Na své postarší BMW R 1100 GS jsem potřeboval nové obutí. Jako patriot a "šetřílek" jsem z důvodu, že nejezdím žádný "velký terén", pořídil na přední i zadní kolo bezdušové pneu Mitas E-08. Koupené byly letos v červnu a vyrobené dle DOT v dubnu 2015, tedy zcela "čerstvé". Přezuto v odborném servisu, kde normálně přezouvají i moto. Po krátké době zjišťuji, že mi neustále uniká přední guma, ca 0,2-0,4 at/den, zadní drží. Na pneumatice jsem nezjistil žádný průpich, únik vidím jako netěsnost kolem ráfku. Našel jsem zde na fóru hodně debat o volbě typu pneumatik apod. Zajímá mne, zde jste měli někdo také problém s těsností na ráfku u tohoto typu pneumatik.
Jako řešení mi doporučují buď jakési zalepení bočnice pneu na ráfku, což se mi nelíbí, nebo použití duše, což také není nejlepší řešení, ale asi menší zlo.
Zajímají mne vaše zkušenosti.
Nech to zout tam kam jezdíš a ráfek pořádně očistit a podmazat lepidlem a máš klid hlavně tam necpat duši podmazávají se běžně litá kola a rezavé ráfky u aut a těsní to dobře až do dalšího přezouvání
Táta minulý týden přišel ke své R1150 GS, tak měl přední E08 úplně prázdnou. DOT nevím, ale žádná stará guma to není. už to vypadá tak že se Mitas ty přední gumy nenaučí dělat... Mě osobně za jízdy ušla přední E07, E10 s tím taky měly potíže a teď E08... Já osobně bych tam dal duši, měl jsem ji na E07 a žádnej problém nebyl.
Očisti patky a mělo by být po problému. Pokud ne tak pneumatiku vyreklamuj. Klidně ti mohu být nápomocen.
Upravil joe dne 02.11.2015 14:49
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
jivacek napsal:
Kolo je drátěné a ráfek z leštěného duralu, nezůstane tam po tom lepidle při dalším přezouvání nějaký těžko odstranitelný "maglajs"?
Lepidlo z ráfku v pohodě odstraníš a s těma dušema ten kdo to má to si to potom užijte až píchneš duši tak jseš v řiti a nehledě na to jak potom ten AL ráfek pěkně kvete zevnitřku
Mi to dělaly Heidenau ..nepomohlo ani vyčištění ráfků..co týden jsem musel kontrolovat a dofukovat - nervy. Pomohla až výměna za nové pneu jiné značky a je to pohoda přijít po měsíci k motorce a tlak je furt stejný
Doporučuju to,co píše Pavel Mě to tak taky dělal,když mě utíkaly pneu.Fungovalo to dobře a po lepidle ani stopa. Občas některý pneu utíkají a není to zdaleka "výsadou" jen Mitasu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
jivacek napsal:
Kolo je drátěné a ráfek z leštěného duralu, nezůstane tam po tom lepidle při dalším přezouvání nějaký těžko odstranitelný "maglajs"?
Lepidlo z ráfku v pohodě odstraníš a s těma dušema ten kdo to má to si to potom užijte až píchneš duši tak jseš v řiti a nehledě na to jak potom ten AL ráfek pěkně kvete zevnitřku
Nějak nechápu, proč by duše měla ráfek nechat "kvést". Vysvětli mi to prosím. Dík.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
jivacek napsal:
Kolo je drátěné a ráfek z leštěného duralu, nezůstane tam po tom lepidle při dalším přezouvání nějaký těžko odstranitelný "maglajs"?
Lepidlo z ráfku v pohodě odstraníš a s těma dušema ten kdo to má to si to potom užijte až píchneš duši tak jseš v řiti a nehledě na to jak potom ten AL ráfek pěkně kvete zevnitřku
Nějak nechápu, proč by duše měla ráfek nechat "kvést". Vysvětli mi to prosím. Dík.
