Ahoj.
Hledám typ na opravu,sice pixly,ale sázím na zkušenosti zdejších odborníků.
Kámošovi se na autě (oct. tdi) z důvodu povolení šroubů uchycení motoru na straně rozvoďáku vylomil kousek bloku motoru - takový nálitek (oko) pro šroub. Kdo zná, tak zadní šroub, který drží pravý silentbok zavěšení motoru. Jsou tam ještě dva šrouby, tak motor neupadne, protože to není namáhané na tah,ale na střih. Ale jak opravit ten třetí a zapojit ho do své funkce bez rozborky auta,pak motoru kvůli vaření + vysokých investic do servisních prací????
Zůstal tam tedy půlzávit v bloku motoru - jakože podélný řez přesně v půlce průměru závitu. Napadlo mě tedy použít nějaký tekutý kov a ten chybějící kus oka dolepit a domodelovat přímo kolem volného šroubu. Dnes existují výborné tmely, ale existuje i něco, co by bylo vhodné na tenhle případ??? Vím, že se tu řešilo, čím zalepit proraženou hlavu, tak třeba budete mít přehled.
Díky!!!
Upravil Hrabe_X dne 30.10.2016 20:25
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Proraženou hlavu jsem lepil nějakym dvousložkovým xsindlem koupenym v nejbližším OBI. Můj učitel na střední škole mi vyprávěl o tom jak měl motokrosovou čz dvoutakt. Jednou to prej zadřel tak že se z válce vylomil celej kus mezi dvěma kanálama. Sehnal u jakechjsi letců z točný lepidlo kterym lepěj letadla a ten kus válce tam zase nalepil. Nechal udělat výbrus, odjel dva závody a pak to prodal.Motorku pak potkával další sezonu a žádnej problém. Takže i za socíku byli takový dobrý materiály.
No asi ti to nepomohlo ale aspon sem se vypovídal
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ještě jsem dneska pro srandu zavolal tomuhle výrobci na linku technických dotazů a ten tvrdí, že to hojně používají právě na takovéto aplikace a že to je pevné i na tah.... Nemáte s tím někdo zkušenost? Abych to kámošoj nedoporučil a nenaletěl snaživému obchodníkovi?
http://www.udrzba...super-p-42H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ještě jsem dneska pro srandu zavolal tomuhle výrobci na linku technických dotazů a ten tvrdí, že to hojně používají právě na takovéto aplikace a že to je pevné i na tah.... Nemáte s tím někdo zkušenost? Abych to kámošoj nedoporučil a nenaletěl snaživému obchodníkovi?
Ahoj Belzona funguje akorát ti neřeknu jak moc na tah za sociku jsem tím lepil blok motoru když jím proletěla zlomená ojnice možná to drží do dnes chce to nějaké technické parametry od lepidla a porovnat s ostatníma dostupnejma lepidlama.
Akorát už tehdá byla strašně drahá.
Jinak koukni na tuhle značku ta dělá spoustu dobrejch lepidel http://www.loctit...lo-na-kov/
Dej sem fotku, takhle ti těžko poradíme. Izotechnik s Belzonou je sesterská firma. Taky napiš, kde motorka je, máme více servisních techniků v republice.
V každém případě je nutno zachovat pár zásad, jinak to nemusí fungovat.
https://www.zonerama.com/rop1
Co se týká bloku motoru, tak mám výborné zkušenosti z výrobkem ZOLKOV. Je dvojsložkový a má rozpětí použití od -35 do 180C, což málokterý tekutý kov má. Tak si dej bacha co kupuješ. Mimo jiné ten ZOLKOV se prodává ve variantách pro litinu, železo nebo i hliník, což kámoš ocenil v Bosně na spojkovým víku. Jinak základ je to dokonale odmastit, popřípadě obrousit a lepit v teplotách nad 15C.
Podla mna lepsi belzona..ked tekuty kov tak je hoodne dobry od Wurth-a.tadyty dva a dluuho nic,potom kopa hnoja,zase dluuuho nic a az potom mozno loctite.nemam dobre skusenosti.belzonu sem lepil plast-keramika myslim ze zinkovy plastik tmel- super,drzi uz 4ty rok. Wurth na blok motora,prevodovka-vzdycky v pohode.ciste,odmastnene,suche...a mosi to drzat.
Dej sem fotku, takhle ti těžko poradíme. Izotechnik s Belzonou je sesterská firma. Taky napiš, kde motorka je, máme více servisních techniků v republice.
