Začal mi prosakovat olej z převodovky u výstupu kardanu.Zatím jsem to sice jen obhlížel ale nevypadá že by s výměnou mohl být nějaký problém.Přesto se radši zeptám.Je tam něco,na co by bylo vhodné dát si pozor?Jak se při zpětné montáži na sazuje manžeta?Je tam dost zašitá a vypadá to že při nasazování by mohly přijít k úhoně moje prsty,což bych fakt nerad.
Upravil pavelgs dne 23.07.2008 15:27
Až budeš nasazovat nový gufero, tak je vsuň jen zároveň s hranou převodovky. Na výstupní hřídeli v převodovce je miniaturní otvor pro olej a když nasuneš gufero byť jen o 1mm hlouběji, tak ti bude břit jezdit přes tenhle otvor a za pár desítek km budeš měnit gufero znovu.
Manžetu drží na rameni rozpěrný kroužek a na převodovce je jen nasunutá - trochu namazat silikonovým sprejem a skočí tam jak nic.
Práci čest
Tonda napsal:
Až budeš nasazovat nový gufero, tak je vsuň jen zároveň s hranou převodovky. Na výstupní hřídeli v převodovce je miniaturní otvor pro olej a když nasuneš gufero byť jen o 1mm hlouběji, tak ti bude břit jezdit přes tenhle otvor a za pár desítek km budeš měnit gufero znovu.
Manžetu drží na rameni rozpěrný kroužek a na převodovce je jen nasunutá - trochu namazat silikonovým sprejem a skočí tam jak nic.
Práci čest
Díky.Ještě dotaz.Musí být nutně gufero origo BMW nebo stačí normální z obchodu s ložiskama?Objednávat to z Prahy by znamenalo zas týden čekat a navíc cena cca 163kč mi přijde na gufero lehce ujetá.
Original je rozměr 25x40x6, ale v Pukově GS už pár tisíc spokojeně funguje neoriginál o rozměru 25x40x7 za 35Kč. Jen ho musíš nechat trčet 1mm přes okraj, aby neběhal břit přes otvor v hřídeli.
pavelgs napsal:
Začal mi prosakovat olej z převodovky u výstupu kardanu.Zatím jsem to sice jen obhlížel ale nevypadá že by s výměnou mohl být nějaký problém.Přesto se radši zeptám.Je tam něco,na co by bylo vhodné dát si pozor?Jak se při zpětné montáži na sazuje manžeta?Je tam dost zašitá a vypadá to že při nasazování by mohly přijít k úhoně moje prsty,což bych fakt nerad.
A je to skutečně gufero z převodovky a nebo je to z diferáku. Tam to je jinak a jiný rozměr.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
pavelgs napsal:
Začal mi prosakovat olej z převodovky u výstupu kardanu.Zatím jsem to sice jen obhlížel ale nevypadá že by s výměnou mohl být nějaký problém.Přesto se radši zeptám.Je tam něco,na co by bylo vhodné dát si pozor?Jak se při zpětné montáži na sazuje manžeta?Je tam dost zašitá a vypadá to že při nasazování by mohly přijít k úhoně moje prsty,což bych fakt nerad.
A je to skutečně gufero z převodovky a nebo je to z diferáku. Tam to je jinak a jiný rozměr.
No původně jsem si myslel že to jde z diferáku,protože to začalo sáknout u manžety na diferákem,jenže chyba lávky.Šlo to skrz kyvku a prolínalo to dole.Pořád jsem kontroloval stav oleje v dif. ale neubýval,tak mě napadlo se podívat do převodovky a tam chyběly cca dvě decky.Odchlípnul jsem pak tu manžetu u převodovky a bylo to jasné.Zaolejovaná,až běda.
Vracím se k staré diskuzi, o guferu. Koupil jsem neoriginální 25x40x7 a po vyjmutí starého jsem zjistil že originál má levotočive drážky u hřídele. Zkušenost s tím obyčejným dnes už za 60 Kč někdo máte dobrou. Originál je za 460Kč.
Já jsem zkoušel kdysi, když jsem to dělal, dávat červené gufero neorigo. A dopadlo to tak že jsem hned po zkoušce zase sundaval rameno a dával origo.
Takže pokud nemáš zvláštní fetiš v nahřívání kyvky a hraní si se závitovým lepidlem, dej origo.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
zkušenost je nepřenosná, ale svou zkušenost Ti předám.... Kup ORIGINÁLNÍ gufero !!!! ( jiné gufero či gufera do převodovky NEpatří ), narážej ho s velkou opatrností, ať ho nezarazíš bloku převodovky...
Ať se daří...
Upravil monsery dne 15.07.2022 17:59
Lítám pomalu a nízko..
Já zkušenosti mechaniků nemám, tak jsem dal na převodovku po opravě běžná gufera a zatím dobrý. 3roky, 17 tisíc km.
Ale počítám s tím, že když povolí, bude mně to stát nějaký čas na další demontáži atd.