Ahojte . potrebujem radu. R1150GS tri tyzdne stala a pri starte bol pocut zvlastny kovovy zvuk jak bez oleja . . Ked nastartovala tak vsetko ok . Je to normal ? Lebo chcem ju kupit a toto ma troska odradza. ma 82 000 km. rok 2000.
Tak to mi nedělá. Tedy pokud tazatel nemyslel případ, když staruju na policajtovi a tak 1-2 sekundy po startu se ozývá kovový cvakot, někdo říkal, že od rozvoďáku. Na hlavním stojanu je to OK.
Mě tohle dělá asi napínák, než se naleje olejem a pak je ticho.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Nevím jestli je to to co myslíš, ale nepravidelně při teplém startu mi to udělá jeden kovový "cvak" většinou z levého válce (někdy to neudělá jak je rok dlouhej) jako kdyby se hodně hlasitě zavřel ventil...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
ALF-gs napsal:
Startuju na bocaku a zadne takove zvuky nepozoruji!
Některé to dělají, jiné ne, jak tu někdo psal, asi napínák, není to nic dramatického. Když to jde, nastartuju po nasedntí nebo na hlavním stojanu, ale spíš jen pro pocit než že bych se bál, že něco hrozí...
no já když startuji svoje Rko, tak je to jako když startuji šroťák.
nejde to ale z motoru, ale od startéru nebo startovací ozubení.
chystám se to prohlídnout přes zimu
ďakujem všetkým za postrehy. teraz už je to v pohode. a už som najšťastnejším majiteľom hrošíka a ide krásne . keď som ho po troch dňoch naštartoval tak žiadny klepot.
I já mám Rko a ten "šroťák" se mi při startovaní taky ozve, ale jen někdy, řekl bych že tak cca 1x na 30 startů, možná i za víc, zatím jsem tomu nepřikládal větší váhu, může to být předzvěst nějaké větší závady, abych případně věděl na co se v zimě primárně zaměřit?
Upravil entoni dne 19.10.2016 20:20
Sandokan, entoni - vytáhnout startér, vyčistit ho a lehce namazat. Zůstává vám pravděpodobně "viset" pastorek.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
dá se při vytaženým startéru nějak zkontrolovat i stav drážkování lamely / hřídele spojky?
edit:
tak mám hotovo, startér jsem měl venku, je jako novej, pastorek i zuby spojky. Promazal jsem šroubovici na hřídeli startéru jemnou grafitovou vazelínou, vyčistil magnet a lehce namazal jádro olejem.
výsledek? je to lepší ! ze šroťáku je malej šroťáček
kontroloval jsem drážkování hřídele, zařadil kvalt a otáčením zadního kola zkoušel vangl spojky, je tam jen minimální vůle.
změřil jsem i tloušťku spojkové lamely pomocí vrtáku co jsem přiložil a měla cca 5mm=jako nová
Zas mám o něco lepší pocit, že je to OK.
Upravil Sandokan dne 30.10.2016 08:07