Zajímavé počtení o poruchách, nehodách a servisních úkonech na BMW R1200GS od roku 2004 do 2008. Celkem najeto 98 000 mil !!
P.S. BMW je přeci jenom stroj.
http://bmwr1200gs...gspot.com/=========================================== FILIP
===========================================
Taky jsem si bohuzel nepocetl, nicmene takovej seznam si tvorim taky.
Motorku jsem koupil v prosinci se 7600km a mam v planu s ni vydrzet min. do 100.000km na tachometru.
Tad ma najeto 23500km a zatim zavada zadna, pokud nepocitam prasklou zarovku :-)
Sepisuju si vsechno, vcetne servisu a spotrebaku, treba z toho bude pro nekoho zajimavej souhrn informaci.
Alda napsal:
Taky jsem si bohuzel nepocetl, nicmene takovej seznam si tvorim taky.
Motorku jsem koupil v prosinci se 7600km a mam v planu s ni vydrzet min. do 100.000km na tachometru.
Tad ma najeto 23500km a zatim zavada zadna, pokud nepocitam prasklou zarovku :-)
Sepisuju si vsechno, vcetne servisu a spotrebaku, treba z toho bude pro nekoho zajimavej souhrn informaci.
Taky mi praskla žárovka už dvakrát. Naposledy ted na dovolený.
A už mám najeto:[img][/img]
BIGR přiložený následující obrázek:
[232.72Kb]
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Pokud měníš spotřební díly, lložiska a jednotlivé části,tak by motorka jako taková měla být teoreticky nesmrtelná... těžko ale posoudit, zda výměna jednotlivejch dílů nebude přesahovat cenu nové motorky a zda na ní ještě bude spoleh. Nevýhodou 1200GS po 20ti letech asi bude složitější elektroinstalace, i když v té době to bude pro normálního človíčka asi primitivních pár drátků a stejně nebude ropa,tak proč jezdit.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
po 50.000:
2x žárovka v potkávačce
2x sada tourancek + 1x E09
2x zadní desky
olej, filtry, svíčky a spol - dle servisních intervalů
olej cca 1L na výměnu, benzin 4kadla kadla, 5svižněji, 5,5 ve dvou s báglama
edit: a co bude za 5-10let neřeším.... to bude GS již morálně i technicky zastaralý.. a co za 20 už vůbec ne.... není nic horšího, než když vám motorka zestárne a vy si jí ani neužijete (a to neplatí jen o motorkách)
Upravil Otasek dne 14.07.2008 12:18
Já mám na 1150 najeto 50 000 co ji mám já. Celkem má najeto 94 000. Přední desky jsem ještě neměnil a na výměnu nejsou. Kolik měli najeto když jsem ji koupil to nevim. Jsou to originál BMW.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Co takhle přidat do tohohle vlákna zkušenosti majitelů GS 1200 co už měnili, co budou měnit a co raději měnit ani nechtějí
mám najeto 29k a už odešel simerink na kardanu-náboji zadního kola(v cca 8k - vyměněno v autecu v záruce) a nyní se budu potýkat se stejným problémem
na 20k servise jsem měl motku v servisu ve VČ kraji a dnes když jsem měl motku na hlavním stojanu abych zkontroloval převodový olej, tak po odšroubování nalévací ho šroubu vyteklo cca 1,5 dcl oleje
Tu kontrolu jsem provedl jen proto, že mi začal vzlínat olej u spojky abych to zkontroloval, jestli tam ještě nějakej je - ten problém se tady již řešil a já nedbaje rad zkušených riderů se vydalna dovču i s prosakujícím olejem a gut sice jsem dráždil hada bosou nohou ale v pohodě tak mám takovej pocit, že mi v servise přelili převoďák a nevydržel to simerink co jsem ale viděl i na jiných 12 gs, tak výměna simerinku - zřejmě na výstupním hřídely převodovky čeká dost majitelů
Tak gurefa na převodovce jak u kardanu, tak pravděpodobně i spojkové mě pídí tady... anebo je to možná z motoru.. toho jsem si všiml už v 10ti a nějak se to nezhoršuje.. u kardanu cca to začalo ve 30 a mám pocit že se to nějak ustálilo.. obojí nic hrozného, trošku mastné a chytá se natom prach, ale prozatím se kapky nedělají.. přes zimu to ale preventivně nechám vyměnit.. tipuju že ve stavu nějakých 60-65.000
Známemu tedka ve 40 začal téct kardan na výstupu, u kotouče... ale ložisko má OK.. zničeho nic rovnou kapky - a to jezdí onroad only ikdyž svižně
Tak ja som si pocital a moc ma nepotesilo to, co som sa docital. Taketo veci, ktore ti otravia ci ukoncia cestovanie, ked zrovna nemas moznost nechat si poslat diely cez DHL ci FEDEX, tak to mi docela vadi...
