve výrobě nelze do nekonečna vyrábět 1150,ikdyž před koupí R1200GS adventure 11/2006 jsem byl nabádan nebo upozorněn že staré dobré železo ve formě R1150GS adventure ničím nenahradím,přesto jsem do ní šel i s tím že kvůli CAN-BUS mě někdo nebude muset s trailerem dovézt do servisu.Kolují zvěsti,že Can-Bus odstaví stroj při prkotině,což je blbost.Viz Benke je tomu dobrým příkladem, a zatím pomoc odtahovky nevyužil.Jak píšete je to o štěstí na jaký kus se narazí a taky v jaké zátěži stroj pracuje,někdo máme 60 kg jiný 120 kg,ale offroad jedeme všichni,pak si jeden stěžuje na kardan,olej a ložisko.Jiný ani neví že ho taky má.BMW GS je nejprodávanější motocykyl--viz statistika, tím i více informací pozitivních i negativních.
brtnik napsal(a):
Lukes:tak to jsi druhej koho znam,ze presel z 12GS na 1150 první jsem ja 12-ka me nechala ve stichu kdyz odesel imobilizer EWS(v zivote me nikdy zadna motorka nikde nenechala,ale BMW jo),pak ty problemy s baterkou-musel jsem ji v garazi davat na udrzovacku,pak jsem mel po lehcim offroudu z rafku nejaky mnohouhelniky,to delaji snad z blata a nakonec mi za jizdy nejak upadl ten plastovy kryt nadrze a malem jsem se vyboural...no tak sla holka z domu a od te doby uznavam nazev plastomrdka,protoze to k tomu presne sedi-bohuzel.
Tak ja se přidám jako 3 Měl jsem 1200 04 a nebyl problem, jen s tou baterkou sice me nikdy nikde nenechala, ale nebavilo me si to porad hlidat. druha vec byla ze jsem chtel ADV no a 12 byla mimo finace. Tak ted mam 1150ADV/02 (bez posilovace) a proste parada, sice me jako mladymu nejakej ten konik chybi, ale celkovy zpracovani me to vynahradi.