Ahojte chlapi,
mám dilema a potřeboval bych poradit. Chi si koupit boty s Goretexem, protože už jsem párkrát zmokl a díky botům které pustí vodu dovnitř, to bylo na pikaču a znechucuje to cestování. Podotýkám že na off už moc nejsem, sem tam nějaká polňačka, protože je mi líto motorku huntovat někde v blátě atd. Takže jsem z výběru vypustil Cros boty. Líbí se mi tyto TCX http://www.rockwa...e-tex-boot ale zvažuji i BMW Santiago http://shop.bmwhk...t/517.html. Které z těchto jsou "pohodlnější" nebo budou lepší na výdrž?
Nebo máte někdo zkušenost s nějakýma jinýma botama s Goretexem? Díval jsem se do krámku Pardála a má tam i levnou variantu s goráčem http://www.rockwa...-tex-boots ty jsou už ale hodně silniční.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
...mám Santiaga a kupoval jsem je jako první boty na moto. AŠ jsem jezdil v Salomonech. Doporučil a prodal mi je Ježek a jsem hodně spokojenej, je to přesně jak říkal - pohodlný, dostatečně bezpečný, oplechování špičky si sundej, jsi malej a ve svahu Ti ujede bota....a ujela
Pravda, nemám s ničím porovnat, ale taky nemám výhrady. Pohodlné na moto, přiměřeně pohodlné při nějakém pěškopřesunu, vodu nepropustí. off nejezdím. Najeto cca 17tis km po ČR, Alpy, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna Hercegovina, Slovensko, Maďarsko a taky jsem s nima byl v Praze ;o))), tzn. za mě ok
www.jantruhlar.cz
Ať už vezmeš TCX Infinity nebo BMW Santiaga tak s nima neuděláš chybu. Oboje jsou vyzkoušený boty a jsou s nima spousty lidí spokojený takže bych to řešil akorát tím, který se ti budou víc líbit a který ti budou víc sedět.
Jediný s čím chce počítat je, že moc neochrání, já třeba vybíral podobně, ale na konec jsem skončil u SIDI Adventure. Mají Gore-Tex, perfektně mi sedí a i víc ochrání. Samozřejmě to nejde srovnávat s botama na Cross, ale přišlo mi to jako rozumnej kompromis. A co se týče ceny tak jsou na tom podobně jako Santiaga.
Kluci, mě se víc líbí ty TCXka, no ale zase když už kupuju i hadry BMW tak právě přemejšlím že bych šel do jedné značky, doufám že kvalitní. Ty Santiaga prý mají tlustší kůži a to 2,5mm hovězí useň. Na druhou stranu je plus těm TCXkám i cena. Ty Sidi sou taky moc hezký ale jak už jsem psal, žádnej těžkej off nejezdím, letos pár km po polňačkách a zbytek asfalt a vyhlídky sou spíše na cestování po asfaltu.
Teď mám Formy, řadu už nevím ale stály tenkrát ve slevě trojku. Ta Drytex membrána co v nich je je úplně na nic. Dva deště to neproteklo a pak už to byla tragédie.
No, spíš to vemu asi tak že který budou dříve k dodání. Nejlépe ještě teď do pátku abych v nich ještě mohl o víkendu vyjet asi na poslední delší letošní vejlet buď někam do Polska nebo do Bešeňové na wellnes víkend.
...kupuji si polobotky vel. 41 u Bati a Blažka, sportovní boty Salomony pak EUR 42. Santiaga mám 41 a sedí mi úplně přesně. Ponožky mám nízký od Pardála - slabý. Silný nosím jen do lyžáků na sjezdovky a do bot na SNB.
www.jantruhlar.cz
Honza_BMW_VW napsal:
...kupuji si polobotky vel. 41 u Bati a Blažka, sportovní boty Salomony pak EUR 42. Santiaga mám 41 a sedí mi úplně přesně. Ponožky mám nízký od Pardála - slabý. Silný nosím jen do lyžáků na sjezdovky a do bot na SNB.
Vidím že máš rád stejnýho krejčího (Blažek) Jen se trošku zhoršil s kvalitou.
