Při víkendovém výletu po dálnici na druhý konec republiky jsem zjistil, že mi ucházejí kola - přední víc, zadní míň. Že bych náhodou dostal hned dva pomalé defekty zrovna tehdy, když jsem poprvé ujel větší porci kilometrů na dálnici, se mi zdálo nepravděpodobné, tak jsem kouknul do manuálu a ejhle:
"Ventilky kol mají při vysokých rychlostech v důsledku odstředivých sil tendenci k samovolnému otevření." A prý máme pevně utáhnout gumové čepičky.
Co je to za blbost? Na žádném motorovém vozidle, se kterým jsem kdy jezdil, neunikaly pneumatiky při jízdě cestovní rychlostí po dálnici. Setkal se s tím někdo z Vás? Dá se tomu nějak zabránit, popřípadě klesání tlaku aspoň zpomalit? Díky za rady.
Ha ha ha. Teoreticky to možný je, ale nikdy jsem to nezažil. To píšou v manuálu od 1200GS? Zkus ventilky utáhnout (to jsi už určitě vyzkoušel) nebo dej novým, ale jinak nevim. Já mám ultraseal a takovýhle problémy nemám.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
já ultaseal nemam a taky mě to neutiká,neni možný aby se ventilek odstředivou silou vypouštěl,dněšní nový ventilky maj tak tvrdý perka že se i blbě nafukujou když nemáš odmačkávací hrot v hadici,takže si myslim že je kravina aby se ventilek sám upouštěl,na utě máš menší kola,takže maj větší otáčky a taky neutikaj,nemusíš mít defekt,muže to utikat kolem patky,záleží co máš za pneu
Jo, přesně tak to píšou v manuálu. Což ale znamená, že úplně neznámý problém to pro ně nebude...
Ultraseal? Teď jsem kouknul na web ultraseal.cz a moc důvěry ve mně teda nevzbudil, ale jestli to funguje... Jak se to aplikuje? Ta "motoláhev" na fotce nevypadá, že by byla tlaková. A postup instalace, který tam popisují, asi nebude zrovna pro motorky.
Mě v současný době utíká trochu přední kolo a je to od tý doby, co jsem narazil do mostíku v pangejtu, po pádu jsem měl z boku mezi pneu a ráfkem narvanou trávu a kolo prázdný. Myslel jsem, že je guma v háji, ale zkusil jsem jí nafouknout ( s předchozím očištěním) a je v poho, akorát trochu utíká kolem patky. Ale že by guma někdy utíkala ventýlkama ? Jo, utíká - když je vadnej, ale nakonec můžeš tedy našroubovat kovový krytky s těsnící gumou a uvidíš...
krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
elektromaniac napsal:
ale nakonec můžeš tedy našroubovat kovový krytky s těsnící gumou a uvidíš...
Ty tam pochopitelně jsou a dorval jsem je fest. Že by byly vadný oba ventilky a na fungl nový motorce, se mi nechce věřit. Nejspíš zkusím ten ultraseal, ale ještě předtím zavolám do AuTecu, co si o tom myslí oni.
čepičky bych, až tak moc neutahoval (kombinačky apod) - oni pak nemusejí jít povolit - ukroutíš je. Spíš bych to viděl na utíkání vzduchu kolem patky (ale to pak uchází pomalu a většinou permanentně) - řešení: očistit patky mýdlem a zkusit. Pokud by to nepomohlo, tak se patky něčím podlepují (nevím jak se to jmenuje, ale v pneuservisu ví) S ventílakama je většinou problém když jsou špatný.
Měl jsem s unikáním vzduchu z pneu taky problém a nakonec bylo řešení jednoduché - po výměně pneu nebyl dostatečně očištěný ráfek po předchozí staré pneumatice a tento stačilo jen co možná nejdůkladněji očistit a bylo po problému.