Takové téma o ničem, ale napadlo mě. Prý mám najeto 20tis. a olej pri výměně vypouštím téměř medově průhledný. Dostane se někdy motor do stavu kdy se začne špinit, tak jak to vidim na všem ostatnim - černý jako bota. Napište kolik máte a jestli je olej jak ze sudu nebo spíš z multikáry
Já mám ještěš WR 450 a tam měním po cca 13 - 15mth (to je max 500km) a vylejvám z toho olej černej jako bota. Někde jsem četl že olej by se měl zbarvovat do černa protože na sebe váže karbon a ostatní sračky.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Zdar dneska jsem měnil olej a po ustálení a slití do kanystru jsem na dně nádoby na vypouštění oleje uviděl jakoby trochu kovového prachu[/img][/img] Je to ok???
Můžě to být od rozvodových řetězů?Ozubených kol?Pumpy?Kluzných ložidek?A podobně? Je to nepatrné množství ale je okem viditelné tak mě to zase znervozňuje!
(V zimě jsem měnil napínák rozv.řetězu a všechno se zdá navenek ok)Je tam vidět i chlup nebo vlas jen pro měřítko.)
Díky za názory Zkusím vložit foto.
Ještě dodám že je to ročník2012. a 55 000km.
lucags přiložený následující obrázek:
Vložím tady obrázek těch nečistot po rozpuštění zbytků oleje ředidlem a setření na ubrousek.
Je to plocha asi 1x1cm po rozkliknutí obrázku několikanásobně zvětšeno.
lucags přiložený následující obrázek:
ještě jedna-původní velikost
tím ředidlem jako by se ty částečky rozpustily i když se mi původně zdály jako kovové nebo tak něco
lucags přiložený následující obrázek:
Těžko říct. Podle první fotky bych řekl otěr z některého kluzného ložiska (částečky kompozice). Na těch dalších to už zase nevypadá - tam už to vypadá jak částečky usazenin (karbonu) z oleje - někdy je podobnej marast usazenej ve ventilových víkách.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...