Ve světě R 1200 GS jsem nováček a s novým mazlem se teprve začínám kamarádit. Dřív jsem jezdil na F 650 GS. Tenkrát se mi stalo, že když jsem motorku položil na svahu, měl jsem ve filtru vzduchu haldu oleje z motoru. Proto, když vídám příspěvky s ležícími "boxery", se ptám: Jak je zabezpečená R 1200 GS proti takovémuto "maléru"? Co si nechá všechno líbit tato motorka a co je nejlépe před dalším startem zkontrolovat a zabránit tak poškození?
Neřeš, jezdi.Já nemám žádnej problém a to ležim často. Emil převrátil 12 skoro na střechu a potom se ani nezahulilo z vejfuku...
Upravil Remus511 dne 28.11.2008 08:35
Radosek napsal:
... Jak je zabezpečená R 1200 GS proti takovémuto "maléru"? Co si nechá všechno líbit tato motorka a co je nejlépe před dalším startem zkontrolovat a zabránit tak poškození?
Motorku jsme měl ve všech polohách vůči zemi mnohokrát. Jednou dokonce několik desítek minut úplně koly vzhůru, když jsem spadl do rozbahněného potoka a sám jsem ji vytahoval po centimetrech.
Při každé takové události je potřeba co nejdříve vypnout motor, kvůli neúčinnému mazání motoru ve vodorovné či dokonce převrácené poloze. No a musí počítat s tím, že po zpětné erekci motorky a jejím nastartování budou tak 1-2 vteřiny klepat ventily a pak se to srovná. Taky jsem vypozoroval, že když nepadám, motorka mi nežere téměř žádný olej. Pokud se naopak motorka často dotýká země i něčí jiným než koly a stojánkem, tak po cca 1000 km musím tak decku až dvě dolít.
Nikdy jsem nepozoroval nalití většího množstí oleje z motoru do airboxu. Naopak občas hadrem namočeným v oleji vytřu vnitřek airboxu, aby se více zachytávaly prachové částice.
Upravil Paji dne 28.11.2008 22:01