Včera u mne byl kolega na 1100GS s tím že se mu "protáčí" přední horní šroub na levém ventilovém víku.Sundal jsem to a má tam stržený závit.Potíž je v tom že ten nálitek na hlavě je příliš malý abych tam použil opravnou závitovou vložku(Vložka pro M6 má venkovní závit M10).Helicolky nepoužívám protože údajně tyto opravené spoje pak nemají rády časté povolování a utahování.Řešil už někdo z Vás tuto závadu nějakám jiným způsobem?Dík za rady.
Helicoilu, v-coilu a podobnych bych se vubec nebal.
Nejakych par zavisu jsem s tim uz taky opravil a to i tech casto povolovanych. Naopak, zavit ma vyssi pevnost. Vim o aplikacich, kde se pouzivaji uz ve vyrobe (!!!) prave z tohoto duvodu.
Vysroubovani vlozky nehrozi, pokud chces mi jo jistotu, tak Loctite.
______________
R1150R 2004
Já to opravoval následovně a to již u několika motorek, protože v některých "servisech" nedovedou pochopit, jak ten šroub funguje a místo výměny těsnění kterým teče olej utahují a utahují až to utrhnou.
1. vrtákem pr. 6mm vyvrtat původní závitovou vložku ve válci a následně udělat nový závit M 7 (ideálně za použití ráčnového vratidla a závitníku do slepých děr)
2. uříznout původní šroub cca ve 2/3. Zmizí tím původní závit a samozřejmě osazení které brání přílišnému utažení víka a je i důvodem, proč jsou ty závity utržené
3. u nějakého zdatného soustružníka nechat zhotovit kus nového šroubu. Nepamatuji si již rozměry, ale je jednoduché to změřit. Nový kus má z jedné strany závit M7 (vnější - šroub ) který se bude točit do hlavy, pak je kus se stejným průměrem, jako je průměr původního osazení a v něm je pak vyvrtaná díra s průměrem dříku šroubu. Já si to ještě nechávám dělat tak, že si do nového kusu nechám udělat vnitřní otvor menší, do něj závit a ten stejný udělám i na původní dřík šroubu a pak to tam natočím, čímž vychytám správnou délku šroubu.
3. nový kus šroubu a původní zapasovat do sebe na správnou délku a zavařit (používám CO2) a opracovat tak, aby šla dobře nasadit podložka a těsnění a nevypadalo to odfláknutě
4. nasadit, utáhnout předepsaným momentem a je to :-)
Většinou to sebou nese výměnu těsnění pod víkem, kvůli kterému se to leckdo snaží utáhnout více aby neteklo a utrhne to...
Závit na novém kusu šroubu musí být samozřejmě stejně dlouhý jako na starém, stejně tak celková délka šroubu po doplnění novým kusem závitu musí být zcela shodná s původní délkou šroubu.
Není to zcela jednoduché, ale zdá se mi to rozhodně lepší než tahat staré utržené pouzdro z hlavy anebo používat taková ta pérka kterým říkají sada na opravu závitu.
Upravil nicus dne 12.06.2015 22:46
Dovolte abych využil toho, že jste to opravovali k dotazu:
Je někde postup, jak nasadit správně nová těsnění šroubů víka hlavy?
Mám pobouchané víko, chtěl bych ho nechat tady u jednoho šikuly opravit.
Dělá to podle známého dobře, už mi vařil víko na Yamaze.
Pak bych to chtěl nechat nastříkat komaxitem, což mám taky domluvené.
Ale aby to mohlo proběhnout sundal jsem všechny šrouby s těsněním.
Některé se podařilo nepoškodit, ale stejně jsem koupil 8 nových.
Myslel jsem opatrně nahřát, navléknout na šroub a pak vtlačit do víka.
Nebo jste to dělali jinak?