Ahoj chlapi,
potřeboval bych poradit ohledně klepání na moji 1150 gsa (twinspark), který se ozývá z levý strany válce. Normálně nastartuju na sytic, cca půl minuty klid a pak začne klepat. Sundám sytic a někdy ten klepot prestane, ale nekdy ne. Vůle na ventilech a vahadle jsou OK. Sponovak mám už ten novej typ. Jediný co mi přišlo trošku divný, tak po opětovném vyndání sponovaku ho nešlo vůbec zmáčknout. Vím, že by se měl nějak natlakovat olejem a drzet, aby nedocházelo k postupnému napnutí řetězu po startu jako u starého typu, ale je správné, že je úplně na drc? Jako by byl vytahanej řetěz nebo praskla vodící lišta? Zkoušel jsem to zkouknout po sundání ventil deklu, ale na nic jsem nepřišel.. Diky za každou radu
Dělá mě to podobně.. Nastartuju, po cca půl minutce klepot z levého válce, (neklepe vždy) pak se rozjedu a když zastavím tak po 15 min. Tak je už ticho. Nejspíš to bude napínák...
per aspera ad astra
kubas napsal:
Dělá mě to podobně.. Nastartuju, po cca půl minutce klepot z levého válce, (neklepe vždy) pak se rozjedu a když zastavím tak po 15 min. Tak je už ticho. Nejspíš to bude napínák...
Ten jsem dával novej a beze změny.. Jinak klepe to občas i úplně zahřátý.. Cívky taky nový
Upravil marhan dne 02.10.2016 11:05
marhan napsal:
Ahoj chlapi,
potřeboval bych poradit ohledně klepání na moji 1150 gsa (twinspark), který se ozývá z levý strany válce. Normálně nastartuju na sytic, cca půl minuty klid a pak začne klepat. Sundám sytic a někdy ten klepot prestane, ale nekdy ne. Vůle na ventilech a vahadle jsou OK. Sponovak mám už ten novej typ. Jediný co mi přišlo trošku divný, tak po opětovném vyndání sponovaku ho nešlo vůbec zmáčknout. Vím, že by se měl nějak natlakovat olejem a drzet, aby nedocházelo k postupnému napnutí řetězu po startu jako u starého typu, ale je správné, že je úplně na drc? Jako by byl vytahanej řetěz nebo praskla vodící lišta? Zkoušel jsem to zkouknout po sundání ventil deklu, ale na nic jsem nepřišel.. Diky za každou radu
Musíš zmáčknout "ventilek" uvnitř napínáku (kuličkový ventilek) aby olej vytekl a tlak pominul.
K tomu zvuku - může být vadný napínák pod "prsama" - to se taky dost rozléhá a jde to slyšet jakoby z leva. Další věc - může být poškozená vačka, některá zdvihací tyčka nebo zdvihátko, pístní čep...
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
marhan napsal:
Ahoj chlapi,
potřeboval bych poradit ohledně klepání na moji 1150 gsa (twinspark), který se ozývá z levý strany válce. Normálně nastartuju na sytic, cca půl minuty klid a pak začne klepat. Sundám sytic a někdy ten klepot prestane, ale nekdy ne. Vůle na ventilech a vahadle jsou OK. Sponovak mám už ten novej typ. Jediný co mi přišlo trošku divný, tak po opětovném vyndání sponovaku ho nešlo vůbec zmáčknout. Vím, že by se měl nějak natlakovat olejem a drzet, aby nedocházelo k postupnému napnutí řetězu po startu jako u starého typu, ale je správné, že je úplně na drc? Jako by byl vytahanej řetěz nebo praskla vodící lišta? Zkoušel jsem to zkouknout po sundání ventil deklu, ale na nic jsem nepřišel.. Diky za každou radu
Musíš zmáčknout "ventilek" uvnitř napínáku (kuličkový ventilek) aby olej vytekl a tlak pominul.
K tomu zvuku - může být vadný napínák pod "prsama" - to se taky dost rozléhá a jde to slyšet jakoby z leva. Další věc - může být poškozená vačka, některá zdvihací tyčka nebo zdvihátko, pístní čep...
Dík Tondo za tipy.
Ještě jsem to zkusil nahrát, poprvý to trochu zaklepe po 23s asi na 3 vteřiny a pak tak nějak nahodile (např. kolem 55s).. https://www.youtube.com/v/...
Upravil marhan dne 28.10.2016 09:02
Jirik napsal:
Přijde mi to jako klepání lamely na drážkách hřídele, zkus při tom klepání zmáčknout páčku spojky.
Spojka na to nemá vliv, možná to budou ty zdvihaci tyčky, co jsem zjišťoval, tak občas se uvolní ty konce. Přes zimu holt bude rozborka..
Upravil marhan dne 28.10.2016 19:26