Takže ty Santiaga by odpovídaly standardní velikosti klasických bot. Ty Salamony budou něco jak Puma, ta mi taky značkováním nesedí oproti ostatním botům. No a prosím tě, větrají ty Santiága dobře nebo se v nich paří noha stejně jak v jiných botech? Kolik km jsi s nima max jel v dešti a neprotekly?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
cca 1/2 den v dešti v Alpách a v poho, ale ostatní Ti napíší více, určo mají více zkušeností, já jsem jen takovej amatér
vedro je mi v nich pořád, ale já i do bot na běžky nosím slabý ponožky, takže je v nich v létě asi normální vedro. v Mostaru jsem v tom šel v cca 38 stupních, přežil jsem a po vyzutí v kempu ostatní taky
www.jantruhlar.cz
1. sidi adv
2.tcx (oxtar) infinity
3.bmw santiaga
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Na značku se vyprdni a z doporučovaných vyber to v čem bude tvým nohám nejlíp. Na delší cestě to oceníš víc než nášivku
PS: já mám Daytony RoadStar GTX a dokud jsem je neměl na noze, nevěřil jsem jak může být taková bota pohodlná.
Upravil Lada11 dne 13.11.2013 08:22
Infiniti jsem měl - najel jsem v nich přes 90000km jak po silnicích, tak po šotolinách, v dešti, párkrát i ve sněhu - noha vždy jako v bavlnce, nikdy mi do nich nenateklo (ani v opravdu dlouhém a silném dešti). Žádnej hardcore terén nejezdím. Občas jsem v nich dal i celkem dlouhej výšlap pěšky - vždy pohoda.
Teď mám Santiaga, a jeví se mi stejně. Mám v nich odjetou sezónu, a pohoda. Stejně pohodlné, neteče do nich, dá se v nich chodit aniž by mi potom odumíraly nohy.
Ani v jedněch mi nesmrděly nohy (což je co říct )
Když jsou opravdu velký vedra, tak v nich samosebou horko je. V těchto případech jezdím v "silničních" TCX bez membrány.
Upravil Tonda dne 13.11.2013 08:31
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jelikoz jsem vyzkousel hodne membran, jsem si jistej, ze Goretex neni v nicem lepsi.
Podle me je dulezity se pouze rozhodnout jestli membranu ano nebo ne, nezalezi moc na tom kdo ji vyrobi.
A samozrejme to neni jednoznacny, protoze ja nejsem zrovna nadsenej z jizdy v Goretexovych botech v lete. Je to znat, ta prodysnost je znatelne horsi.
a zrovna boty jsou vec, kdy priste membranu vyhledavat nebudu. Kdyz jsem mel boty bez membrany, nateklo mi do nich az po mnoooooha km v desti a to uz je situace, kdy je to uplne jedno, protoze mam mokry uz vsechno ostatni. Nohy vydrzej v suchu nejdyl, membrana nemembrana.
Díky tomu že jsou ty Santiaga jen doprodej skladových bot tak bohužel je už nemají v mé velikosti, objednal jsem ty TCX Infinity.
Kluci, díky moc za vaše postřehy
Aldo, já mám třeba bundu s Goretexem a nedám na ni dopustit. Třeba zrovna u bundy na motorku mi ten goretex pustil malilinkej flíček vody po 6hodinách v šíleném dešti. V jiné bundě bez Goretexu ale taky jakousi membránou (bunda Held za 7tis.) mi po 40km pustila víc vody než ta bunda s gore vložkou po 600km v dešti. Díky tomu jsem se v oblečení trošku vzhlédnul v tom Goretexu a sehnal jsem si gaťata R2P s gore vložkou. Teď k nim sháním ještě bundu ale nikde krom Ebaye už není k mání. No a díky tomu už jsou nohy jediné slabé místo. Tento rok, vždy na delších výletech do zahraničí jsem chytnul chcanec v půli cesty. Boty byly vždy to první co proteklo i když měly membránu Dritex. O ježdění a paření v létě ani nemluvím. To bylo taky celkem soda po půl dni ježdění je sundat z nohy. Na to léto bych to asi viděl taky na nějaké boty úplně bez membrány ale to asi na ježdění jen kolem komína. Na dálkách jsem vyučenej z těch deštíků co jsem letos chytnul a vozit sebou dvoje boty na motorku je nemyslitelné. No uvidíme jestli ty TCX splní očekávání http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tonda napsal:
Infiniti jsem měl - najel jsem v nich přes 90000km jak po silnicích, tak po šotolinách, v dešti, párkrát i ve sněhu - noha vždy jako v bavlnce, nikdy mi do nich nenateklo (ani v opravdu dlouhém a silném dešti). Žádnej hardcore terén nejezdím. Občas jsem v nich dal i celkem dlouhej výšlap pěšky - vždy pohoda.