marek321 napsal:
Tak ja som si pocital a moc ma nepotesilo to, co som sa docital. Taketo veci, ktore ti otravia ci ukoncia cestovanie, ked zrovna nemas moznost nechat si poslat diely cez DHL ci FEDEX, tak to mi docela vadi...
Jo jo, jak to tu tak pročítám, připadne mi, že devadesát procent majitelů GS je naštvaných, že si ji vůbec pořídili...
Já si pořídil 1100GS (r.v. 96 minulého století) a naštvanej nejsem - za 7 let, co ho jezdím (koupil jsem ho s najetými 40ti tis km), to nebyl takovej technickej horor.
Za celkových 100tis km mi podechlo :
2x spojkový lanko - vždy zadřené po vyválení se v písku
1x olejové čidlo
1x přední žárovka
1x zadní žárovka
1xpotenciometr v palivoměru
1x ložiska v hrušce kardanu (ložisko zadního kola stále původní a ok)
V 90tis k jsem mělnil prokluzující spojku, sjetej zadní kotouč a brzdové hadice, které po 10ti letech změkly a přední dokonce rupla.
Spotřební díly jako filtry,svíčky a destičky sem vypisovat nebudu,jelikož to je věc,kterou před dovolenou vyměníš pokud to uznáš za vhodné. Spojka mi prokluzovala občas jen na trojáka pod plným plynem - takové vteřinové klouznutí a vyskočení otáček,ale ještě jsem s ní najel 10tis km a nijak se to nezhoršovalo, čili výměna byla spíše preventivní, myslím, že by tak 30tis ještě zvládla.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Já mam 1200GS, najeto 39000km, já jsem najel 9000km a mam taky problém se simerinkem v kardanu. Začalo to ve 33000km, ale stačilo sundat tu plastovou krytku a vyčistit to tam, protože se tam dostává bordel. A ted už to prosakne jenom občas, tak to občas utřu a jezdim dál. Měnit to budu asi až v zimě. Možná mám taky špatný ložisko v zadnim kole, ale to si nejsem uplně jistej, protože tam mam malou vůli, ale ta už je tam těch 9000km, co sem najel, pořád stejná a když jsem zkoušel tu vůli na ostatních GS, tak ji tam měl každý, dokonce i jedna co měla najeto 6000km. A naštvanej nejsem, protože se na ní výborně jezdí a KTM byla daleko horší.l
Na oko problem ziadny , mam 12 GS, 2007, najazdene necelych 12 tisic km- naposledy zvolavacka, riesena v BMW Wien:
Novy software + palivova mapa
Nove zapalovacie moduly na sviecky
Vymena brzdovych trubiek od modulu ABS + kvapalina
Vymena antene ringu (sposobuje blbnutie imobilizeru)
Vsetko robene na zaruku, investicia 0,- Eur (ale tych veci...)
Upravil Kwasak dne 16.07.2008 02:14
Radšej stratiť v živote sekundu, ako v sekunde život...