řeším dilema... včera jsem přivezl R850R z roku 95 (model 259R), kde upadl talířek ventilu a zmasakroval píst a hlavu... Doma se mi válí komplet motor R850R z roku 04 (model 29R)...
Ačkoliv většina prodejců použitých dílů tvrdí, že hlavy na 850, 1000 a 1150 jsou shodné, tak shodné nejsou.. Na nových hlavách je výfukový svod ovál na dva šrouby, stará hlava má dvě kulaté trubky a 3 šrouby...
Podle REALOEM jsou písty a ventily shodné... Takže mi tedy chybí levá palice starého typu...
Našel jsem nabídku na hlavu z R1100GS, že je kompatibilní s R1100R a R850R.. OK, už jsem jí chtěl objednat, ale podle RealOEM ty hlavy mají na každý model jiné číslo.. Když jsem třeba studoval detaily, tak hlava R1100R má mít oproti R850R o 2 mm delší ventily...
Navíc číslo dílu co je na hlavě odlité, podle RealOEM ani neexistuje...
Fakt tomu nějak nerozumím.. na jednu stranu mají být shodné, podle katalogu ne..
Takže jsem našel zásek i ve válci, takže dostane komplet nové válce i hlavy z novějšího modelu, pouze předělám svody..
Momentálně řeším, že na levém válci je prasklé spodní vedení rozvodového řetízku.. Chápu to správně, že sundám ségrovku, pokusím se jí nehodit do motoru.. Ze strany spojky vypíchnu víčko a pod ním by se měl nacházet šroub, kterým povolím trn, na kterém vodítko drží???
Myslím, že to tak jednoduché nebude... Jestli si dobře pamatuju, tak ten trn tam je nalisovanej... pošlu fotku jak ji nafotím...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Video jsem našel taky.. Jenže on vypichuje čep, na kterém jsou horní lišty.. K čepu spodní lišty se prostě nedá dostat...
Jinak sundal jsem víčko a opravdu je zde taky trn.. Nechápu.. spodní lišta pravého válce je držená šroubem, ve všech schématech je i levá spodní lišta držena šroubem a ve skutečnosti je tam trn.. Navíc nestačí sundat ségrovku, muselo by se vytáhnou uložení olejového čerpadla i s oběma rozetama pohánějícíma vačky..
Opravdu se mi nechce motor vyndavat a půlit... takže vyndal jsem z náhradního motoru pravou horní lištu - postup jako na videu, která je shodná s levou spodní...
v motoru na motorce se lišta rozlomila tak, že na čepu nic nezůstalo, prakticky celou jsem jí vyndal a bohužel ve vaně je někde střep.. Zatím jsem ho nenašel, je dost velký že ho čerpadlo nenasaje, a má dost podivný tvar že koš snad ucpat nemůže...
Jelikož spodní čep nevysunu, tak jsem očko na liště naříznul a na čep nacvakl zboku..
Už to skládám, ale zaboha se mi nedaří zmáčknout stírací kroužek, aby píst zajel do válce.. Nějaký fígl???