ahoj,potreboval bych vedet jestli je na sekundarnim kolecku pravy nebo levy zavit na matce.chci ho vymenit ale je to tak dorvane,ze se radsi chci ujistit.podle me by tam asi mel byt levy.
za radu diky
Pokud myslíš přední kolečko řetězovky, tak to povolíš otáčením proti směru hodinových ručiček;-)
Včera jsem je taky měnil a když jsem tu matku povoloval,přišlo mi to jak kdybych měnil kolo u Liazky
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Zdravim, zajtra chcem vymenit retazovu sadu.
Trochu mam obavy z vymeny sekundarneho kolecka (maleho).
Urcite ste to uz mnohi robili, tak by ste mohli napisat kratky navod.
Nie je mi celkom jasny postup (vid obrazok).
Je nutne pouzit lepidlo Loctite 243 pre pevny spoj?
JuriK přiložený následující obrázek:
No,musíš:
- uvolnit matku - narovnat tu zajišťovací podložku...
- povolit matku - je péotřeba hodně velká síla... a povoluješ ji proti směru hodinových ručiček
- potom kolečko sundáš. Na originálním jsem aspoň u mě měl na obou stranách gumu...
Ta na novým nebyla, tak jsem ji seříz ze starýho,nalepil na nový a stejně to upadlo
Ale podle mě to tam není...
- za další nasadíš nový kolečko
- nasadíš podložku na tisícihran
- dotáhneš matku
- zajistíš matku ohnutím podložky na plochu matky
A mělo by tio být
Ještě mi není jasný, co jsi chtěl kde lepit??
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Thomasson dakujem.
Pozeral som navod na strankach F650.com a tam pisu, ze je dobre pouzit na matku lepidlo Loctite 243 (zaistovac skrutiek a matiek) pre pevne utiahnutie.
Toto lepidlo prida tak 30Nm+to co dotiahnes a je to potom odolne voci korozii a vibraciam a v pohode ide odtiahnut rucnym naradim.
V niektorom manualy pisu, ze matku treba dotiahnut na 100Nm ale videl som aj 140Nm. Vie niekto napisat ako to teda je? Mam momentovy kluc iba do 110 Nm.
Nenasiel som ani akym momentom treba dotiahnut skrutky/sroby co drzia zadnu rozetu.
Dozvedel som sa, ze sekundarne kolecko treba dat napisom EXT von.
Takze netreba nic robit ako je na tom obrazku co som poslal?
Lebo na strankach F650.com je tam nejaky popis a pchaju dam do stredu toho kartra 6 imbus. Myslel som, ze to treba pre nejake nastavenie alebo lepsie uchytenie, ked sa dava dole ta matka na sekundarnom kolecku. Ak nic netreba, tym lepsie.
Já jsem lepil. Přijde mi to lepší, argumenty pro viz výše.
Jinak ta fotka. To je přeci staré efko ( classic ) a my se ( podle fotky v profilu ) bavíme o GS ( ev. dakar)
Ja som pouzil iba ilustracny obrazok, nie je to z mojej motorky.
Princip vymeny retaze je ale rovnaky aj na starych F-kach, tak som chcel vediet na co je to dobre, to co je odfotene na tom obrazku.
Matica na sekundarnom kolecku drzala dost slabo, nebolo potrebna velka sila.
Vymenil som teraz nove kolecko a dotiahol som to momentovym klucom, zafixoval podlozkou a pred tym som to zalepil Loctite 243.
Mam vsak iny problem, k retazi som si prikupil FJ spojku so zavlackou od D.I.D aby som nemusel nitovat retaz, ale nedokazem tu spojku s tesneniami tak stlacit, aby som tam narval tu zavlacku.
Pánové, to lepení..nevím... Když jsem to povoloval, nadával jsem jak... To přece není šroub na kole od autobusu!!
Je fakt, že je proti rozumu, že je tam závit, kdy se matka akcelerací nedotahuje, ale povoluje,
ale i tak bych s tím lepením byl opatrnej...
Já to nelepil a zatím v pohodě
Nehledě na to, že zajištění matky proti povolení má za úkol ta podložka, která je osazená na tisícihranu
a ohnutá na plošku matky...
Upravil Thomasson dne 27.04.2009 23:28
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Lepenie lepidlom Loctite 243 odporuca BMW. Asi vedia preco, naviac to lepidlo je strednopevnostne a vyrobca udava, ze bez problemov to ide odtocit rucnym naradim.
Lepil som to hlavne kvoli vibraciam, pretoze origo srob bol namontovany oroginal od vyroby a nkdy nebol davany dole a drzal dost slabo. Nebola potrebna skoro ziadna sila na odkrutenie a to ma trochu vystrasilo.