At vám to vysvětlí Ruda prostě je nesmysl cpát na bezduš ráfek duše to je nejhorší možnost a jestli někdo nevěří tak at přijede ke mě do práce a uvidí to na vlastní očí a pochopí i bez vysvětlování
Měl jsem s přední E-08 ten samý problém s únikem a to hlavně přes zimu v chladné garáži. Opakované (poctivé) očištění patek ráfku mělo efekt vždy jen na chvilku. Na chvíli pak i pomohlo (na přezimování) nažduchat do pneu čtyři atmosféry. Byl jsem z toho dost zklamaný a už nemám díky tomu k Mitasům moc důvěru.
Upravil MaO dne 02.11.2015 16:42
Už jsem to tady psal, je to pořád dokola, ale co už. Mitasky nejsou radiální ani diagonální, zkrátka kočkopes pro cestovní endura a možná díky tomu mají tak málo defektů a průrazů na cestách. Jejich vlastností jsou pevné boky a proto nedosedají tak, jak by měly a vyžadují v první řadě čisté dosedací plochy na ráfku. Nejsou tak poddajné jako radiálky které maji bočnici hrozně tenkou, tudíž se lépe "přilepí".
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Zdar. Mitasky jsem jezdil na lehčím enduru s duší. Na BMW se mi neosvědčili. Velká zátěž (ve dvou a s bagáží) je zdevastovala po 5 tis. km - vytrhaly se i špalky ze zadní gumy, navíc měla moto prapodivné jízdní vlastnosti. Těsnost taky nic moc. Teď jezdím METZELERY - a spokojenost.
Někdo má auto, někdo moto.....já si zvolil BMW....aneb co má kola musí mít i modrou vrtuli(na kapotě)
joe napsal:
Už jsem to tady psal, je to pořád dokola, ale co už. Mitasky nejsou radiální ani diagonální, zkrátka kočkopes pro cestovní endura a možná díky tomu mají tak málo defektů a průrazů na cestách. Jejich vlastností jsou pevné boky a proto nedosedají tak, jak by měly a vyžadují v první řadě čisté dosedací plochy na ráfku. Nejsou tak poddajné jako radiálky které maji bočnici hrozně tenkou, tudíž se lépe "přilepí".
Jasně psal jsi to i jsi to se mnou poctivě řešil, všechna čest! Jenomže prostě jak je vidět, tak ty problémy s únikem tlaku nemizí a za dva roky se zase jak vidno nic nezměnilo...a je to škoda, protože ty čistě očištěné patky na 100 procent jsou jen berlička bez jistoty. K čemu jsou pneumatiky na velká endura, když večer nevíš, jestli nebudeš ráno bez tlaku... Mitas tím ztrácí příznivce. Mrzí mě to. Cena super, ale...
joe napsal:
...Jejich vlastností jsou pevné boky a proto nedosedají tak, jak by měly a vyžadují v první řadě čisté dosedací plochy na ráfku. Nejsou tak poddajné jako radiálky které maji bočnici hrozně tenkou, tudíž se lépe "přilepí".
Jasně psal jsi to i jsi to se mnou poctivě řešil, všechna čest! Jenomže prostě jak je vidět, tak ty problémy s únikem tlaku nemizí a za dva roky se zase jak vidno nic nezměnilo...
ty neumíš číst?
Na kolika pneumatikách se dá dojet na prázdných (pro blbý-ne až domů!!!) i s plně naloženou motorkou?Podle mě to je poměrně dobrá vlastnost...rozhodně to vyváží taková maličkost,jako očistit ráfky a nechat si to v pneuservise podlepit.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
joe napsal:
...Jejich vlastností jsou pevné boky a proto nedosedají tak, jak by měly a vyžadují v první řadě čisté dosedací plochy na ráfku. Nejsou tak poddajné jako radiálky které maji bočnici hrozně tenkou, tudíž se lépe "přilepí".
