Upravoval jste už někdo podvozek na Dakaru? Přemýšlím o jeho výměne. Sice zatim dostačuje po silnici, ale v terenu už bych si představoval neco jinýho a ktm nechci . Zatim sem našel par članku o přestavbách, ale nic konkrétniho.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
A co by sis tak predstavoval? Podivej se k TT :-) Taky samozrejme muzes potrapit google a pocvicit anglictinu, nebo jine svetove jazyky (cinstinu?) a pohledat, uz jsem takovych prestaveb videl vic.
Otazka spis je, co chces jezdit. Mne treba vyhovuje spis pomalejsi presun, nez vysokorychlostni drncani po muldach motokrosovych trati a na to je podvozek Dakaru dokonale dostacujici. Jedine tak nastavitelna predni vidle by se mi mozna libila (a to libila, ne ze bych potreboval).
Jeste se muzes podivat na Yamahu XT660Z Tenere, nemusis byt nutne ten, co Tlaci Motorku ;-)
Ja dakara používam stejne jako ty, primárne je na cestováni a tam mi stačí. Ale občas se rád svezu i v tvrdym terenu . Trochu sem ted vahal nad KTm lc4 adv, ale nakonec jsem zustal u BMW. A rad bych ho poupravil aby se podvozkove aspon trochu bližil ty ktm. U TT jsem našel jen zadni tlumič, ale ne předek. Pokud nic nenajdu, tak to tak nechám a smířim se, že v terenu to trochu straci.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Se standartním předkem si trochu pohrát jde - mám zvětšený zvih, předělanej doraz, jiný olej, a seřízení tuhosti. Je to pak lepší ale na KTM to stejně nemá. Zadek je u dakara dobrej spíš by to ovlivnila 18 kolo.
Dakar 650, HusaberG
Honza ofroudak napsal:
U TT jsem našel jen zadni tlumič, ale ne předek. Pokud nic nenajdu, tak to tak nechám a smířim se, že v terenu to trochu straci.
Nesmysl. Upravených tady jezdí tak pět nebo šest pokud víme. Nejsou to kompletní rallye kity (ten pokud vím je jen jeden) ale ty ostatní se podvozkově neliší. První měl například známý cestovatel Filip Weber a na jeho upravené motorce (se kterou byl třeba v Libyii) jezdí náš kamarád a kdykoliv se dá domluvit prohlídka. Na RXL taky jela tuším jedna dovezená z německa... A náš další kamarád má kompletní rallye - které jsme před pár lety měli na pražské výstavě v soutěži o přestavbu roku.
Každopádně - základní kit obsahuje podvozek - to znamená přední vidle White Power (USD) se zdvihem 25cm, oboje brejle, kompletní složení osy řízení, adaptéry na brzdič, nástavce na řídítka a klemy řídítek a zadní tlumič opět White Power. Celá ta sada stojí necelých 70 tis. s DPH a prakticky je to za cenu samotných tlumičů. Tu samou sadu použil náš kamarád Bert v Holandsku na konverzi svého prvního rallye boxera (detaily proběhly v článku i zde na webu bmwgs.cz) a na F650GS je dimenzován víc než dostatečně. http://www.tourat...ts_id=1331
Motorka v této konfiguraci je vidět třeba tady: http://www.weber....g00126.htm
Existuje i amatérká verze pro rallye (kde je všechno včetně 51l nádrží, podvozku, nového kokpitu, sedla, výfuku, sání a přístrojů pro rallye...) a nebo profesionální kompletní kit se kterým jel třeba Ch. Boorman na Dakaru předloni a tu motorku z jejich týmu (Race to Dakar) jsme měli na výstavě na stánku BMW. Pokud si někdo pamatuje tu žlutou, co byla u nás na stánku ještě předtím, tak to bylo to samé ale ta žlutá byl originál Shalber z karbonu a kevlaru. Race to Dakar měli lamináty. V principu ale to samé na tom samém podvozku. Více třeba: http://www.tourat...ts_id=1417 nebo http://www.tourat...ts_id=1405
Mimochodem je to nejlevnější profesionální a továrně vyráběný homologovaný (FIM) rallye kit na trhu pro 650. Nová verze pro G650 je dělaná jako kusovka. Za čtvrt mega to je za pusinku, závodní sada pro amatéry na 450ccm se pohybuje kolem 15 tisíc EUR, profesionální pod milion nejde koupit. To jen tak pro zajímavost když se bavíme o rallye.
Zpátky do reality - ta sada pro úpravy podvozku je základ ale naprosto vyhovuje, pokud nepotřebujete velkou nádrž. Pokud ano, dá se to řešit i bez úprav kokpitu a bez zadní nádrže.. Bohužel kompletní sada TT39 pro F650GS se už nedodává (kvůli změně tvarů plastů nejen kokpitu u posledních modelů F650GS) ale dají se samostatně koupit hlavní díly. Výsledek vypadá nějak takhle:
Hlavní díly sady:
Kromě toho se dá koupit komponenty i celá sada pro elegantní přestavbu ORYX v několika verzích. Jednu z nich jsme měli na testování v ČR před pár lety. Je to víc na zábavu a ne na rallye ale podvozek je prakticky stejný:
Pěkná fotka:
[url]http://www.touratech-usa.com/shop/images/oryx3.jpg?-session=touratech5C3CF771b0102374AtIm2448BE5[/url]
Detaily celé sekce: http://www.tourat...Path=15_94
Jak takový kit vypadá v reálu je vidět tady:
[url]http://www.touratech-usa.com/shop/media2/01-301-0014-0_kit1.jpg?-session=touratech5C3CF771b0102374AtIm2448BE5[/url]
Fotek těch různých přestaveb z průběhu práce i finálních i z různých cest máme tuny. Když se ozvete nebo stavíte, rád vám všechno ukážu a vysvětlím. Na těch rallye verzích jsme docela jezdili, naši kamarádi je používají a máme s tím celkem zkušenosti. Je to OBROVSKÁ změna, na ty nádrže a kokpit bych se asi vykašlal (pokud nechcete dělat rallye verzi) ale ta změna podvozku je fenomenální. Je pravda, že LC4 Adventure má tohle v základu ale má koncepčně starý a silně vibrující motor. Každopádně kdo jednou vyzkouší kvalitní USD vidlice a kvalitní zadní tlumič a pozná co to je doslova "sametový" chod takového podvozku, ten by nikdy neměnil.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Diky za vyčerpavajici informace. Nasadil si mi brouka do hlavy, ted budu přemejšlet jestli stoji se do toho všeho pustit nebo ne.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Koukal sem schválně na net a našel sem zajímavý informace: Na dakara se hodí zadní tlumič Ohlins 46HRCS a pokud jsem koukal správně tak ten samý tlumič je na spoustě silničních mašin.Zajímalo by mě tedy jestli by byl takovej tlumič ze silničky použitelnej na dakara? V inzercích je jich mraky.
TOLI: nevím ale pochybuju že by silniční motorky měly přesně stejné parametry. Ten typ neurčuje konkrétní výrobek ale konstrukci, navíc to může být individuálně vyráběný typ pro OEM zákazníky, což se běžně dělá.
Jinak typ na Dakara je tuším S46HR1C1S (podle katalogu) a typ co dodává TT je bez označení OEM vyráběný pro ně. Určitě půjde najít nějaký tlumič stejného typu, který bude mít správnou délku a zdvih a případně se správnou pružinou - ale co je uvnitř, to rozhoduje a to nevidíš. Konkrétní složení planžet. Charakteristika zátěže na enduru je radikálně jiná než na silnici a podle mě to nemůže fungovat. Od tlumiče na enduro chci, aby zvládal rolety, jednotlivé šoky a rozhodně nechci, aby byl pocitově tvrdý, jako silniční stroje. Musí kopírovat terén ale ne za cenu že to odnesou záda. To dělá to uspořádání uvnitř.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Na Dakarovi mam na svou hmotnost trochu mekkej predek. Nez koupim progresivni pruziny od Wilbersu, zkousel nekdo neco takovyhleho? https://www.ebay....0679396320
Zase já
Na Dakaru ne, ale něco podobného jsem vyzkoušel na Kawasaki KLR650, což je určením podobná motorka jako Dakar a já na ní jezdil v terénu.
Podepřel jsem přední pružiny malým ložiskem, protože jsem ho měl právě po ruce.
A opravdu to pomohlo. Předek už nešel tak snadno na doraz.
Ty matice s podložkou a šroubem se mi líbí a asi si to také objednám https://storeman....img][/img]
Upravil George dne 02.03.2019 14:35
Jezdím mnoho let, ale málo km.