Teď mám Santiaga, a jeví se mi stejně. Mám v nich odjetou sezónu, a pohoda. Stejně pohodlné, neteče do nich, dá se v nich chodit aniž by mi potom odumíraly nohy.
Ani v jedněch mi nesmrděly nohy (což je co říct )
Když jsou opravdu velký vedra, tak v nich samosebou horko je. V těchto případech jezdím v "silničních" TCX bez membrány.
Alda napsal:
Jelikoz jsem vyzkousel hodne membran, jsem si jistej, ze Goretex neni v nicem lepsi.
Podle me je dulezity se pouze rozhodnout jestli membranu ano nebo ne, nezalezi moc na tom kdo ji vyrobi.
A samozrejme to neni jednoznacny, protoze ja nejsem zrovna nadsenej z jizdy v Goretexovych botech v lete. Je to znat, ta prodysnost je znatelne horsi.
a zrovna boty jsou vec, kdy priste membranu vyhledavat nebudu. Kdyz jsem mel boty bez membrany, nateklo mi do nich az po mnoooooha km v desti a to uz je situace, kdy je to uplne jedno, protoze mam mokry uz vsechno ostatni. Nohy vydrzej v suchu nejdyl, membrana nemembrana.
Tak s tímhle absolutně nesouhlasím!
Mám najeto asi 200 tisíc km a z toho tak polovinu s botama bez membrány. NIKDY bych už necestoval nikam dál (dovolená...) bez GTX. Pokud má člověk kvalitní oblečení, tak ani po celém dnu v dešti nepromokne a promočený boty zabijou totálně celý výlet - i když ostatní je suchý. Předloni mě vypekly boty s membránou SympaTex (konkrétně HiTec) na cestě do Alp. Nejenže se nedaly ani za tři dny usušit ale protekly už po nějakých 5 hodinách jízdy v dešti. Měl jsem všechno ostatní absolutně v suchu - rukavice GTX, oblečení s GTX vložkou a jen ty boty mokrý. Když je chladno, je to naprd. Je ti zima, nebaví tě to, nohy čvachtají a není to zábava. Když jsem dojel ten večer, měl jsem nohy úplně fialový zimou a přitom teplota neklesla pod 10C. Pochopitelně s toho byla super chřipka.
GTX boty mě nikdy nenechaly ve štychu - měl jsem BMW Kalahari, dvoje BMW Santiago a teď Sidi Adventure. Rozdíl mezi membránama je obrovský - zejména v tom, jaký tlak vydrží. Membrány určený na turistiku NEJSOU dělaný na tlak, který vzniká při jízdě na motorce. Vítr o rychlosti 130km/h turista nebo cyklista většinou nezažije. Na motorce je to běžná cestovní rychlost. Proto ty membrány při vyšších rychlostech tak rychle propouští. Goretex dělá taky membrány, které nejsou dělané na vyšší tlaky ale neměly by se používat na motocyklové oblečení a výrobce si to taky sakra hlídá - na rozdíl od těch dalších firem, které klidně prodají někomu kilometry membrány a je jim jedno, co z toho ta firma vyrobí. Jestli to jsou boty na turistiku nebo na motorku. Protože ale GTX je drahý, dělá "pakárny" výrobcům - tak jen pár výrobců skutečně používá tu správnou goretexovou membránu na motocyklový boty ale přitom ten rozdíl ve funkčnosti je obrovský. NIKDY se mi nestalo, že by některé z těch výše uvedených bot s GTX membránou pustily déšť i po celém dnu nebo několika dnech jízdy v lijáku. Sympatexový boty jsem měl jedny (ty HiTec) a nějaké další "koně" s membránou neznámého původu (nejspíš klasický perforovaný mikrotén) a i když byly navoskovaný a nastříkaný impregnací, tak po pár stovkách km protekly všechny. Přitom sympatexový boty mám a používám na jiné sporty a aktivity a nikdy jsem s nimi neměl problém - třeba i při celodenním nošení v horách. Ale prostě ten tlak při jízdě na motorce je vyšší a chová se to jinak.