Jasně psal jsi to i jsi to se mnou poctivě řešil, všechna čest! Jenomže prostě jak je vidět, tak ty problémy s únikem tlaku nemizí a za dva roky se zase jak vidno nic nezměnilo...
ty neumíš číst?
Na kolika pneumatikách se dá dojet na prázdných (pro blbý-ne až domů!!!) i s plně naloženou motorkou?Podle mě to je poměrně dobrá vlastnost...rozhodně to vyváží taková maličkost,jako očistit ráfky a nechat si to v pneuservise podlepit.
Umím číst...Ty jistě taky, ale třeba ne vždy pozorně Psal jsem, že jsem přečišťoval dosedací plochy ráfku několikrát a vždy to vydrželo jen chvíli. Pokud si kupuji bezdušovou pneumatiku, tak nepočítám, že do ní budu muset cpát duši nebo srát na ráfek lepidlo...sorry. Řešil jsem to s Rudou a musím říct, že se snažil pomoct. O podlepení i tak nebyla řeč a je to podle mě zase jenom z nouze ctnost. Uvědom si zase pro změnu Ty, co má E-08 za dezén a k čemu je teda asi určená? Asi ne k cestě kolem světa s plně naloženou motorkou. Podle mě kupec očekává něco podobného jako od tourancky nebo anakee, zvláště pak, pokud nečte pozorně na bmwgs a nezjistí si tyto neduhy. Konkurence se podlepovat nemusí. To jsem zase pochopil já a třeba díky tomuto vláknu to pochopí i ostatní. Nebo mi snad chceš tvrdit, že se někde v údajích výrobce píše něco o podmínečnosti bezdušového systému pouze ve spojení se zvláštní péčí o ráfek, případně o nestardardní montáži s lepidlem?
Kdybych chtěl být rýpavý, tak napíšu. Kupte si Mitas, sice vám bude díky pevným bokům ucházet tlak, ale je to vykompenzováno výhodou, že vždy nějaký ten kousek dojedete i po prázdných.
Rýpavý být ale nechci a věřím, že Mitas si své kupce i tak najde. Stejně tak věřím, že tato diskuze někoho od nákupu odradí, někdo bude jako Ty nadšen a někdo zase zklamán.
Tolik můj pohled na věc a mysli si klidně dál, že jsem analfabet, já Ti to vymlouvat a vracet nebudu. Dovedu si logicky odvodit, že číst a psát umíš a zjevně jsi ve svých očích chytřejší ostatních. Může být...
PS: Nebylo mým cílem nijak hanit Mitas a a už vůbec ne Rudy. Když jsem tento svůj problém řešil v únoru 2014, byl jsem údajně jediný s tímto problémem na E-08 s gumou vyrobenou v roce 2013 a výš! Díky tomuto vláknu ale už víme, že jediný nejsem a to byl důvod, proč jsem psal, že jsem si tím prošel taky. Nechť je to pomůckou pro pomoc ostatním. Toť vše.
No mě třeba zrovna uchází sada metzelerek tourance exp. Mám tři motorky,na jedné obuto mitas 07 bezdušáky,na druhé mitas 07 s duší continental a na poslední právě zmíněné tourancky. Nestíhám jezdit na všech,takže jednou za měsíc vezmu konpresor a všechny motorky obejdu a dofouknu a světe div se,vždy je na některé ůnik tlaku,i na té s duší. Nikdy se mě ale nestalo,abych došel k motorce a byla uplně prázdná. Ale zároveň se mě nikdy nestalo,abych najaře nafoukal motorku a do podzimu vydržela beze změny a to ani u silničních motorek a bylo vždy jedno,jakej výrobce gum je zrovna nazutej. U 1150ky si dávám extra záležet a pořádně vopucuju ráfek,pěkně namydlím mazlákem a vobuju a rozhodně mě nepřijde jako tragédie dojít k motorce po měsíci a dofouknout to z 2.0 na 2.6