Zdravím, kupoval jsem GSo rv 2000 a mam problem s predni brzdou. Skoro nebrzdi, je to horsi nez na kole, desky i kotouce jsou ok. Odvzdusnoval jsem to klasika na trmenu, ale je to verze s abs, a nekde jsem cetl, ze abs se odvzdusnuje zvlast, je to tak? Predem diky za nazory.
odvzdušňuje se to jak kdyby tam abs nebylo, jak jsou na tom hadice? možná už jsou ztrhané a když zmáčkneš brzdu, tak místo aby kapalina stlačila třmen, tak se místo toho roztáhnou hadice
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
nForger napsal:
Nemáš náhodou zamaštěný kotouč a desky? I kdyby se hadice tlakem roztahovaly, tak by to pořád mělo brzdit.
Brzdit to v tomto případě bude ale pěkně na houno. Měl jsem to na jedenáctce na předku a normálně se mi tam udělala při brždění na hadici boule a skoro to nebrzdilo. Zamaštěný kotouč s deskama je taky možný. Stejně tak jako že má někde bublinku v hadicích a ta to nechce pustit.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Odvzdusneni tutech brzd je celkem vopruz. Dost lidi s tim uz melo problemy a museli pouzit vakuovku, aby se vsechen vzduch dostal ven. Zkoukni hadice a pak odvzdusnovat no...
Když jsem přivezl motorku, tak mi předek taky skoro nebrzdil a všichni, to už bude chtít nový desky, ale mě to nepřipadalo, sice měly tak 2mm, ale stejně, brzdit to i tak musí přece..v nádobce jsem skrz průzor nic neviděl, tak si říkam, asi bude zajebanej, tak to zkusím odvzdušnit a když jsem nádobku otevřel, nebyla tam skoro žadná brzdovka dolil jsem, pro jistotu odvzdušnil-šlo to brz problémů a teď brzdim jedním prstem
Tak jsem to vyčistil a je to trochu lepší, ale pořád se mi to zdá málo a na jeden prstu už vůbec ne... Hadice vypadají ok při mačkání. Jinak jsem ještě pod sedlem objevil jeden nepřipojenej dvou káblovej konektor, ale není ho kam dát. Končí kousek za ŘJ u posilovače.
krtkuvdort napsal:
Tak jsem to vyčistil a je to trochu lepší, ale pořád se mi to zdá málo a na jeden prstu už vůbec ne... Hadice vypadají ok při mačkání. Jinak jsem ještě pod sedlem objevil jeden nepřipojenej dvou káblovej konektor, ale není ho kam dát. Končí kousek za ŘJ u posilovače.
To není posilovač, ale poslabovač :-), prostě modulátor ABS, 650 žádnej posilovač nemá. Štekr pod sicnou je odpojenej normálně, z toho si nic nedělej. A dakar s ABS (bez ABS jsem ho nejel) je na brzdách jalovej normálně, rozhodně nebrzdí jedním prstem. I když záleží na tom co si představuješ pod pojmem brzdit. Fyzika je neúprosná, je to těžká motorka, velký kolo, jeden kotouč nevalného průměru a dva průměrně velké pístky na brzdě.
Jak se říká z ho... bič neupleteš, takže na jeden prst zapomeň...
krtkuvdort napsal:
:-) jasné. No jezdil sem do teď na Kawě er6n a tam stačilo ťuknout, ale je fakt, že porovnávat novější a výkonnější motorku asi taky není moc dobrý.
a hlavně enduro se silniční motorkou...
Myslet si, že jeden kotouč nemůže brzdit je špatně. Třeba Brembo ORO na KTM Duke LC4 640/I postavíte s jedním prstem na přední kolo (mluvím z vlastní zkušenosti). Stejně tak je obrovský rozdíl v brzdách Brembo na 1100/1150 proti novějším EVO na 1150, kotouče mají stejný průměr, ale brzdí úplně jinak.
