Někde na netu jsem četl , že lze lehkou úpravou el.instalace odstranit chcípání motorky při postavení na boční stojánek.Fungovalo by zhasnutí motoru pouze při zařazení rychlosti a vysunutí bočního stojánku.Bohužel už to nemohu najít a nevím jestli by to nedělalo problém s mazáním ,jak někdo uváděl.Máte s tím nějaké zkušenosti?
mě dělal tuhle úpravu Tomassino ze Starého Plzence a jsem maximálně spokojen když zařadím, tak motor zhasne. kdo má zájem pošlu kontakt.
Jedu? Jedu!
R1150GS
Schéma je jasné - je to opravdu jednoduchá finesa.
Chtěl bych se pouze zeptat někoho elektriky znalejšího, jaké relé lze použít. Zda nějaké konkrétní, nebo je to celkem jedno - prostě výkonové autorelé např. na spínaných 40A ?
Případně i pár slov k provedení zapojení (vhodný způsob napojení konektorů, jiné poznatky?)
Upravil Benedikt dne 04.11.2009 00:46
Ještě dotaz - jak jsi to Tondo napojoval? ... jestli stříhal dráty a pájel, nebo si udělal mezikusy s koncovkama, nebo těmi rychlospojkami co se nacvaknou jako odbočka přímo na drát?
Nerad bych si udělal zbytečný zásah do nějakého důležitého spoje, co by se pak mohl podělat někde v tramtárii.
Upravil Benedikt dne 04.11.2009 18:53
Já do originální instalace nezasahuju vůbec. Když potřebuju stát a mít nastartovanej motor hodím to na hlavní stojan...to není problém. A nechat to běžet před garáží než zavřu vrata? To nedělám,zavřu vrata,nastartuju a jedu.
Upravil FRN dne 04.11.2009 19:23
Favorita navíc nemám, ale asi na pohodu jakékoliv 12V relé. Šel jsem dnes kolem gme.cz a vzal výkonové 40A za 35,- i úchytem na chycení šroubkem k podkladu.
FRN napsal(a):
Já do originální instalace nezasahuju vůbec. Když potřebuju stát a mít nastartovanej motor hodím to na hlavní stojan...to není problém. A nechat to běžet před garáží než zavřu vrata? To nedělám,zavřu vrata,nastartuju a jedu.
Tohle není velkej zásah do el.instalace,pro člověka, který maličko rozumí elektrice (já mezi ně nepatřím) je to jako zapojit žárofku.
Mě to přijde jako praktická vychytávka, je spousta míst,kde motorka prostě a jednoduše na centrálu nestojí (třeba louka) a parkuješ na bočním 100jánku podloženým větví,aby se nezabořil. Pak chceš ráno ohřát omrzlou motoku a sedíš na ní jak tydýt, zatímco ostatní nastarovali a v klidu se oblékají a připravujou na cestu.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
není to nic hroznýho a zvládne to průměrnej alektrikář,relé jde použít jakékoliv já použil záměrně nejběžněji dostupné v každém autě.Napojil jsem to do drátu a raděj přiletoval.Různým rychlospojkám už nevěřím.Obejdeš tím relé spínač policajta přes kontrolku neutrálu.Nic složitého
FRN napsal(a):
Já do originální instalace nezasahuju vůbec. Když potřebuju stát a mít nastartovanej motor hodím to na hlavní stojan...to není problém. A nechat to běžet před garáží než zavřu vrata? To nedělám,zavřu vrata,nastartuju a jedu.
Tohle není velkej zásah do el.instalace,pro člověka, který maličko rozumí elektrice (já mezi ně nepatřím) je to jako zapojit žárofku.
Mě to přijde jako praktická vychytávka, je spousta míst,kde motorka prostě a jednoduše na centrálu nestojí (třeba louka) a parkuješ na bočním 100jánku podloženým větví,aby se nezabořil. Pak chceš ráno ohřát omrzlou motoku a sedíš na ní jak tydýt, zatímco ostatní nastarovali a v klidu se oblékají a připravujou na cestu.
Votom to je,že hrkat to pořád na hlavní stojan a kdekoliv to nejde nebo když to máš celkem nabalené.
Nastartuju a jedu neboť hrkání za studena na volnoběh motoru nesvědčí. Máchá se totiž ve studeném oleji mnohem dýl než když se hned jede (pochopitelně v ruzumných otáčkách bez prudké akcelerace). Ale přiznávám že mě to taky občas vadí když potřebuju jen na okamžik opustit motorku (třeba vyhodit odpadky po večerním táboráku,nebo si podat upadlou rukavici). Ale zase to není důvod k tomu rozvrtat si elektriku a zadělat si tím na potencionální závadu pro kterou bude motorka nepojízdná. Pak kolem toho budu lítat jak trubka támhle někde v tramtárii a zjištovat proč to ani neškytne. Pak rozeberu celou motorku a zjistím že to čínský rélé co sem koupil v autodílech zahořelo jasným plamínkem. Možná proto že jsem elektrikář se do originál instalace nepuštím,nebo jen vyjímečně. Vždycky mě jímá hrůza když vidím jak někdo spojí vodič motalovou svorkou a omotá izolačkou která za půl roku vyschne a zase se rozmotá (tímto bych chtěl pozdravit TOLIho). Ale proti gustu žádnej dišputát.
Re FRN: tak zrovna toto zapojení je fajnové v tom, že si čínské relé může zahořet čím chce. Figuruje tam pouze jako bypass - výpadek jeho funkce z důvodu přerušení kterékoholiv jeho drátku, nebo i vypovězení služby jím samotným vede pouze k původnímu systému fungování. A kdyby se náhodou speklo tak, že by se vyzkratovalo, tak to šlusne jedničku pojistku a v tom případě by to byla jasná indície před výměnou pojistky relé od plusu odpojit.