Jinak kamarádi si v době, kdy jsem měl Kalahari (které považuju za nejlepší GTX cestovní enduro boty z produkce BMW vůbec) koupili ty levnější Infinity ( v té době pod značkou Oxtar) a i když vypadaly podobně, tak úplně stejné nebyly. Ale vypadalo to jako by je dělala jedna firma - možná OEM pro BMW. Každopádně neměly plechovou špičku, tím pádem užší ten rantlík apod. Oxtarky ale několik kamarádů a kolegů reklamovalo - nevím o nikom, komu by tekly nové BMW. Možná trošku lepší výroba nebo kontrola výroby. Navíc reklamace u dovozce Oxtar byly pěkná pakárna - čekání na vyjádření zkušebny atd. BMW ty boty před časem pekelně zdražilo ale pořád si myslím, že to je nejpohodlnější bota s nejvyšší kvalitou na trhu. Sidi Adventure je něco jiného - je tam mnohem víc plastu a chráničů a není to už taková komfortní bačkora jako Santiago.
Upravil TomasTT dne 13.11.2013 12:36
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Musim potvrdit Tomasova slova.Kamarad si koupil v Luisu nejake levnejsi nepromokave boty se sympatexem.Kdyz mu promokli,tak je vratil a doplatil si drazsi s goratexem.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Když jezdíš většinou silnici a nemusíš hledět na kačku, tak si pořiď Daytony. Hnáta jako v pokojíčku, dá se courat potokem, dá se v nich chodit a Rumunsko a šotoliny zvládly taky. Stojej ranec, ale nedám na ně dopustit. Nesnáším horko a přežil jsem v nich i středomoří v létě. Na delší cesty jsou fakt dobrý. Spíš uvažuju ještě o nějaké levnější verzi na lítání "kolem komína" , abych si je rychle nedoku rvil. Mám je 3 sezónu a jediné, kromě běžného onošení je, že příští rok touto dobiou jim nechám vyměnit přední podkovičky, protože už jsou skoro ubroušené.
Upravil Medik dne 13.11.2013 13:42
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
Když jezdíš většinou silnici a nemusíš hledět na kačku, tak si pořiď Daytony. Hnáta jako v pokojíčku, dá se courat potokem, dá se v nich chodit a Rumunsko a šotoliny zvládly taky. Stojej ranec, ale nedám na ně dopustit. Nesnáším horko a přežil jsem v nich i středomoří v létě. Na delší cesty jsou fakt dobrý. Spíš uvažuju ještě o nějaké levnější verzi na lítání "kolem komína" , abych si je rychle nedoku rvil. Mám je 3 sezónu a jediné, kromě běžného onošení je, že příští rok touto dobiou jim nechám vyměnit přední podkovičky, protože už jsou skoro ubroušené.
Doktoré, myslel jsi tyhle ? :
vypadají fakt pohodlně, ale je to raketa...9200,- http://www.psihub...e=category
parukar přiložený následující obrázek:
ja povazuju goretex za nej membranu, ALE nemuzu souhlasit ze dobre udelana bota nevydrzi s zadnou jinou membranou mam porovnani se Sympatexem a to v botech. Mam noty kde je Sympatex a jeste mi ani po 3 letech neprotekly.
Jinak s Tomem souhlasim ze veci na ruristiku maji uplne jineak goretex jak na motorku ,proto se spousta lidi divi, kdyz si vezme pohory na masinu a boty jim v desti na motorce protecou
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Alda napsal:
Jelikoz jsem vyzkousel hodne membran, jsem si jistej, ze Goretex neni v nicem lepsi.
Podle me je dulezity se pouze rozhodnout jestli membranu ano nebo ne, nezalezi moc na tom kdo ji vyrobi.
A samozrejme to neni jednoznacny, protoze ja nejsem zrovna nadsenej z jizdy v Goretexovych botech v lete. Je to znat, ta prodysnost je znatelne horsi.
a zrovna boty jsou vec, kdy priste membranu vyhledavat nebudu. Kdyz jsem mel boty bez membrany, nateklo mi do nich az po mnoooooha km v desti a to uz je situace, kdy je to uplne jedno, protoze mam mokry uz vsechno ostatni. Nohy vydrzej v suchu nejdyl, membrana nemembrana.
Tak s tímhle absolutně nesouhlasím!
Mám najeto asi 200 tisíc km a z toho tak polovinu s botama bez membrány. NIKDY bych už necestoval nikam dál (dovolená...) bez GTX. Pokud má člověk kvalitní oblečení, tak ani po celém dnu v dešti nepromokne a promočený boty zabijou totálně celý výlet - i když ostatní je suchý. Předloni mě vypekly boty s membránou SympaTex (konkrétně HiTec) na cestě do Alp. Nejenže se nedaly ani za tři dny usušit ale protekly už po nějakých 5 hodinách jízdy v dešti. Měl jsem všechno ostatní absolutně v suchu - rukavice GTX, oblečení s GTX vložkou a jen ty boty mokrý. Když je chladno, je to naprd. Je ti zima, nebaví tě to, nohy čvachtají a není to zábava. Když jsem dojel ten večer, měl jsem nohy úplně fialový zimou a přitom teplota neklesla pod 10C. Pochopitelně s toho byla super chřipka.
GTX boty mě nikdy nenechaly ve štychu - měl jsem BMW Kalahari, dvoje BMW Santiago a teď Sidi Adventure. Rozdíl mezi membránama je obrovský - zejména v tom, jaký tlak vydrží. Membrány určený na turistiku NEJSOU dělaný na tlak, který vzniká při jízdě na motorce. Vítr o rychlosti 130km/h turista nebo cyklista většinou nezažije. Na motorce je to běžná cestovní rychlost. Proto ty membrány při vyšších rychlostech tak rychle propouští. Goretex dělá taky membrány, které nejsou dělané na vyšší tlaky ale neměly by se používat na motocyklové oblečení a výrobce si to taky sakra hlídá - na rozdíl od těch dalších firem, které klidně prodají někomu kilometry membrány a je jim jedno, co z toho ta firma vyrobí. Jestli to jsou boty na turistiku nebo na motorku. Protože ale GTX je drahý, dělá "pakárny" výrobcům - tak jen pár výrobců skutečně používá tu správnou goretexovou membránu na motocyklový boty ale přitom ten rozdíl ve funkčnosti je obrovský. NIKDY se mi nestalo, že by některé z těch výše uvedených bot s GTX membránou pustily déšť i po celém dnu nebo několika dnech jízdy v lijáku. Sympatexový boty jsem měl jedny (ty HiTec) a nějaké další "koně" s membránou neznámého původu (nejspíš klasický perforovaný mikrotén) a i když byly navoskovaný a nastříkaný impregnací, tak po pár stovkách km protekly všechny. Přitom sympatexový boty mám a používám na jiné sporty a aktivity a nikdy jsem s nimi neměl problém - třeba i při celodenním nošení v horách. Ale prostě ten tlak při jízdě na motorce je vyšší a chová se to jinak.
Jinak kamarádi si v době, kdy jsem měl Kalahari (které považuju za nejlepší GTX cestovní enduro boty z produkce BMW vůbec) koupili ty levnější Infinity ( v té době pod značkou Oxtar) a i když vypadaly podobně, tak úplně stejné nebyly. Ale vypadalo to jako by je dělala jedna firma - možná OEM pro BMW. Každopádně neměly plechovou špičku, tím pádem užší ten rantlík apod. Oxtarky ale několik kamarádů a kolegů reklamovalo - nevím o nikom, komu by tekly nové BMW. Možná trošku lepší výroba nebo kontrola výroby. Navíc reklamace u dovozce Oxtar byly pěkná pakárna - čekání na vyjádření zkušebny atd. BMW ty boty před časem pekelně zdražilo ale pořád si myslím, že to je nejpohodlnější bota s nejvyšší kvalitou na trhu. Sidi Adventure je něco jiného - je tam mnohem víc plastu a chráničů a není to už taková komfortní bačkora jako Santiago.
Tak to jsme na tom stejne, teda myslim tema kilometrama a pomerem kilometru v desti
Jak to tak vypada, mel jsem asi stesti. Me totiz nikdy nepromokl Polotex ve Pharau (cca 80tkm).
A stejne tak boty Oxtar (pak TCX).. mel jsem postupne dvoje bez membrany, pak novy s GTX a ted mam stejny znovu. Mel jsem stesti asi v tom, ze dokud nebyly boty zniceny, nepromokly mi VUBEC ani ty bez membrany. Promoknuti bot, at uz jakychkoliv, jsem dosahl az po solidnim zniceni bot, castecnym odlepeni podrazky apod.