Takže k věci, napřed bych asi zkusil sundat brzdič a montpákou opatrně zkusil, jak moc ztuha se hýbou pístky ve třmenu a zda všechny stejně, a jestli nejsou skutečně mastné destičky. Ty jak se jednou namažou, tak podle mojí zkušenosti jsou prostě na vyhození... od toho bych se odpíchnul. V případě původní gumové hadice bych o pancéřkách rozhodně popřemýšlel, ale samozřejmě kdybych nenašel jinou chybu. Kdybych se nedopátral dál, zkusil bych napojit hadici z pumpy přímo na třmen, a vyloučit chybu ABS. Sám jsem takhle postupoval na 1100 a jezdil chvíli bez ABS. U mě byla chyba v pumpě na brzdové páčce, vyšroubovával se mi vibracemi štelovací červík na pístku, a chvíli to brzdilo parádně, chvílemi šla páčka na doraz...než jsem na to přišel, proklínal jsem hadice, ABS... a byla to naprostá maličkost... Dej pak vědět, na co jsi přišel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
krtkuvdort napsal:
:-) jasné. No jezdil sem do teď na Kawě er6n a tam stačilo ťuknout, ale je fakt, že porovnávat novější a výkonnější motorku asi taky není moc dobrý.
a hlavně enduro se silniční motorkou...
Myslet si, že jeden kotouč nemůže brzdit je špatně. Třeba Brembo ORO na KTM Duke LC4 640/I postavíte s jedním prstem na přední kolo (mluvím z vlastní zkušenosti). Stejně tak je obrovský rozdíl v brzdách Brembo na 1100/1150 proti novějším EVO na 1150, kotouče mají stejný průměr, ale brzdí úplně jinak.
Takže k věci, napřed bych asi zkusil sundat brzdič a montpákou opatrně zkusil, jak moc ztuha se hýbou pístky ve třmenu a zda všechny stejně, a jestli nejsou skutečně mastné destičky. Ty jak se jednou namažou, tak podle mojí zkušenosti jsou prostě na vyhození... od toho bych se odpíchnul. V případě původní gumové hadice bych o pancéřkách rozhodně popřemýšlel, ale samozřejmě kdybych nenašel jinou chybu. Kdybych se nedopátral dál, zkusil bych napojit hadici z pumpy přímo na třmen, a vyloučit chybu ABS. Sám jsem takhle postupoval na 1100 a jezdil chvíli bez ABS. U mě byla chyba v pumpě na brzdové páčce, vyšroubovával se mi vibracemi štelovací červík na pístku, a chvíli to brzdilo parádně, chvílemi šla páčka na doraz...než jsem na to přišel, proklínal jsem hadice, ABS... a byla to naprostá maličkost... Dej pak vědět, na co jsi přišel
Nikdo nepsal, že jeden kotouč nemůže brzdit, jen prostě na dakaru není kdovíjaká přední brzda. Když tak letmo koukám, tak na tom pomeranči máš 320mm kotouč se čtyřpístkem na 17 kolo oproti 300mm na dakaru na 21 kolo a navíc je to o 30 kilo lehčí motorka...
heh.. jsem snad ještě neviděl 650 ... v serii aby brzdila. Mám 650 s ABS... a motorku bez ABS snad už nechci.. ale ta motorka prostě nebrzdí sama od sebe jako taková...
srovnávat to Kawou Er6 .. mi přijde docela směšné :-D ...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Jasné, proto jsem to psal, že je to kravina porovnávat... Ale jde to prostě ztuha. Musím to natvrdo domačkávat všemi prsty. Měl jsem sundaný třmen a celé jsem to odmastil a znovu odvzdušnil. Mělo by to být ok. Když jsem povolil odvzdušňovací šroub, tak kapalina krásně tekla bez většího namáhání. Takže to asi bude ve třmenu, nebo destičky. Ty mají taky asi už nejlepší léta za sebou. Mají ještě tak 2mm. Ještě se domluvim se známým co má taky 650GS a porovnám to.
Crazy23 napsal:
Mam Dakara 01 bez ABS a brzdí to solidně..
a porovnaval jsi to s jinou moto?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Předtím jsem měl „obyč“ GSo, taky 01, ale s ABS a připadá mi to stejný..taky to brzdilo v pohodě, samozřejmě v rámci možností toho jednoho kotouče, na přední to s ním asi nepostavíš
Crazy23 napsal:
Předtím jsem měl „obyč“ GSo, taky 01, ale s ABS a připadá mi to stejný..taky to brzdilo v pohodě, samozřejmě v rámci možností toho jednoho kotouče, na přední to s ním asi nepostavíš
zkus to porovnat s 12kou nebo i 1150.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No já mám podobný problém, né že by mi to nebrzdilo ale za dobrým brzdným účinkem to chce za tu brzdu pořádně hmátnout. Navíc mám twina, ten stejný kotouč, co na obyč 650, tady musí zkrotit 70 koní.
Upravil Spitfire dne 06.08.2013 11:53
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90