Zdravím chci se zeptat,jaké je správné nastavení zadního tlumiče na F650GS Dakar.Vím,že je tam kolečko,kterým se přidává a ubírá na tuhosti.Jen by mě zajímalo,která je ta správná poloha.Např.pro jednoho nebo dva lidi,nebo pro terén/silnici,kufry/bez kufrů atd.Teď jsem na motorkářích četl nějaký návod pro krosky,tak by mě zajímalo jestli je něco takového pro cestovní endura.
tak jak ti to vyhovuje Já osobne na silnici v jednom to mam na středu to je na tý červený tečce. Do terenu když jezdim ve stoje to uplně povolim. No a ve dvou to utahnu na tvrdo. Hodnoty mezi tim používam malo, protože nevidim velkej rozdil
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Předpokládam že tečka je unyverázlni nastaveni. Zaleží asi taky kolik vážíš. Já mam 80kg, ale když si na to sed kámoš co má přes 90 tak to zased. Taky sem nekde čet, že podle velikosti mrtvího chodu toho nastaveni se pozná stav tlumiče. Ale co je na tom pravdy nevim.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Asi máš pravdu s tou tečkou.Teď jsem se na to byl podívat a u té druhé čárky(u červené tečky) je skratka STD což asi bude standard. Ale stejně by mě zajímalo,jestli je nějaký způsob,jak zjistit optimální nastavení,už kvůli té váze jak říkáš.Přece jenom když příjde někdo,kdo s tím nemá žádné zkušenosti,tak to musí zdlouhavě zjišťovat způsobem pokus-omyl a ještě se u toho řídit jen pocity.Nakonec jde o tlumiče a ty mají docela vliv na jízdní vlastnosti a tím pádem i na bezpečnost.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tak ted sem znejistel. Pokusim se najit vic iformaci. Protože to nejspiš nastavuju blbe. Kdyby si neco našel tak to sem hod. Podle mě maj stejny nastavovani i silnejší braškove, tak by nam mohli paradit jak to nastavujou
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Mr GS napsal:
Zdravím chci se zeptat,jaké je správné nastavení zadního tlumiče na F650GS Dakar.Vím,že je tam kolečko,kterým se přidává a ubírá na tuhosti.Jen by mě zajímalo,která je ta správná poloha.Např.pro jednoho nebo dva lidi,nebo pro terén/silnici,kufry/bez kufrů atd.Teď jsem na motorkářích četl nějaký návod pro krosky,tak by mě zajímalo jestli je něco takového pro cestovní endura.
Tak to nastavení je strašně subjektivní
Nastav to jak ti to vyhovuje
Někdo to na silnici utahuje úplně natvrdo a někdo na střední polohu V terénu povolit
Záleží na zatížení motorky Když si vezmu jako spolujezce 100 kilovýho chlapa je jasný že si to trochu utáhnu abysme nebyli jak na houpačce
tlumic se nastavuje podle zatizeni motorky, tak aby motorka pri zatizeni klesla tak o 1,5 - 2cm . pokud klesne vic, mel bys pritahnout tlumic.
to mi rekl clovek co repasuje tlumice.
je fakt ze pred repasi ten muj tlumic na kaceru mel cca 12klapnuti z polohy uplne na volno do polohy kdy to zaclo zabirat. pri rychlem stridani zatacek to byla motorka dost nejista. ted mam 3 klapnuti do polohy kdy to zabira a je to neco upne jineho. na kaceru se mi ted jezdi mnohem jisteji nez pred repasi
Panove. mne se to kolečko točí dokolečka a v jedom bode to cvakne. mam to pokazené? da sa to opravit? čo tomu je. dik
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Kolečko cvakne po 1/2 otačky. Je to zřejme jen aretace proti otočeni na funkci si myslim,že to nemá vliv.
Jinak ja mam 7 cvaknutí než to začne zabirat. Asi v tom mam bordel. Tlumič řikáte celku (tlumič i pružina) nebo jen tlumič?
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
no tak tolikrat sem to rači netočil. takže nevím. musim to vyskušat kolko je tam cvaknutí Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Ja som kupil masinku pred dvoma mesiacmi, tak ze sa s nou este zoznamujem. Mne to preistotu nejde otocit vobec. Asi je to uplne zaseknute, moze sa take nieco stat?
PPetr napsal:
tlumic se nastavuje podle zatizeni motorky, tak aby motorka pri zatizeni klesla tak o 1,5 - 2cm . pokud klesne vic, mel bys pritahnout tlumic.
to mi rekl clovek co repasuje tlumice.
je fakt ze pred repasi ten muj tlumic na kaceru mel cca 12klapnuti z polohy uplne na volno do polohy kdy to zaclo zabirat. pri rychlem stridani zatacek to byla motorka dost nejista. ted mam 3 klapnuti do polohy kdy to zabira a je to neco upne jineho. na kaceru se mi ted jezdi mnohem jisteji nez pred repasi
1,5-2cm?Tomu bych věřil možná tak u nějakýho supersportu a ne u endura.A v tom článku o kroskách,co jsem četl na motorkářích je napsáno 10cm rozdíl,ale chápu,že to je něco jinýho.Přesto je to enduro a 2cm se mi zdá málo.
Jinak teď jsem zkoušel kolik klapnutí mám do záběru z volné polohy a jsou to 4 což jsou dvě otočky.Takže to by němělo být špatný.Návíc mám najeto 13tis. takže ještě aby bylo.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
TOLI napsal:
Já to mám asi takto 0 kliků Soft , 20 kliků medium ,40 kliků hard mám tam i originál nálepku s popisem.
Jo to já mám taky,ale to mě moc neříká.Jak už se tady psalo,jde taky o hmotnost zatížení.Tak jsem myslel,jestli není nějaký postup,jak to nastavit s pomocí změřeného poklesu motorky.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA