Zdravim, poslední dobou jsem si všiml, že mi leze teplota oleje skoro na 90°C. Má cenu si s tím lámat hlavu? Nikde jsem totiž ani nenašel kolik má mít olej provozní teplotu.
No jestli je to aspon trošku podobný autu, tak to jsem dneska honil na 107°C a taky se nic nestalo a jelikož je nový, tak mě to nijak netrápilo.. Provozní teplota u snad všech vozítek je ale mezi 90-100° nebo ne? +-
Do it my way...
bud naprosto klidnej :-) - mam teplomer oleje na 800ce tak to sleduju :-) - 90st je bezna teplote a pri delsi klidny jizde kdy se prohreje celej motor - po 30km ve 150ve 2 po dalnici tam bylo 100 - takze ses plne v rozsahu :-) relativne zajimavej je i tenhle clanek aspon na pouceni : http://www.hogpra...mp;lang=cs
Upravil milanek dne 10.06.2013 22:04
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
myslim že to není špatná věc, jednak poznám kdy už můžu vzít pořádně za heft a taky jako určitá pojistka proti přehřátí, tu červenou kontrolku vysoké teploty můžeš v ostrém slunci přehlédnout. Jo a teplota oleje se k těm 90° běžně dostává.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Já se teda nad 95° zatím nedostal, ale pokud to není 115 bych to neřešil ;-)
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Priatelia motorový olej pracuje v spaľovacom motore pri ostreku piestu s teplotou cca. 300°C, v hlavných ložiskách je to okolo 140°C a v olejovej vani by mal mať pri prevádzke nad 100°C aby bolo zabezpečené odparenie vody z oleja, takže si s teplotou oleja nelámte hlavu. 120°C je mežná teplota motorového oleja. (Viď teória spaľovacích motorov, alebo tribológia.)