V každém případě je nutno zachovat pár zásad, jinak to nemusí fungovat.
Zdar.... fotku nemam, ale nasel jsem podobny tema se stejnou zavadou - viz odkaz dole. Jedna se o totez co na odkazu, jen to neni sichrovany tou matici, coz stejne nema vyznam, protoze se opira o sikmou plochu.
Na posledni fotce je, jak to nekdo nekomu opravil studenou metodou. Stejne tak bysme chteli domodelovat nejakym tim tekutym kovem.... a ted kterym???? Neni asi uplne dobry to nechat byt a lepeni kvalitnim lepidlem bude furt levnejsi, nez svarovat a vyndavat motor.... asi ne stejne kvalitni, ale na jinym foru jsem cetl, ze s tim nekdo jezdi na dva srouby uz nekolik let.
http://seat-forum...mp;t=49457H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Obecně Belzona je určena pro průmyslové použití a odpovídá tomu i cena. Pro všechny aplikace tekutými kovy platí, že pevnost spoje je tvořena z 70%cent mechanicky a z 30ti procent chemicky.
Osobně bych ti doporučil pro tuto aplikaci použít některý z výše uvedených levnějších přípravku s tím, že musíš dobře připravit lepený spoj (několikrát odmastit kov, je nasákly olejem), vytvořit co největší plochu spoje a tu mechanicky zdrsnit. Nekupuj tekutý kov v tubě, je příliš řídký.
https://www.zonerama.com/rop1
belzonu mám vyzkoušenou několikrát a je super! ta by to mohla podržet..
Lepší než za ženštinami hampejznými se píditi, jest plodníkem svým dvakrát týdně řádně zatřásti!
Fogy napsal:
belzonu mám vyzkoušenou několikrát a je super! ta by to mohla podržet..
Asi neexistuje menší, než 0.45kg balení??? S tím tam dolepí funkční pátej válec. :-)
Teď jsme ještě koukali na technické listy a teplotní odolnost Belzony max.110st.C nám přijde u svodů nedostatečná. Také tam mají málo údajů o pevnostech atd... což u pixly za 2,5tis.Kč působí nedůvěryhodně.
Asi tedy zkusíme ten Chester Metal Super.....
Upravil Hrabe_X dne 03.11.2016 09:51
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Fogy napsal:
belzonu mám vyzkoušenou několikrát a je super! ta by to mohla podržet..
Asi neexistuje menší, než 0.45kg balení??? S tím tam dolepí funkční pátej válec. :-)
Teď jsme ještě koukali na technické listy a teplotní odolnost Belzony max.110st.C nám přijde u svodů nedostatečná. Také tam mají málo údajů o pevnostech atd... což u pixly za 2,5tis.Kč působí nedůvěryhodně.
Asi tedy zkusíme ten Chester Metal Super.....
Však jsem ti to napsal a něco doporučil. A ta teplotní odolnost - Belzona to bere poctivě, při 110C je garantovaná pevnost ale při dodržení předepsané přípravy materiálu a drsnosti. Pokud´dělá velké průmyslové aplikace, musí se jistit, jde o akce za milióny.
Jinak ty materiály jsou na stejné bázi a pro tmely určené pro kutily si Číňané a obdobní můžou napsat cokoliv.
https://www.zonerama.com/rop1
Fogy napsal:
belzonu mám vyzkoušenou několikrát a je super! ta by to mohla podržet..
Asi neexistuje menší, než 0.45kg balení??? S tím tam dolepí funkční pátej válec. :-)
Teď jsme ještě koukali na technické listy a teplotní odolnost Belzony max.110st.C nám přijde u svodů nedostatečná. Také tam mají málo údajů o pevnostech atd... což u pixly za 2,5tis.Kč působí nedůvěryhodně.
Asi tedy zkusíme ten Chester Metal Super.....
Však jsem ti to napsal a něco doporučil. A ta teplotní odolnost - Belzona to bere poctivě, při 110C je garantovaná pevnost ale při dodržení předepsané přípravy materiálu a drsnosti. Pokud´dělá velké průmyslové aplikace, musí se jistit, jde o akce za milióny.
Jinak ty materiály jsou na stejné bázi a pro tmely určené pro kutily si Číňané a obdobní můžou napsat cokoliv.
Jasné, však díky za doporučení... něco s tím vyvedem a uvidíme . Třeba po čase stejnak dojde na svářečku.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /