Jaka je predepsana vzdalenost cidla od snimace predek,zadek? Mohlo mi prestat fungovat ABS(po zapnuti klicku uz kontrolky blikaj stridave)kvuli ubytku brzdovky? Ubejva brzdovka v nadrzce soucasne s vyraznejsim sjeti desticek?
Reset ABS zkusim az po vymene a doplneni brzdove kapaliny.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Pod sedlem v originálním nářadí máš měrky na čidla ABS. Je tam měrka minima a maxima, tak něco mezi. Tuším do 0,4mm.
Kvůli úbytku brzdovky ABS nepřestane fungovat.
Brzdovka ubývá v nádobce i s menším úbytkem brzdového obložení. Je to úměrné. Ztenčí se obložení v důsledku jeho opotřebení a musí povyjet pístky, ty vytlačí kapalina, která se tedy "přesune" z nádobky do brzdičů.
Reset ABS bych zkusil jako první.
Tak, doufám, že to je vyčerpávající.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
mezera je mezi 0,45 a 0,55mm, zjistil sem ale, že to na ni neni tak choulostivý, další věc je, že to ABS co mame, je uplne hloupy, nijak brzdovej okruh nediagnostikuje, nepozná tudíž, že máš třeba zavzdušněnej okruh, to sem normálůně tady jezdil okolo baráku se zavzdušněnejma brzdama, a cvakalo co jako by se nic nedelo. Taky bych doporucil napred resetovat ABS
Tak jsem udal reset ABS,a kontrolky blikaj spravne.Projedu to az zejtra,tak doufam,ze v tom spravne zachrasti a sepne to.Je fakt,ze o vykendu mi to nefungujici abs vyhovovalo a na xl rally by to taky nebylo na skodu.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Fabio napsal:
mezera je mezi 0,45 a 0,55mm, zjistil sem ale, že to na ni neni tak choulostivý, další věc je, že to ABS co mame, je uplne hloupy, nijak brzdovej okruh nediagnostikuje, nepozná tudíž, že máš třeba zavzdušněnej okruh, to sem normálůně tady jezdil okolo baráku se zavzdušněnejma brzdama, a cvakalo co jako by se nic nedelo. Taky bych doporucil napred resetovat ABS
6ádný ABS nedokáže zdiagnostikovat vzduch v okruhu. Diagnostikují se pouze elektronické věci jako jsou čidla, čerpadla, snímače a jejicj impulzy. Mechanický věci elektronika vyhodnotit neumí.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
No ja mel prave pocit ze nekdo mi rikal ze uz u dvanactky to ABS je tak chytry, ze uz diagnostikuje i hydraulickej okruh, navrhnout a zrealizovat by to slo.
Tak ABS funguje.Takze reset se poved,tak netusim,co tomu jeblo.Nakonec jsem jen vymenil predni desticky.Zadni byli jeste dobry.Dal jsem tam ferodo platinum a nepiskaj a dokonce i brzdej!
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
nejlepe diagnostikou ale nekde tu je jakysi navod i pomoci dratku...
no me abs blbne taky.. kdyz ho resetnu par km funguje spravne.. pak mu hrabne a vetsinou pri rozjezdu uz nezarachoti a jenom blika.. staci reset a zas jede.. a tak porad dokola.. nikdo nevi co stim..
Tady je navod na reset od Pajiho.Provadel jsem na 1100 gs.
A.
Pokud po zapnutí klíčkem ve spínací skříňce obě kontrolky ABS blikají NAJEDNOU, pak je ABS připraveno k aktivaci při rozjezdu. Pokud pak se po prvních metrech ozve zaharašení, jako by vám mělo upadnou přední kolo a kontroly zhasnou, pak je vše v pořádku a ABS je aktivováno. Pokud se tak nestane a ABS kontrolky se rozblikají střídavě, pak se ABS neaktivovalo a nejpravděpodobnější závadou je nízké napětí (slabá baterka, zanesený startér,…). Pak obvykle stačí ujet pár set metrů, zastavit. Klíčkem ve spínací vypnout a pak zapnout a po rozjezdu se obvykle ABS aktivuje. Pokud ne, pak kromě výše uvedených příčit může být velká vzdálenost jednoho z čidel od kotouče. To se mi ale ještě nestalo.
B.
Pokud po zapnutí klíčkem ve spínací skříňce obě kontrolky ABS blikají STŘÍDAVĚ, pak není ABS připraveno k aktivaci. Pokud se po několika pokusech a rozjezdech nepodaří dostat ABS do stavu, že po zapnutí klíčkem neblikají kontrolky ABS najednou, pak nebývá než ABS resetovat podle níže uvedeného návodu.
