Ahoj,mam sice 1100S ale prědpokladam,ze GS-a 1100 a 1150 mají výkonovou jednotku abs stejnou.V létě mi prěstalo abs běhat,v Autecu to diagnostika vyhodnotila na přidřenej motůrek,resetoval se registr chyb,1500km v pořádku,potom opět střídavé rozblikání kontrolek.Tak jsem vyndal jednotku ven,motůrek je ok,tak jsem šel dál,dostal se k třecím spojkám a přisel na to,že jedna z nich ma při pohybu trhavé reakce.Nemá s tím někdo zkušenost? Četl jsem o resetovaní registru chyb abs u GS.Zkoušel jsem to,no nešlo to.Je to asi pochopitelné,protože nemám vypínač abs,který bych držel po dobu 10s.Neporadí někdo?Jezdit s tím stále do Autecu na diagnostiku je Děkuji.
bohumil napsal:
Počkej až donde Zmijon,von ti poradí.
jo ja muzu poradit jen to ze pokud ti nefunguje abs tak ho vymontuj coz jsi udelal a uz ho tam spatky nedavej budes mit o starost min(nebo koupit jinej modul)
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
tak se taky pridam ... mam 1150 GS 2002 a jiz sem to s chybou abs koupil /vedome/.
Abs po resetu TT diagnozou vydrzi par km a dokonce i funguje.. pak ale z nicehonic nezavisle na cemkoliv pri rozjezdu zarachoti jinak a je konec. kontrolky blikaj a abs nemaka. staci to vyresetovat a zas to chvilu jede.
Nemec (byvaly a prvni majitel) rikal, ze mu v bmw servisu (kde to celou dobu poctivo servisoval) rekli vymenit cely modul.
No kdyz pominu cenu 500-600juro za ojety modul, tak me spis stve, ze to obcas funguje, takze to mrtve uplne neni...
Napady co s tim jsou vitany
ABS bych nerad zavrhl , na malem gs jsem si na neho zvykl. A kor na takove kravce jako je nalozena 1150 je to fajn mit (hlavne za deste atd)..
ahoj kluci, ABS R1150GS sem mel rozebrany do mrte, protoze se mi do nej dostala voda a pak sem ho daval dohromady a od ty doby spolehlive funguje. Neco k tomu je k nalezeni kdyz si date vyhledat "utopená motorka". Resil sem u toho taky ten problém, že mi to chvilku fungovalo a pak to zarachotilo jinak a fungovat prestalo. Az kdyz sem to rozebral uplne tak, ze sem mel rozebrany i ty treci spojky, zjistil sem, ze spojky na sobe meli korozi a tak nezabirali rovnomerne. To se ridici jednotce nelibilo, tak vyhodnotilo jako chybu a kontrolky se rozblikaly stridave. Stacilo ze spojky oskrabat korozi, pak sem to jeste vzal do hladka jemnym smirglem (je to jen kus oceli). Pak je jeste dobry rozebrat ty elektromagnetky a zkontrolovat jestli funguje ta civka( treba pripojis 12 voltu ) no a po takovyhle "generalce" sem to dal dohromady a pekne to chodi. Jedinej problem je vyndat tu osicku s tema spojkama. Ta tam je nejak z tovarny navliknuta a jedinez zpusob jak ji vyndat bylo vysponovat ty dva řetízky a vyvlíknout je z jejich ukotvení, pak už je to v pohodě. Zpátky to jde trochu obtížneji ale s vidinou ušetření 8000-10000Kč se to dá :-)
Ahoj kluci,děkuji za reakce na problem.Fabio mam dotaz.Pri rozebirani ´modulu´jsem prekonaval tesnici silikon,ktery drzel festovo.Z toho jsem usoudil,ze je to vodotesny,jedine slabe misto je asi konektor,nevim.Pri roztoceni moturku jedna spojka vydavala pisklave zvuky a pri zatlaceni na ni trhavy chod.Unašeci plochy byly cisty.Skusil jsem to nastrikat WD-40,a chova se to normalne,nepiska a necuka.Jenom nevim na ako dlouho to vydrzi.Ake mazivo si daval na snekovy prevod motor-hridel?Je tam trochu stareho,neco bile.Je pravda ze se moturek zacne tocit az da povel ridici jednotka kdyz posoudi ze nastala krizova situace?To pak musi mit "velky"zpozdeni..
Nafotil jsem jednotku,doufam ze ti to trochu pomuze.Zkus se pustit take do toho,rozeber to a napoj na baterku,uvidis jak se to bude chovat.
rony76 přiložený následující obrázek:
jo to tesneni sem taky prekonaval. Tebe to asi trapit nemusi protoze se nepredpoklada ze budes brodit, ale ja to budu muset jeste necim utesnit. Ta spojka b ynamazana bejt nemela. Na namazani toho sneka sem pouzil nejakou grafitovou vazelinu co sem nasel v garazi. Kdyz sem zkousel ty spojky tak to bezelo mirne trhane. Ono v podstate funkce je dana tim, ze cidla v kolech vyhodnoti krizovou situaci - v tu chvili se roztoci moturek a jednotka ABS pak dava kratke impulsy do spojkovych elektromagnetku. Ty se na okamzik spoji s tocici se hridelkou a pres ten napinaci retizek se ti na chvilinku uvolni tlak v brzdovym potrubi. CO sem to zkousel na mokry silnici v zatacce, tak zas tak pomaly to neni. Proste tak akorat aby to stihlo. Fotky toho, jak sem to rozebral bohuzel nemam, ale kdyz uz to clovek jednou delal tak to byla hracka to udelat znova, jen si pamatovat jak to na tu hridelku patri. Napada me, ze kdyz ti to tak jakoze piskalo a cukalo se, tak estli neni neco s loziskem u toho magnetku.
"Napada me, ze kdyz ti to tak jakoze piskalo a cukalo se, tak estli neni neco s loziskem u toho magnetku."Nerozebiral jsem to uplne ako ty,takze nevim.Jaky je tam lozisko?Kazdopadne po namazani to nepiska.To ze se spojkova lamelka nemaze,to mne napadlo taky,ale bol to jen pokus predtim ako to rozeberu uplne.Kdyz jsem to pak zkousel,tocilo se to plynule a i odpor pri zatlaceni na magnetky se zdal byt taky ako predtim.Uvidime,mozna to pobezi.Jen to cekani na jaro...
no to cekani je sileny. Jen si ted vzpominam, ze vuci tomu ocelovymu kusu doseda ani ne tak lamelka, spis jako jakysi gumovy tesneni, tak aby ti ho to nesezralo. Jinak lozisko tam je jen nejaky treci, asi z nejaky bronzovo... slitiny