Ahoj chlapi.Jsem majitelem R1200GSA 2007 asi tři týdny,jezdil jsem před tím Japonce a Jawy.První kilometry byly rozporuplné,od cvakání při přeřazování ,až po podivné zvuky z převodovky.Ale prý je to v poho,tak si zvykám...Ale k jádru pudla...při otáčkách v rozmezí 5100-5500 je znát znatelný pokles výkonu(tzv.díra),vcelku mě to několikrát nepříjemně podráždilo při předjíždění.Nemáte nějaký poznatek,nebo případnou léčbu?Podotýkám,že moto je asi 2tis.km po servisu v Cartec Ostrava,prý je v poho(naj.53tis.km).Ještě jednou díky za rady.
Jestli to pri ztrate vykonu jakoby pravidelne vynechava jsou to civky (ja menil horni ani ne mesic zpatky). Ale to by Cartec mel vedet. A nebo se taky pletu...
Upravil xHackerM dne 07.07.2016 20:00
Osobně se kloním také k cívkám. I když ta díra bývá dřív. Kdyby jsi s tím měl problémy pořád, brzo by mi měl kolega vrátit nahradní cívku, tak se můžeš stavit to prozkoušet. Ostrava Antošovice.
Pokud je tam díra ve výkonu přesně v otáčkách, který popisuješ a následně motorka opět zrychluje bez střílení a nebo jiných projevů tak je to normální. Díru lze lehce potlačit benzínem s vyšším oktanovým číslem, výměnou výfuku za sportovní a nebo ji lze uplně odstranit, ale to se mi povedlo pouze výměnou celýho výfukového systému (svody bez kat., sprotovní koncovka).
Jj každý kdo prvně sedne na boxera má pocit, že sedí na motoru z Žigulíka , ale to je v pořádku, postupně se ti to bude líbit tak až tomu propadneš :-))
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Ten pokles výkonu je pořád ve stejných otáčkách,je to jak by mi někdo najednou připnul obytný přívěsPosléze zase zrychluje v pohodě,přirovnal bych to k turboefektu u starších dieselů.Výfuk mám asi kuchlý,z boku je dira(asi po nýtku),předpokládám,že chybí nějaká přepážka.ještě jsem se nedíval.(ať to má asi ..ku.r.va riadny zvuk..).Děkuji za postřehy.
Macek01 napsal:
Pokud je tam díra ve výkonu přesně v otáčkách, který popisuješ a následně motorka opět zrychluje bez střílení a nebo jiných projevů tak je to normální. Díru lze lehce potlačit benzínem s vyšším oktanovým číslem, výměnou výfuku za sportovní a nebo ji lze uplně odstranit, ale to se mi povedlo pouze výměnou celýho výfukového systému (svody bez kat., sprotovní koncovka).
Jj každý kdo prvně sedne na boxera má pocit, že sedí na motoru z Žigulíka , ale to je v pořádku, postupně se ti to bude líbit tak až tomu propadneš :-))
To je úplná blbost
tzv.díra je o tisíc otáček níž a není to díra,ale jenom zvolnění ve stoupání křivky.Rozhodně to není takhle znatelný a troufnu si říct,že to nikdo z lidí,co na tom jezdí chvíli ani nepozná.
Dělají to cívky,jak píšou kluci...,ale taky to může dělat palivo...to ovšem doprovází ještě rachot z motoru.Tomu se dá vyhnout buď trvalým hledáním kvalitního benzínu a nebo si nechat nahrát verzi softwaru pro použití 91 oktanového paliva.Já jsem si to nechal přehrát a mám od toho pokoj.Sníží to výkon o 2kW,ale motor má klid...a já taky
Rozhodně je úplnej nesmysl,že vyšší oktanový číslo potlačuje nějakou díru ve výkonu,která je tam "z výroby"
Vyšší oktan.č. = vyšší odolnost proti detonačnímu hoření...nic víc.Takže to zabrání klepání,ale neposílí výkon
Další věc,která to běžně způsobuje je špatnej/zacpanej vzduchovej filtr.Motorka se v těch otáčkách začne dusit.To mi dělá taky běžně,protože používám molitanovej UniFilter + tu jejich "ponožku" do hubice sání a to už je někdy na ten motor moc Pokud je tam už nějakej bordel nebo moc oleje po vyčistění...nebo stačí i voda při dešti,tak se to po těch 5tis ot. začne dusit.
