čaute chlapi, mam otázku ak nechce držat otačky na volnobehu 1150 gsa a sem tam zhasina či je spravna moja domnenka , že ktorym smerom by som sa mal uberat a hladat vadu, ventiy su nastavene a aj nove sviecky, novy vzducháč.Či si spravne myslim že by mohli byt rozhasene(rozladene) podtlaky , vdaka
Prvně nastavit klapky na vzdálenost 0,05 pak potenciometr a nakonec doštelovat obtokama na požadované otáčky..
Postup tady http://www.bmwgs....ad_id=3604... servis a diagnostika BMW Motorrad
Může to být špatná synchronizace a výška volnoběhu, ale taky jak píše Ivan, tak u twinsparku i cívky. A taky snímač škrtící klapky - buď špatně nastavený nebo vadný.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pokud je to twinspark, začal bych tím nejsnadnějším testem a vytáhnul postupně fajfky ze spodních svíček. Pokud se chod motoru nezmění, jsou cívky v pořádku, pokud to začne jít nepravidelně, na 1 válec nebo to chcípne, jsou to cívky. Teprve pak bych šel po dalších věcech jak píšou kluci, ale pokud s tím nemáš zkušenost, raději bych to přenechal odborníkům.
Tak ano ma to 4 sviecky takze skusim najskor to, tie cievky i ked si myslim ze to nebudu oni ale skusim, zatial vdaka dostanem sa k tomu ais az na vikend ale pozriem sa na to urcite, ztial vdaka za rady.)
Borci,na mé 1150GSA twinspark kdyš vytáhnu spodní fajfku,tak mě to začne trochu haprovat a volnoběh se o něco sníží,ale čistokrevně na jeden válec to nejede,spíš ten jeden jenom jakoby vynechává. Normálně se fšema fajfkama nasazenejma mám volnoběh trochu nižší,zhruba na 900otáčkách,za jízdy celkem normální chod,jenom kolem 4,5-5tisíc otáček motor jakoby zakopne a chvilku trvá,než tu hranici překoná a pak letí dál do otáček jakoby nic. Usuzuju,že se semnou loučí cívka od hlavní svíčky,nebo se pletu? Kdyš jsou hlavní cívky ok,tak při odpojení spodní fajfky se chod motoru vubec nezmění?
Hlavní cívky někdy "odejdou" i tak, že prostě na volnoběh se chová motorka normálně, ale v otáčkách začne některá "zlobit" a dojde k poklesu výkonu a nepravidelnému chodu.
Jinak 900ot/min na volnoběh je málo - určitě zvýšit.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
No mě de o to,jestli v případě že jsou hlavní cívky ok se po odpojení spodních fajek volnoběh změní,nebo to vrčí naprosto bezezměny. Zitra ještě vyzkouším druhej válec a pokud ten bude vrčet bezezměny po odpojení spodní fajfky,tak na vyzkoušení prohodím hlavní cívky a budu vědět jestli je problém v nich a mužu je zajet objednat.
Vikec - už si to nepamatuju přesně, ale pokud jsou cívky OK, po vytažení spodních fajfek to na volnoběh nepoznáš, určitě motor nepůjde nepravidelně. Myslím, že se s Tebou cívky opravdu loučí, ono to není tak, že by najednou přestaly házet jiskru úplně, je to pozvolný proces. Já na tom jezdil delší dobu a jen si říkal, že je třeba to příležitostně nechat seřídit. Pak to začalo občas, třeba na semaforech chcípat, zhoršily se přechody při přidání plynu, dal jsem nové svíčky ale nepomohlo to. Tak jsem se kdysi (2006) dopracoval až k "fajfkám" a když jsem tam dal nové a Cyril mi motorku projel diagnostikou a seřídil, by to obrovský rozdíl, motorka jela jako nová.
tak som doma a idem sa nato mrknut, len som si spomenul este ze preco som usudzoval ze su klapky rozladene, ked pridam na jednej ide motor zhasnut a na druhej sa zas zvysia otacky, preto somusudzoval ze su klapky rozladene..idem sa na to pozriet a uvidim...dam vediet ze co...vdaka zatial...
Ivane dík,právě se čímdál víc přikláním k těm loučícím se cívkám,protože nejsu schopnej docílit vyžšího volnoběhu ani vyšroubováváním těch mosaznejch obtokovejch šroubů a párkrát se mě stalo,že mě mašina na semaforu při rozjezdu chcípla,jakoby se zakuckala. Svíčky mám vyměněný,ještě mám objednanej vzduchovej filtr,tak asi koupím aji ty cívky a pak muže jit motorka na seřízení podtlaků. Ještě změřím napětí na tom snímači klapky. Motorka má najeto 43000km.
Vikec - na 90% to bude ono, projevy jsou naprosto stejné jako kdysi u mne a pokud začne jít motor nepravidelně po vytažení spodních fajfek, je to jasné, ty horní totiž nepracují jak mají. I to chcípání atd. je stejné a stalo se mi to na podobném nájezdu. Připrav si cca 2x2500,-, útěchou Ti může být to, že dle mého dvorního servisáka Cyrila jsou cívky z druhovýroby kvalitnější než na nových motorkách, resp. už prý tak (nebo vůbec, už nevím) neodcházejí.
Jo,už sem se na cenu cívek díval. GSA mám od jara,koupená za slušnou cenu z itálie s tím,že bude potřeba něco nainvestovat,takže budu na ceně za jakou jsou u nás k mání,ale bude toho dost udělanýho. Ještě mám objednanou komplet spojku(lamela,pružina,přítlačáky),olej s filtrem vyměněnej,svíčky taky,nová baterka a ještě mě bude čekat překontrolovat kardan a ložiska,mám trochu vůli na kole. Takže si mám s čím hrát a nenudím se
tak vcera som to rozobral a precistil a dnes to chcem dat dokopy a nastavit, ale mam otazku kde zhanate nahradne diely, npr aj tie cievky ak budem mat aj ja zle a ta spojka aj mna caka casom...?...
Měnit spojku na těchhle kilometrech mi přijde hóódně brzo, pokud to nelítalo někde v terénu. Pokud Ti neklouže a chceš to dělat jen preventivně, tak jsou to myslím vyhozené peníze.
miro napsal:
tak vcera som to rozobral a precistil a dnes to chcem dat dokopy a nastavit, ale mam otazku kde zhanate nahradne diely, npr aj tie cievky ak budem mat aj ja zle a ta spojka aj mna caka casom...?...
Já kupuju u Ježka....cena vždy lepší než kdekoliv jinde a jednání taky super. Naposledy mi těď sehnal dílek za pár grošů co se normálně prodává v celé sadě kterou většinou nepotřebuješ za ranec.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tak se semnou opravdu loučí jedna cívka,protože když sem dneska vyzkoušel odpojit spodní fajfku na druhým válcu,tak motor vrčí bezezměny uplně normálně. Tak sem tu cívku rovnou zajel objednat. cena v renocaru cca 2600kč. Rovnou sem si tam vyzvedl kompletní spojkovou sadu,kterou sem objednával minulej týden.