Na motorce se mi po zimě objevil takový nešvar.. Naposledy se mi to stalo, když jsem předjížděl do kopce, ale už se mi to stalo i při klidnější jízdě po rovince..
Jedu a najednou motor přestane táhnout.. Výrazně zhrubne jeho chod.. Když zastavím, na volnoběh se sotva drží a hodně sebou cuká.. Chcípnu ho, chvíli nechám, nastartuju a běží normálně pak celý den.. Posledně jsem ho teda musel vypnout a zapnout dvakrát.. Neudělá to při každé jízdě, zatím jsem nenašel žádný "spouštěcí mechanismus"..
Svíčky nové (typ dle manuálu), nové zapalovací kabely, seřízené ventily i synchro, zánovní akumulátor, nový řemen altíku, vstřiky čištěné ultrazvukem, zánovní palivový filtr, čerstvě vypraný vzduchový filtr.. A benzin beru často lepší, aditivovaný..
Nějaké nápady? Mě se takhle jednou chovala moje stará Suzuki, když měla v háji výstupní část regulátoru.. Z ničeho nic vyletělo napětí a začalo zlobit zapalko, chovalo se to úplně stejně.. Ale tam se předtím rozzářily budíky i přední lampa a obvykle rupla žárovka.. To se tady neděje nebo jsem si toho nevšiml..
To vypadá na cívky zapalování a nebo hall. Možná zkus zkontrolovat i svazek kabelů u krku řízení. Může být načnutý kabel a prostě to blbne. Ale to by zhasnul i fid atp. Pokud to nedělá tak to bude v tom zápalku.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Dneska jsem nastartoval svoje R850GS a podobny chovani. Po doliti benzinu to prestalo, ale vzhledem k zvukum co se ozyvaji z nadrze mam podezreni na cerpadlo a filtr.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ahoj,
Ty nové svíčky a VN kabely jsi dával už jako reakci na tyto problémy, nebo ještě před tím?
Podle toho, co píšeš, bych řekl, že to běží v tom popisovaném momentu jenom na jeden válec. Zkoušel jsi nastartovat motor na jeden válec (s odpojeným jedním vstřikovačem)? Zkus to a pokud to bude mít stejný projev, tak bych osobně v Hallu problém nehledal, protože ten je společný pro oba válce.
Hledal bych v těch částech, které se liší pro L a P válec. Tedy svíčky, VN kabely a cívka a pak vstřikovač a el. kabel ke vstřikovačům.
Mám obyč, jednocívkové zapalko.. FID nezhasne, všechno běží normálně, jen motor běží podobně, jako když je povytažené lanko na jednom válci..
Dneska jsem ujel dalších cca 150km.. Bez výpadku.. Zkusil jsem i plnou palbu až na 7000rpm a pořád bez problému..
Dá se hall proměřit? Mimo vožení bateriového osciloskopu na nádrži při každé jízdě..
Řekl bych, že tento problém jsem měl v Alpách. Když pršelo nebo bylo vlhko motorka jela na jeden válec, prskala až se zastavila. Vše jsme překontrolovali, nic. Po chvíli zase jela normálně. Až doma jsem zjistil, že je vadný kabel ke svíčce, prasklá izolace a jak bylo mokro nebo vlhko, tak proud tekl cestou nejmenšího odporu na kostru.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Beemer7 napsal:
Ahoj,
Ty nové svíčky a VN kabely jsi dával už jako reakci na tyto problémy, nebo ještě před tím?
Podle toho, co píšeš, bych řekl, že to běží v tom popisovaném momentu jenom na jeden válec. Zkoušel jsi nastartovat motor na jeden válec (s odpojeným jedním vstřikovačem)? Zkus to a pokud to bude mít stejný projev, tak bych osobně v Hallu problém nehledal, protože ten je společný pro oba válce.
Hledal bych v těch částech, které se liší pro L a P válec. Tedy svíčky, VN kabely a cívka a pak vstřikovač a el. kabel ke vstřikovačům.
Nové svíčky ano.. Ale kabely jsem dával už v létě.. Jeden měl v háji odrušovací odpor v jedné z botek..
Prvně když se to stalo, tak se krátce poté přetrhl řemen na alternátoru (předtím jsem ho asi 2x kontroloval, byl už měněný a nic mu nebylo a najednou zpředu poklepávání, prd a hotovo).. Motor běžel předtím i pak dál přesně takhle.. Řemen je teď nový, alternátor se točí volně, nemá v hřídeli vůle, nedrhne.. Dobíjení se rozsvítilo až když se řemen definitivně přetrhl.. A při posledních dvou výpadcích se nerozsvítilo ani v jednom případě..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Pokud zmíněné rady nepomůžou, tak doporučuju zkontrolovat palivové hadice. Měl jsem něco podobného. Motorka najednou netáhla, maximálka 120 km/h a rozjezdy šílený, jako kdyby mě někdo tahal za prdel. Nakonec nás to nechalo v Kanadě uprostřed lesa, kde nás předešlou noc navštívil Grizzly.
Po kontrole všeho včetně vlastních trenek jsem sundal nádrž, koukl dovnitř a hadička za čerpadlem byla prasklá.
S touto závadou jsem jel od Sibiře, jenom jsem byl línej cokoliv řešit.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017