Rozhodně bych nic "neléčil" nějakejma výfukama a svodama,když tam má něco evidentně špatně
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Troufnu si odporovat Mistre :-), ja tu tzv. diru pocitil ihned po prvnim usednuti na GS, byl sem zvyklej na chod japoncu silnicniho charakteru a pro me pocitove ta dira byla znatelna. Taky sem tenkrat hned zacal hledat co je spatne, dokonce ten hluk me vydesil a chtel sem motorku vratit, takovej ksunt za 250litru sem si rikal . No dneska mam opet boxera a nemenil bych, stal se moji srdcovou zalezitosti. Jak rikate, pokud je to dira jak bylo popsano pozdeji, ze te pocitove nekdo chyti za pr.el, nebo je to doplneni strilenim do vyfuku, tak to muzou byt civky, servis neservis odejdou raz dva a to hlavne u starsich modelu. Kdyz na my bejvalce odesli Michalovi civky, tak to bylo slyset i na volnobeh podle zvuku, ze je neco spatne. Osazenim novych, ktery sou i mene poruchovy je problem pryc.
Sport vyfukovou soustavu sem neresil jen tu tzv. diru, ale vykon, zvuk a debordelizaci od eko sracek a motorka dodnes lita jak strelena, nejeden silnicni zavodnik zahazoval helmu, ze ho spraskal hnusnej hroch :-))
Ale Mr.GS ma ve vykladu pravdu a pokud je pokles vykonu opravdu velyky a neni umocnen uvodnim seznamovan s moto a jejim sledovanim tak bych resil civky, filtr, benal.
Na preklepy s..ru jen tak mimochodem
Upravil Macek01 dne 08.07.2016 22:18
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Tak chlapi přidám další postřeh z jízdy.Když zmiňujete střílení do výfuku,tak při každém ubrání plynu tak je(mechoš z Cartecu tvrdí,že je to normální).Jinak se mi stalo,ale asi jen dvakrát,že při zahřátém motoru po zastavení padly otáčky pod litr a motor se začal klepat,po přidání plynu se to ustálilo.Což by mohlo opravdu ukazovat na nějakou cívku.Mám podobnou zkušenost z ul letadla,kde před vzletem zkoušíme zapal.cívky vypnutím,kdy dojde k poklesu otáček(motor Rotax,dvě svíčky na válec).Jinak mám konečně motorku,kde vím,že jedu pohodlně(mám 190cm a 120kg) a splnil jsem si několikaletý sen.Jen ty chechtáky nebyly...Jenom si zvyknout,že to není japonec.Jinak děkuji za rady a osobní zkušenosti.
Ozivujem temu robi to aj mne. Presne v 5 tisic je vykonova diera. Niekedy je to neprijemne, napriklad pri vyjazde zo zatacky, vtedy mam pocit ze stracam adheziu Dopatral sa niekto k niecomu? Zrejme to bude systematicky problem u GS
Jestli je to hodně znatelné okolo 5000ot, tak se zaměřit na tlak paliva (regler nebo čerpadlo) nebo některou z cívek.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ta díra tam je a je dost poznat. A ne že ne Mr GS. Cítil jsem to hned při první jízdě a plném plynu. Chvíli jsem pátral a bylo mi řečeno že je to vlastnost GSek. Tak to neřeším a jezdím. Ale tu díru by necítil jen ****.
Mám 2007 adv (72KW), výkon a díra v něm mne strašně štvali, nejdřív jsem to řešil Akrapovičem + svod + KN. Nic jiného než, že se zlepšil zvuk se nedělo. Tohle všechno je jen takový placebo efekt vyvolaný krásným zvukem. Na žádných válcích jsem nebyl, ale v porovnání s motorkama mých kamarádů žádná změna ve výkonu a díra ani náznak zlepšení. Pomalu jsem se začal smiřovat s tím, že mi prostě ty 81KW v pohodě ujedou. S nástupem LC kde je výkon ještě vyšší mne to hrozně nasralo a znovu nastartovalo, začal jsem řešit Powercomander V + Tuner. No pořizovačka 20tis nebyla úplně v pohodě, nicméně ježíšek zapracoval a já namontoval.
Musím říct, že jsem nadšenej, Slibované zmizení vibrací se sice nekonalo, nicméně díra absolutně pryč, průběh výkonu dokonalej,. táhne to konstantně od podtočení až po červenou (úžasný) maximálka se zvedla o cca 10km (mně k hovnu), ale co mne nejvíc těší - 81 KW už mi ani náhodou neujedou. No a ztrátu výkonu na LC holt vyřeším přes zimu koupí 1250 :-)))))))))
edit: uvědomil jsem si, že střílení do výfuku se s PV podstatně zlepšilo.
