nemáte někdo informaci, který olej patří do hydrauliky ESA zadním centrálu?
Koupil jsem moto s tím, že tohle už nefunguje. BMW umí jen vyměnit a to včetně tlumiče za třetinu ceny motorky, takže jsem zvažoval přendat z manuální ovládání a nebo to zkusit opravit. Nechal jsem zrepasovat zadní tlumič a zkusit nechat opravit ESA. Skoro se to i povedlo. ESA byl naplněn shodným olejem jako centrální tlumič a po zásahu Servisáka, který to spároval vše fungovalo. Problém byl kolem 5°C kdy servo zápasilo s přestavováním a někdy se kouslo.. později opětovný únik oleje. Teď jsem se rozhodl tomu dát poslední šanci, takže ESA půjde opět rozebrat, co půjde tak přetěsnit, ale rád bych tam nechal naplnit správný olej, ale nikdo netuší co tam BMW plní.
Hydraulický olej ze zadního centrálu to už nebude a mohu to praktikovat pokus/omyl, ale je to trochu časově náročný, tak bych se rád poptal tady na fóru jestli už jste někdo buď opětovně plnil ESA a funguje a nebo případně jestli se nedá někde doptat na origo náplň (specifikaci) díky
Zdar,
dnes večer vyškubnu zadní centrál ven a zítra to jedu prodiskutovat, tak zjistím bližší specifikace jelikož se mě prvně dostala pouze informace, že do ESA dali to samé co do hlavního tlumiče při jeho opravě, takže zítra budu možná moudřejší..
Vývoj je zatím tokovej, že včera jsem si ESA vyzvednul, ale stav je stejný..na silnou baterku to s vypjetím sil kousek jede a pak to končí. Elektromotor jsem zkontroloval ten je OK a pobavilo mě, že je to BOSCH české výroby, ale když jsem otáčel se samotnou osičkoou s kterou točí elektromotor, tak šla neuvěřitelně ztuha a to bude celej problém. Takže to vzdávám a sháním normální manuální štelování, ale jak koukám, tak to je taky celekm problém...
Logicky ano, ale peněženka říká ne.. tlumič má najeto cca 30tis a je minulé léto po repasy od p.Procházky, takže je v OK stavu a teď bych už potřeboval jen to manuální hydraulické štelování a je ot vyřešení... dát novej tlumiš ať už s ESA nebo manuálem bude hoodně drahá sranda.
R1200ST napsal:
Logicky ano, ale peněženka říká ne.. tlumič má najeto cca 30tis a je minulé léto po repasy od p.Procházky, takže je v OK stavu a teď bych už potřeboval jen to manuální hydraulické štelování a je ot vyřešení... dát novej tlumiš ať už s ESA nebo manuálem bude hoodně drahá sranda.
A co tak koupit levnější motorku a zbytek financí investovat do úprav?
R1200ST napsal:
Logicky ano, ale peněženka říká ne.. tlumič má najeto cca 30tis a je minulé léto po repasy od p.Procházky, takže je v OK stavu a teď bych už potřeboval jen to manuální hydraulické štelování a je ot vyřešení... dát novej tlumiš ať už s ESA nebo manuálem bude hoodně drahá sranda.
A co tak koupit levnější motorku a zbytek financí investovat do úprav?
Kvůli potížím s jedním servem měnit motorku.. zajímavá myšlenka..
R1200ST napsal:
Logicky ano, ale peněženka říká ne.. tlumič má najeto cca 30tis a je minulé léto po repasy od p.Procházky, takže je v OK stavu a teď bych už potřeboval jen to manuální hydraulické štelování a je ot vyřešení... dát novej tlumiš ať už s ESA nebo manuálem bude hoodně drahá sranda.
A co tak koupit levnější motorku a zbytek financí investovat do úprav?
Kvůli potížím s jedním servem měnit motorku.. zajímavá myšlenka..
Pán zřejmě dobře nečetl,nebo nepochopil.Doporučení bylo myšleno ne kvůli potížím s jedním servem ale kvůli potížím s peněženkou...
Pravdou je, že BMW obecně jako nejlevnější motorka z pohledu cen ND asi není ale taky záleží na modelu a štěstí. Zase nemá šílenou spotřebu. Neřekl bych, že z těch moderních cestovních endur velké kategorie je nějaká výrazně provozně nebo servisně levnější. A na každé se najdou součásti, které odchází a mění se a nejsou zrovna levné. Každopádně ESA tlumiče nejsou koncepcí zrovna výhodné pro uživatele (= vyměň za pár desítek tisíc každých pár desítek tisíc). Model bez ESA se taky dělal ale lidi ho moc nekupovali, takže i z druhé ruky jich bude víc s ESA než bez.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
To vlastimil: Já jsem tě pochopil, ale řeším tu problém a ty nepřinášíš řešení, jen ironické narážky. Kdybych nevěděl co s 45 tis, které novej ESA stojí, tak tady to vlákno neexistuje, ale doufal jsem, že to je zřejmé... proto se vlákno věnuje snaze najít kontakty nebo rady na opravu a nehledám zde oficiální zastoupení BMW, kde jim řeknu číslo dílu 33537711076 a bude to celé vyřešené. Tvé dva příspěvky jen dělají čest tvému podpisu"Většina lidí je blbých...".. nastav jsi zrcadlo.
To TomasTT: je možnost koupit z německa kolem 10tis. celej ESA, ale kde je záruka, že to nebude stejný krám jako už mám. Tady v ČR je to o náhodě něco na ST najít a proto bych rád z fukce ESA zachoval jen útlumy, které fungují a zdvih předělal na manuální režim.
Loni jsem řešil podobný problém - zadní ESA tlumič tekl (R1200GS z roku 2008 a najeto 33 tis. km).
Už jsem si zjistil u Tomáše cenu TT alternativy a byl rozhodnut do toho jít - cena cca stejná, ale parametry a servisovatelnost jak mi to Tomáš vysvětlil, někde úplně jinde.
Protože jsem jezdil pravidelně na servis do BMW Drážďany, zeptal jsem se jich na možnou slevu s poukazem na relativně malý nájezd.
Nakonec mi nabídli zaplatit 30% ceny tlumiče a zbytek pokryli na kulanci. Takže mně ten tlumič stál 378 EUR.
Pokud bych musel platit plnou cenu, je TT rozhodně lepší volba.
Ruda.
To RUdyT: tak to jsi měl šteštíčko jak hrom mít ta cca 10tku novej esa. Já toho nalítám ročně málo (cca do 10 tis) a pár výletů na okruh ročně, to je všechno ježdění střídavě sám/ve dvou. Je doslova nerozum za ten díl dát cca 1/3 ceny motorky. Tak uvidím jak to dopadne... buď se mě podaří někde sehnat hydraulické ruční štělování nebo risknu za 10tku koupit přes ebay z německa "jetej" a doufat, že to nebude totéž a desítka v luftu..