Ahoj,
mám na jednom ventilů stžený závit toho seřizovacího šroubku - hlavně tedy zajišťavcí matice. Nejde to zakontrovat. Díly už mám objednané, ale nejsem si jistý jak vyměnit ten šroubek. Znamená to odšroubovat celá ta vahadla tj. 4 x velká matice? Jsou nějak nastavená nebo to pak stačí jen dát zpátky?
Jaký je u nich utahovací moment?
PS. k čemu slouží ten plíšek mezi vahadly a který se opírá jednou části o ventilové víko?
Jak to mohl někdo strhnout? A budeš muset to sundat dolu vyměnit šroubek a zase zpět, nastavit vele jak na ventilech tak axialní na vahadlech. a ten plýšek je na uzemění ventilového víka luli statické elektřině ten vždy nepruž aby tahnul
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak pokud je stržená jen matice tak dej jen ji on ten šroubek bude pevnější. Dej matičku a zkuz jestli to jde lehce šroubovat.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Setkal jsem se s tím několikrát - když to předtím někdo dorval "jako prase". Šroubky bývají tvrdší, takže někdy to přežijí bez úhony a stačí jen vyměnit poškozenou matku. Ale jestli jsou šroubky poškozené, tak je určitě vyměň - to potom musíš všechno rozhodit. Povolit ozubené kolo na vačce, povolit matky a šrouby a potom celé sundat. Potom při utahování dodrž pořadí a momenty z manuálu. Při postupu dodržuj striktně dílenský manuál.
Jinak axiální vůle je sice 0,05mm - 0,40mm, ale seřídit co nejblíže to půjde k těm 0,05mm.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Našel jsem toto téma bo mám taky problém se závitem. Dnes jsem poprvé na mém geesu 1100 sundával víko ventilů, abych zkontroloval vůle po sezoně a k neradosti zjistil, že na pravém válci je jeden dolní závit kaput. Když jsem seřídil ventily a chtěl vrátit víko, šroub se sice ,,zašroubuje", ale nemá vůbec snahu se dotáhnout. Ono teda všechny šrouby byly dost dorvaný, takže předchozí majitel asi nějaký utahovací moment moc neřešil. Provizorně jsem závit na šroubu omotal teflonkou, aby to alespoň trochu táhlo. Olej tam sice neteče, ale samozřejmě to musím pořešit jinak. A tak se konečně dostávám k dotazu - půjde tento problém vyřešit opravnou sadou na závity ? https://www.mojed...s-qs14187b
A pak - nesetkal se někdo s tímto problémem a pokud ano jak jste to řešili ?
Jerry_71 přiložený následující obrázek:
Doporučení: Na obrázku s příkladem opravné sady jsou vidět jen krátké vložky do oceli nebo litiny, kde délka závitu je +- 1 průměr. Ve škole nás učili, že do lehkých slitin hliníku má být délka závitu +- 2 průměry, tak nezapomeň koupit vložku potřebné délky. Dávat dvě za sebe je problematické, někdy se ulamovací zašroubovávací konec zlomí nevhodně, a bude-li byť i jen nepatrně vyčnívat do profilu pro šroub, mohl by se zasekávat do šroubu při demontáži, která je u ventildeklu častou záležitostí.
Zdar.
Ty opravné vložky jsou super. Na mém minulém BMW RS jsem takto postupně opravoval tři závity šroubů ventilového víka. Předchozí majitel si s utahovacím momentem nelámal hlavu. Nakonec jsem preventivně udělal i ostatní závity a drží to dodnes. Sadu jsem měl tuším V-coil.
Měj se
Martin
Jerry_71 napsal:
Našel jsem toto téma bo mám taky problém se závitem. Dnes jsem poprvé na mém geesu 1100 sundával víko ventilů, abych zkontroloval vůle po sezoně a k neradosti zjistil, že na pravém válci je jeden dolní závit kaput. Když jsem seřídil ventily a chtěl vrátit víko, šroub se sice ,,zašroubuje", ale nemá vůbec snahu se dotáhnout. Ono teda všechny šrouby byly dost dorvaný, takže předchozí majitel asi nějaký utahovací moment moc neřešil. Provizorně jsem závit na šroubu omotal teflonkou, aby to alespoň trochu táhlo. Olej tam sice neteče, ale samozřejmě to musím pořešit jinak. A tak se konečně dostávám k dotazu - půjde tento problém vyřešit opravnou sadou na závity ? https://www.mojed...s-qs14187b
A pak - nesetkal se někdo s tímto problémem a pokud ano jak jste to řešili ?
Tuhle opravnou sadu nekupuj!
Je to nejakej shit z Polska a kdyz se ti podari nasroubovat kazdou desatou vlozku aspon do pulky, tak budes klikar... Uz jsem si taky nabehl. Je to k nicemu. Ty zasroubovaci klicky jsou taky ze sufankovy oceli a po nekolika pokusech se to ozvejka. Na ty sade je pouzitelnej jen vrtak a mozna zavitnik. Rozhodne kup radsi osvedcenou znacku.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ten odkaz byl spíše ilustrativní - jakože jestli je tento způsob opravy O.K. Osobně jsem už z nákupu a používání levných věcí, ať už je to cokoliv, vyléčený. Díky za reakci.
Ahoj Fšem, dělal jsem si ventily před třemi týdny a měl jsem stejný problém. Stržený závit pojistné matice. Jak se píše výše, matice zdá se vydrží míň. Při povolování matky jsem povoloval rovnou i šroub. Pokud na to vezmete hodinářskou lupu, možná zjistíte to samý, co já. Šroub je naprosto v pořádku, jen jsou jednotlivé závity šroubu vyplněny odlomenými závity z matice. Stačí je odsrtanit (nějakou jehlou?, nebo jako já nehtem) a šroub bude nejspíš v pohodě. Originál pojistná matice stojí 20,- Kč...
Baworák, boxer. Fakt není co řešit...