Zdravím všetkých.
Na 1150 gs rok výroby 2000 mám v dolnej a zadnej časti katalizátora viditeľnú koróziu, resp. je to ešte z vonku pevné no už to nie je pekné chrómové ale nahnedlé až do hrdzavej farby. Prosím o radu, čím sa to dá opraviť, brúsiť, či iba natrieť striebrenkou, či chrómovou farbou? Akou? Sú tam vysoké teploty, už to niekto riešil? Zatiať dierku nemám, resp. som ju nespozoroval. Inak zvody a tlmič sú ako nové.
Skoro určitě to půjde něčím zase rozleštit. Pokud to nemáš jak Boris nebo Milan říkají "českej karbon" (zapeklý bláto) tak to pomocí nějaký pasty a trochy práce půjde.
Nad tým y zvodom som rozmýšľal, počítam že je lacnejší ako katalizátor, ale tiež bude stáť okolo 200 - 300 ečiek. A originál katalizátor je originál, no jeho cenu som ani nechcel zisťovať. Brúsenie, či farba sú za pakatel ne?
kovacsv napsal:
Nad tým y zvodom som rozmýšľal, počítam že je lacnejší ako katalizátor, ale tiež bude stáť okolo 200 - 300 ečiek. A originál katalizátor je originál, no jeho cenu som ani nechcel zisťovať. Brúsenie, či farba sú za pakatel ne?
Zkusil bych to silichromem? A pak nějakou stříbřenkou na výfukové potrubí?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Mechanicky očistit rez a pak leštit silichromem,nebo tempem.
Pokud je to už hloubková rez,tak to stejně nebude nic moc,ale aspoň to bude vypadat trochu líp. Jako třeba tady jsem se o něco podobnýho pokoušel.
Před:
BIGR přiložený následující obrázek:
[45.13Kb]
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Já když dělám doma takhle zahnusený svody na nějaké mašině,tak si je sundám,obrousím "pod vodou" šmirglem hrubosti 1000 co je na autolaky a pak filcovej kotouč do vrtačky,leštící pastu od 3M a jde to vyleštit do zrcadlova. Pokud se teda bavíme o nerez svodech... A je jedno,jestli je na tym blato,asfalt nebo jinej bordel. Nerez jde renovovat donekonečna. Nebo to jde napřed i potřít kyselinou chlorovodikovou,nebo fosforečnou a pak leštit.... Ostatně takhle jsou přelejsknutý téměř fšechny ty nádherný ojetiny zvenku,na kupujícího to dělá dojem,že motorka snad ani nikdy nejela v dešti:-)
RE: lubo42 No pjekne si to vyleštil, asi veľmi podobne mi vyzerá teraz ten kryt katalyzátora, ešte prosím upresni technologický postup (stačí obrúsiť a oleštiť), Šak to je leslejšie jak nové.
Najskôr obrúsiť na hrubo (zrnitosť pásu na pásovej brúske 120 ), potom pas o zrnitosti 220 , potom zrnitosť 400 . Po obrúsení lešiť tvrdým kotúčom so zelenou pastou ,potom flanelovým handrovým kotúčom s bielou pastou. Naposledy utrieť handrou s viedenským vápnom . Práca tak na 5 hodin tvrdej práce ... Po nejakom čase celý katalizátor ožltne ale je stále lesklý.
Upravil lubo42 dne 11.09.2015 20:55
Vikec napsal:
Nebo to jde napřed i potřít kyselinou chlorovodikovou,nebo fosforečnou a pak leštit....
Jojo, kyselinu (30%) koupíš za cca 50,- Kč, jde to s ní výborně- fšechno, co je trochu zrezlý- vyzkoušeno. (potřít štětcem, nechat chvíli působit...- rez mizí před očima) Jen to pak pořádně opláchnout vodou (neutralizovat) a nakonec stříknout silikonovým sprejem proti vzdušný korozi.
The world will never be the same, once you’ve seen it from the seat of
BMW 1200 GS Adventure!