Upravil Novej dne 14.08.2019 09:22
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Tonda: cievky som skusal a idu vsetky, vymenil som aj sviecky.. ventily, atd, proste vsetko je na motorke spravene. Diera je tam stale, presne tak ako popisuje zakladatel temy. Z toho com som o tom precital mam pocit, ze to je skor vlastnost stroja ako porucha
Abych nezakládal nové téma.. Před pár dny jsem se vrátil z projíždky z Řecka a poslední půlku cesty jsem byl už z propadů výkonu zoufalej... Jednou mě motorka vypekla při předjíždění, takže jsem byl rozhodnutel po návratu jí poslat do světa... Nicméně jsem se uklidnil a chci to řešit.
V mém případě je propad výkonu náhodně mezi 3000-5000rpm.. Někdy jen cukne, někdy na vteřinu, jako by mne někdo chytnul a držel, pak najednou turboefekt a motorka "vystřelí"... Objevuje se to při plynulém rozjíždění, pokud se budu motat někde v zatáčkách a vrklat plynem, tak se ti neprojeví.. Nejčastěji to cuká při plynulém přechodu těchto otáček... rozjíždění, plynulé předjetí bez podřazování...
Přečetl jsem si co se tu píše... vzduch filtr mám nový, takže tedy zapalovací cívka... Ale mě jde o to, že mám R1200RT dvousvíci 2008, takže by musely vynechat dvě cívky.. Nebo i výpadek jedné se projeví??? Navíc do výfuku nestřelí, takže na nespálenou směs to nevypadá...
Jarda40 napsal:
Ta díra tam je a je dost poznat. A ne že ne Mr GS. Cítil jsem to hned při první jízdě a plném plynu. Chvíli jsem pátral a bylo mi řečeno že je to vlastnost GSek. Tak to neřeším a jezdím. Ale tu díru by necítil jen ****.
tak já jsem asi ****
a že ty nejsi, tak tě poprosím, abys mi ukázal tu díru...
Mr GS přiložený následující obrázek:
Jarda40 napsal:
Ta díra tam je a je dost poznat. A ne že ne Mr GS. Cítil jsem to hned při první jízdě a plném plynu. Chvíli jsem pátral a bylo mi řečeno že je to vlastnost GSek. Tak to neřeším a jezdím. Ale tu díru by necítil jen ****.
tak já jsem asi ****
a že ty nejsi, tak tě poprosím, abys mi ukázal tu díru...
Nepoznám jestli je na grafu nějaká díra ale ve skutečnosti tam prostě je. Jak píše Marcelmkh je to jak kdyby tě někdo na chvíli chytil za prdel a pak zase pustil. Mám vše orig. žádné úpravy.
Jarda40 napsal:
Ta díra tam je a je dost poznat. A ne že ne Mr GS. Cítil jsem to hned při první jízdě a plném plynu. Chvíli jsem pátral a bylo mi řečeno že je to vlastnost GSek. Tak to neřeším a jezdím. Ale tu díru by necítil jen ****.
tak já jsem asi ****
a že ty nejsi, tak tě poprosím, abys mi ukázal tu díru...
Nepoznám jestli je na grafu nějaká díra ale ve skutečnosti tam prostě je. Jak píše Marcelmkh je to jak kdyby tě někdo na chvíli chytil za prdel a pak zase pustil. Mám vše orig. žádné úpravy.
Tak to prodej a kup si elektromotor... tam nebude díra
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
macman napsal:
Abych nezakládal nové téma.. Před pár dny jsem se vrátil z projíždky z Řecka a poslední půlku cesty jsem byl už z propadů výkonu zoufalej... Jednou mě motorka vypekla při předjíždění, takže jsem byl rozhodnutel po návratu jí poslat do světa... Nicméně jsem se uklidnil a chci to řešit.
V mém případě je propad výkonu náhodně mezi 3000-5000rpm.. Někdy jen cukne, někdy na vteřinu, jako by mne někdo chytnul a držel, pak najednou turboefekt a motorka "vystřelí"... Objevuje se to při plynulém rozjíždění, pokud se budu motat někde v zatáčkách a vrklat plynem, tak se ti neprojeví.. Nejčastěji to cuká při plynulém přechodu těchto otáček... rozjíždění, plynulé předjetí bez podřazování...
Přečetl jsem si co se tu píše... vzduch filtr mám nový, takže tedy zapalovací cívka... Ale mě jde o to, že mám R1200RT dvousvíci 2008, takže by musely vynechat dvě cívky.. Nebo i výpadek jedné se projeví??? Navíc do výfuku nestřelí, takže na nespálenou směs to nevypadá...
macman
"Konečně" někdo, kdo má skutečnej problém a neřeší ****viny
Ano, může to dělat i jedna cívka. Žádná 12ka nemá jen jednu cívku na válec.
Zbytek je popsán už výše, takže problém vyřešíš jako všichni ostatní
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA