zdravím, mam pár dotazu k bmw g 650 x challenge, ja ju mam tez a možno už sem sa na neco s teho pýtal už si nepamatam, tak za prve co mna najvic trápi je spojka. Už sem ju aj dotahoval aj na ryditkach bohdanem aj dule sem prehodil na tem tisichraneo jednodozadu ale pokazde ked idem zaradit jednotku este ked motorka stoji na miste tak ked tam hodim rychlost cela motorka sa pohne, poskoci.
Další vec je že mi piska zadná vydlica ked sa hýbe, už sem ju promastil ale nepomohlo to.
Za tretí nevim proc mi do nadrže nevleze vic jak 8 litru ked je pisane 10. Už sa mi stalo že mi došel benzin 10 metru od pumpy takže nadrž bylo uplne prazdna a stejne sem nenatankoval 10l. Zajíma ma jak to mate vy.
A ešte jedno mam, minulý mesic sem menil olej a ze spodu motorky su dve šrúby cez keré sem olej odpustil. Jeden je hlavní výpustný ale ten druhý si nejsem istý jestly sem ho mel otevrit.
Tak to by melo byt všechno, tuto motorku sem kupil po léte takže teprva s ni začínam a chcem aby bylo všechno v top stave pred novú sezonu. S tu spojku budu moset asi navštívyt servis co najskur. Ostatne veci by ste mi mohli aspon poradit co s tym, majitel mi nedal k ni ani žadny manual tak bez teho to neni tež nic moc. Uvítam každú radu alebo pomoc
Sanchez napsal:
zdravím, mam pár dotazu k bmw g 650 x challenge, ja ju mam tez a možno už sem sa na neco s teho pýtal už si nepamatam, tak za prve co mna najvic trápi je spojka. Už sem ju aj dotahoval aj na ryditkach bohdanem aj dule sem prehodil na tem tisichraneo jednodozadu ale pokazde ked idem zaradit jednotku este ked motorka stoji na miste tak ked tam hodim rychlost cela motorka sa pohne, poskoci.
Další vec je že mi piska zadná vydlica ked sa hýbe, už sem ju promastil ale nepomohlo to.
Za tretí nevim proc mi do nadrže nevleze vic jak 8 litru ked je pisane 10. Už sa mi stalo že mi došel benzin 10 metru od pumpy takže nadrž bylo uplne prazdna a stejne sem nenatankoval 10l. Zajíma ma jak to mate vy.
A ešte jedno mam, minulý mesic sem menil olej a ze spodu motorky su dve šrúby cez keré sem olej odpustil. Jeden je hlavní výpustný ale ten druhý si nejsem istý jestly sem ho mel otevrit.
Tak to by melo byt všechno, tuto motorku sem kupil po léte takže teprva s ni začínam a chcem aby bylo všechno v top stave pred novú sezonu. S tu spojku budu moset asi navštívyt servis co najskur. Ostatne veci by ste mi mohli aspon poradit co s tym, majitel mi nedal k ni ani žadny manual tak bez teho to neni tež nic moc. Uvítam každú radu alebo pomoc
Pokud nemáš prasklý spodní záchyt spojkového lanka (stalo se mi - vlasová prasklina, která nebyla vidět a způsobovala, že spojka nebyla nikdy úplně vypnutá) pak může být problém uložení tyčinky spojky ve spojkovém víku. V mladších XCountry v motorech z Loncinu se už uložení vložkuje z pevnějšího materiálu, XChallenge ho má prostě jen vyvrtané do víka a časem se vykotlá.
Píská ti vidlice nebo vzduchový tlumič? S spískáním vzduchového tlumiče jsem se musel naučit žít. Mimochodem máš na svém stroji realizované všechny svolávačky?: baterie, plastový kryt zadního tlumiče, spodní vodítko řetězu a pokud máš ABS tak i držák rozdělovače (navařený držák na krku řízení se nahrazoval šroubovaným).
Taky jsem nikdy nenalil 10l. Nejvíc 9.2l. Ale to proto, že jsem nikdy nejel dosucha. Kontrolka rezervy se ti rozsvěcuje? Kolik ujedeš na rezervu? Po rozsvícení kontrolky lze na displeji přepnout na počítadlo kilometrů ujetých na rezervu. Asi bude nutné kouknout se do nádrže - vytáhnout čerpadlo a zkontrolovat, jestli si to bere benzín až ze spoda nádrže. Jestli třeba není někde prasklá hadička.
Na motoru je pro olej jen jeden výpustný šroub, druhý výpustný šroub je na spodku olejové nádrže. Mimochodem kontrola oleje podle manuálu: Nech běžet motor na volnoběh dokud nezapne ventilátor a pak ještě minutu. Po minutě vypni motor, postav motorku rovně a vyšroubuj měrku, utři a znovu zašroubuj a vyšroubuj. Pokud zjištěná hladina oleje není mezi ryskami doplň nebo odsaj, podle potřeby. Z praxe: tenhle postup je nutný jen při plnění po výměně oleje. Jinak, pokud vidíš (po vyšroubování víka za studena) hladinu oleje v nádržce, je to OK.
Pokud hovíš němčině tak se koukni sem: http://www.michae...50x/forum/
Pokud anglicky, tak třeba semhle:http://advrider.c...6/page-480 .
Upravil Kloss dne 21.02.2016 20:51
Tu posldenu stranku sledujem už delši dobu. Praveže sa mi zlomil celý spodný záchyt spojkového lanka na dve časti. Minulý mesic ked sme ho chceli presunuť na tisichrane o jeden zub dozadu aby byla spojka vicej napnuta lebo na riditkách sa už dotahnut nedala. Momentalne to mám po domacky opravene ale mosim ten zachyt kupit nový. Ale ajtak mi to robylo to isté ešte pred tým než sa mi zlomil. To že motorka skočila pri zaradení. Vlastne s týmto zlomeným sem jezdil iba raz a moc ani nechcem. V podstate to skakani pri zaradení začalo skoro hned potem jak sem si motorku dovezel dom. Ešte ked sem ju kupil išel sem na ni rovno dom a to radení bylo uplne ine ani sem nevedel že hádžem rychlosti. Tak nevim či to tak nastavil prvý majitel aby to vydržalo ešte par jízd alebo či sem si spojku sám neodpísal zlým radením. A je to prerobené na motarda tak tam mam nahodené 17tky kola na cesty plus nejaký ladený výfuk značku nevim ale reve to na celu ulicu tak jestly aj to temu nejak nevadí. Predsa je to motorka určená do terénu a pokažde ked sa takto neco prerobí co na to neni určené tak to nerobí dobre. Ale zas paradox je že na ceste by to melo spíš vicej vydržat jak v teréne kde to dostáva poradne zabrat, aj ty X kové modele sa nejak moc nelíša tak by nemel byt problém ne?
Tak dal, co sem na tem jel dom podla googlu to bylo 150km, sice nevim kolko mi nechal v nádrž ked ale rezerva sa mi rozsvítila nech 15km od domu, co by sedelo presne na to co píšu 150km po rezervu. Jel sem normálne v klide žádne kydanie. Rezerva mi svíti ale na ňu mam dojezd asi 25-30km presne nevim iba odhad. Počítadlo sem si zapínal. Co sa mi tež zdá malo 25km na rezervu ked na internete je písané tych 150km po rezervu a rezervu píšu že má 4.5litra aspoň myslím že sem to tak videl. Co je vlastne ešte pul nadrže tak proč iba ten 25km dojezd?
Olej, ten sem robil podla tehoto odkazu
http://rvbprecision.com/motorcycles/bmw-g650x-challenge-oil-change-proceedure.html
takže to by melo byt v poradku aj to dolevaní sem robil, ta ryska je trochu komplikovaná, včil tam mam hladinu pri tych krížkoch. Je to už moc? Inak nebyl žadny problém až na ten vypustný šrúb na motory, to tam v tem odkazi ani on nemel tak nevim či sem neco neposral ked sem aj ten otevrel. Ale vyteklo dost oleja aj otad.
Je teho dost Tak ešte k temu piskaní, asi to bude robí ten vzduchový vak, lebo začalo to robit až ked sem ho trochu odpustil. Majitel ho mal trochu napevno.
(Mimochodem máš na svém stroji realizované všechny svolávačky?: baterie, plastový kryt zadního tlumiče, spodní vodítko řetězu a pokud máš ABS tak i držák rozdělovače (navařený držák na krku řízení se nahrazoval šroubovaným). - Toto mi vysvetli trochu vic po lopate co to sú svolávačky, a jak ich mam met realizované?
Inak díki že si si našel čas a pomohel mi s tým
A ešte jedno posledné na co sem si ted spomel, nekedy sa mi zdá že motorka skapýna aj ked už je v normalný provozní teplote tak jakoby sa začala dusit, skoro jak keby sem jel ze stlačenú brzdu mi to pripada
Taky jsem nějakou dobu jezdil s načatým spodním záchytem lanka a ani nebylo úplně ulomené, jenom prasklé a taky jsem pořád laboroval s napnutím lanka – musí se to holt spravit pořádně, nejlépe dát nové. Kde s tím jezdíš nebo jaký máš výfuk na to nemá vliv.
Při plné nádrži se mi rezerva rozsvítí při 175 – 180 km. Obvykle pak tankuju 6,8 – 7,2 l. Rezerva je podle manuálu 2,5l a při spotřebě 3,6l/100 na ni musíš ujet bezpečně 50km. Pokud to máš jinak, pak je fakt nutné zrevidovat nádrž a zjistit jestli si to bere benzín až do spodu nádrže.
Křížky na měrce vyznačují toleranční pole, v jehož rozmezí je stav oleje OK. Optimum hladiny oleje je uprostřed tohoto tolerančního pole.
Svolávačka = svolávací akce, v rámci které výrobce prostřednictvím sítě autorizovaných servisů realizuje výměnu problematických dílů a to gratis na náklady výrobce. Standardně bývá majitel u některého servisu registrován a v případě svolávačky servis informuje majitele motorky aby se dostavil k výměně dílu.
Třeba kryt zadního tlumiče proti ostřiku od zadního kola se vyměňoval za nový s výdutí, tak aby se neodíral ten pryžový měch tlumiče (to si co nejdřív zkontroluj a současně si zkontroluj jestli se ten měch v kontaktu s krytem neodřel – u mě se to stalo, ale vyhádal jsem si u BMW výměnu tlumiče za nový z titulu konstrukční vady).
Zeptej se původního majitele, nebo zajeď do BMW servisu, oni ti umí podle VIN zjistit, co se na Tvojí motorce měnilo, nebo ne a měli by Ti tu výměnu případně zajistit. Pozn.: svolávačka není podmíněná existencí servisní knihy nebo realizací všech servisních kontrol, ale vztahuje se k motocyklu a výměně dílů, které představují, nebo by mohly představovat riziko pro řádný a bezpečný provoz motocyklu.
Co se posledního bodu týče: nevím přesně co myslí slovy "skapýna i při normální provozní teplotě".
Děje se to za jízdy pod plynem, nebo na volnoběh, nebo když zavřeš plyn před zatáčkou při nízkých otáčkách?
Pokud to chcípá i za provozní teploty na volnoběh, zkontroluj čidlo volnoběžných otáček, bývá zanesené – je třeba ho demontovat, očistit a resetovat řídící jednotku (odpojit na 30 min. baterii). Pokud to chcípá za studena, obrnit se trpělivostí a bez přidání plynu opakovaně startovat dokud se motor neudrží v chodu – řídící jednotka se s tím naučí žít (bacha aby baterie byla OK, protože jak jí dojde šťáva, neodjedeš). Já musím startnout někdy i 3x, než se volnoběh udrží. Pokud by ale byly potíže se studenými starty neúnosné, zkus zase očistit čidlo volnoběhu a reset řídící jednotky.
Pokud ti to chcípá při zavření plynu, třeba při pomalé zatáčce, je to u stříkačky normální – nutno trochu spojčit a držet víc plynu.
Pokud máš za jízdy pocit „brzdy“ tzn. že odezva na plyn ve vyšších otáčkách je menší než v nižších otáčkách, může to být i zanesený palivový filtr (ty biosračky v benzínu), který nedá dost paliva.
Bacha taky na prodřenou kabeláž – je několik míst, které je nutno zkontrolovat, vypodložit a příp. dodatečně zaizolovat. Pořádně nastuduj stránky advrider.com, je to tam nafocené (třeba hlavní svazek na pravé straně kolem baterie směrem ke krku řízení) bývá z vnitřní strany prodřený a není to na první pohled vidět.
Upravil Kloss dne 23.02.2016 20:28
Pri přehadzvaní se nám zlomil tak sme ho prevŕtali a spojili dvomi šrúbmi 2,5 priemer.
Mám v pláne objednat to s tím víkem spojky jestly to bude tým.
tu sou všechny originál díli k objednání pro všechny modely BMW a je to tu i česky
http://www.realoem.com/bmw/cs/partgrp?id=0165-EUR-06-2007-K15-BMW-G_650_Xchallenge_0165,0195_
Tu spojku sem chtel otevrít ale bez manuálu sa do teho nechci pouštet. Nezničím si obložení nebo neco? Nepoteče s toho olej? Dost by pomohlo kdybych vedel jak na to. Jestly to je jenom odšroubovat 6 šroubú, tak se na to kouknu a dám vedet.
Nevím jestly je ten kryt zadního tlumiče proti ostřiku vymenení ale pripadá mi vypuklej dost. Jestly máš z toho fotky pošli je. Ješte se chci zeptat na co tam je nad tou stupačkou ten kousek tyčky.?
Sanchez přiložený následující obrázek:
Ale trochu je ten vak odřenej i když tá motorka asi nikdy nebyla v teréne a sou tam nahodený 17' kola. Nevím jestly mám nárok na ty výmeny dílu. Už to je nejspíš po záruce a púvodne je to kupovaný z Prahy a teď to mám na slovensku. Servisní knihy mi k tomu taky nedal ale jestly nepotřebuji tak ok.
Kabely se mi zdají být na nekterých místech dost slabo chráneny, jestly sou prodřeny to ješte skontroluji.
Dusení motora je při jízde, asi do tech zatáček, musím dávat více plynu ale asi bude aj zanesený palivový filtr. Stalo se mi že sem zasavil na križovatce a při rozezdu mi to uplne chcíplo. Jinak na volnobeh neni problém za studena chytá dobre.
Tohle je dobrá stránka
http://mattsnook.com/bmw/bmwXCountry/swingarm/big/index.htm
Tohle se pri stalo už více lidem. Tá vidlice asi vypadá byt silnejší než ve skutečnosti je
Sanchez přiložený následující obrázek:
Sanchez napsal:
Pri přehadzvaní se nám zlomil tak sme ho prevŕtali a spojili dvomi šrúbmi 2,5 priemer.
Mám v pláne objednat to s tím víkem spojky jestly to bude tým.
tu sou všechny originál díli k objednání pro všechny modely BMW a je to tu i česky
http://www.realoem.com/bmw/cs/partgrp?id=0165-EUR-06-2007-K15-BMW-G_650_Xchallenge_0165,0195_
Tu spojku sem chtel otevrít ale bez manuálu sa do teho nechci pouštet. Nezničím si obložení nebo neco? Nepoteče s toho olej? Dost by pomohlo kdybych vedel jak na to. Jestly to je jenom odšroubovat 6 šroubú, tak se na to kouknu a dám vedet.
No já nejsem žádný expert, ale spojka je mokrá, tzn. že by ti po odšroubování víka olej vytekl, ....pokud předtím nevypustíš olej, nebo nepoložíš motorku na pravý bok.
Sanchez napsal:
Nevím jestly je ten kryt zadního tlumiče proti ostřiku vymenení ale pripadá mi vypuklej dost. Jestly máš z toho fotky pošli je. Ješte se chci zeptat na co tam je nad tou stupačkou ten kousek tyčky.?
Ten kousek tyčky nad stupačkou je držák originálního výfuku.