Resetování ABS u BMW R 1150 GS/GSA:
K restování budete potřebovat asi 30 cm naprosto standardního jednokilového kabelu/drátu, který má na OBOU koncích odstraněnou izolaci (stačí 5 mm délky).
1. Vypnout zapalování a sundat sedlo
2. Vyndat z úchytu pod sedlem kruhový konektor s krytkou, který se nachází nad vzduchovým filtrem kousek od nádrže
3. Vyšroubovat krytku konektoru
4. Jeden konec připraveného kabelu připojit k vývodu kontaktu, kam vede MODRO-HNĚDÝ kabel.
5. Druhý konec kabelu pak připojit na kostru.
6. Zapnout klíčkem ve spínací skříňce (nestartovat!) a držet tlačítko ABS na řidítkách po dobu cca 10 s. Po této době by měly kontrolky ABS přestat střídavě blikat
7. Vypnout klíčkem odpojit pomocný kabel
8. Vrátit vše na původní místo (krytku, konektor, sedlo)
Pak by po zapnutí klíčkem měly obě kontrolky ABS blikat najednou a po rozjezdu se ABS aktivuje. (pokud ještě zároveň není další problém z podpětím na baterce)
Resetování ABS u BMW R 1100 GS:
1. Vypnout zapalování a sundat sedlo
2. Vyndat z úchytu pod sedlem obdélníkový konektor s krytkou (tento konektor slouží jinak pro zapojení diagnostiky,…)
3. Sundat krytku konektoru (pokud ji tam máte)
4. Jeden konec připraveného kabelu připojit k PROSTŘEDNÍMU kontaktu.
5. Druhý konec kabelu pak připojit na kostru.
6. Zapnout klíčkem ve spínací skříňce (nestartovat!) a držet tlačítko ABS na řidítkách po dobu cca 10 s. Po této době by měly kontrolky ABS přestat střídavě blikat
7. Vypnout klíčkem odpojit pomocný kabel
8. Vrátit vše na původní místo (krytku, konektor, sedlo)
Přiznám se ale, že jsem to osobně na 1100GS nezkoušel.
Důležité upozornění:
Autor tohoto příspěvku nenese odpovědnost za případné škody, které mohou být způsobeny resetováním ABS jinde, než odborném servisu.
Jen doplnim bod 6.Po otoceni klickem a zmacknuti tlacitka abs mi zustala svitit jen jedna kontrolka abs,ta ktera pri zmacknuti tlacitka abs byla zrovna v probliku.Po 10s se jakoby nic nedeje.Teprve po pusteni tlacitka abs,vypnuti klicku a vyndani dratu a naslednem zapnuti klicku se kontrolky rozblikaj jak maj.
Aspon u 1100gs to tak je.A doufam,ze to tak zustane.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
jb napsal:
nejlepe diagnostikou ale nekde tu je jakysi navod i pomoci dratku...
no me abs blbne taky.. kdyz ho resetnu par km funguje spravne.. pak mu hrabne a vetsinou pri rozjezdu uz nezarachoti a jenom blika.. staci reset a zas jede.. a tak porad dokola.. nikdo nevi co stim..
vevis->diky
bez dohledu na to radsi nehrabnu.. jinak to ze mi ABS nenaskoci je vetsinou baterkou. staci tak tyden stat bez udrzovacky a je to jasne. nebo z rana kvuli nizke teplote, kdy jde kapacita rapidne dolu...
Uz se mi ale parkrat stalo a nastesti ne moc casto. za 6tis km asi 2x ze mi ty kontrolky blikali stridave a to jen po kratkem zastaveni - vypnuti zapalovani...
Staci zase vynout zapalovani, nastartovat a nastesti i tento problem je vyresen. ale stejnak myslim, ze je to abs cim dal slabsi..
Ahoj nechci zakládat nové vlákno , tak se s prominutím větřu sem. Mám GS1200 r2007, po dlouhé době jsem si zamkl kotouč a nedal šňůru na řidítka. Samozřejmě jsem na to zapoměl a rojel se. Praskl mi držák čidla ABS, mohl by jste mi někdo změřit vzdálenost mezi čidlem a kroužkem ABS? Děkuji Česťa
Já teď naměřil 1.5mm (r.v. 2007)
EDIT: Ještě doplním. Měřil jsem na R 1200 GSA. Nejsi ve správném vlákně, tak ať je to přesný.
Upravil Fojtik Design dne 22.07.2021 15:43