Jestli už máš kryt tlumiče vyměněný z tvojí fotky to nepoznám. U mne to vypadá takhle:
Kloss přiložený následující obrázek:
Sanchez napsal:
Ale trochu je ten vak odřenej i když tá motorka asi nikdy nebyla v teréne a sou tam nahodený 17' kola. Nevím jestly mám nárok na ty výmeny dílu. Už to je nejspíš po záruce a púvodne je to kupovaný z Prahy a teď to mám na slovensku. Servisní knihy mi k tomu taky nedal ale jestly nepotřebuji tak ok.
Kabely se mi zdají být na nekterých místech dost slabo chráneny, jestly sou prodřeny to ješte skontroluji.
Dusení motora je při jízde, asi do tech zatáček, musím dávat více plynu ale asi bude aj zanesený palivový filtr. Stalo se mi že sem zasavil na križovatce a při rozezdu mi to uplne chcíplo. Jinak na volnobeh neni problém za studena chytá dobre.
Tohle je dobrá stránka
http://mattsnook.com/bmw/bmwXCountry/swingarm/big/index.htm
Tohle se pri stalo už více lidem. Tá vidlice asi vypadá byt silnejší než ve skutečnosti je
Ten tvůj tlumič má zatím jen estetickou vadu. Já jsem měl ten měch po dvou letech prodřený až na textilní kord. Reklamoval jsem to asi rok nebo rok a půl po záruce a protože se nejednalo o běžné opotřebení, ale důsledek konstrukční vady (kvůli které měnili ten kryt tlumiče) dali mi nový gratis (i když se napřed cukali a zkoušeli to uhrát nejprve na konec záruky a pak na 5O/50 spoluúčast - tak jsem je požádal o potvrzení, že takto opotřebený tlumič si zcela zachovává svoji funkci a může být dál provozován) a o už se Germánům nechtělo a pak mi ho vyměnili v Cartec Ostrava.
Tu prasklou vidlici jsem vyděl jen jednou právě u toho případu, na který odkazuješ.
Kloss přiložený následující obrázek:
Ptal sem se na tu spojku jestly je mokra nebo ne, jeden mi odepsal že neni. Tak nevim, videl sem i video rusáci to otevřeli v terénu Ale meli to povalené na boku. Dokonca mám uložené video s tím vyheglaným spojkovým víkem YouTube Video
Upravil Sanchez dne 01.03.2016 15:40
Spojka je samozřejmě mokrá . Motor je téměř identickej jako starší F650GS nebo ještě starší F650 karbec takže to můžeš okoukat z videí na tyhle starší kusy kterejch je mraky.
Víko má jinej tvar jinak spojka je stejná. YouTube Video Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Tu je peložený popis pod videom.
V BMW G650X motocykle 2007 - Xchallenge and Country mať známy problém s krytu spojky. K dispozícii je zapustený slepá diera v kryte, ktorý koniec spojky throwout tyče (alebo police) ide do (racku časti "hrebeňové". Vzhľadom k tomu, kryt 07 je mäkký horčík / hliník kompozitný oceľový stojan sa obrúsia otvor v kryte spôsobuje rôzne problémy, ktoré bránia spojky throwout správne rozpojenie spojky.
Pozriete Ak sa pozorne na počiatočné statických snímok v tomto videu môžete vidieť svetlú farbu opotrebenie miesto v ľavej časti diery, ktoré sú zapustené do otvoru. Použitie digitálnych strmene som nebol schopný presne zmerať, že diera bola z bicykla o moc, pretože opotrebovaný škvrna je hlboko v diere.
Avšak s throwout stojanu odstránený zo spojky a potom ho vložiť do otvoru a krúti sa, video ľahko ukazuje rozdielne medzi 07 opotrebované krytom prvý (s 20.000 míľ na to - Ja vlastne majú Rekluse spojku) a neskôr v video s úplne novým 09 výmenným krytom (BMW P / N 11147700331). Ďalej budete potrebovať 2 ihlových ložísk stlačiť do nového krytu na minimum. Tie sú k dispozícii od Amazonu alebo BMW bude musieť objednať z Nemecka.
Bude to teda najsoíš tým. Tohle by se nedalo taky nejak vyreklamovat? Přeci je vícero přípádú s tím.