To je otázka? V článku máš odpověď. Natural 95 je podle budoucího označení E5 = obsahuje 5% biosložky. E10 bude mít 10% biosložky a to moc starším motorům chutnat nebude... Snad to půjde vyřešit nějakým aditivem, jako si teď někteří z bezolovnatého benzínu dělají olovnatý.
Nejlepší na tom je, že z těch ekopaliv jsou horší emise než z benzínu a nafty bez biosložky...
Upravil Sete dne 16.03.2017 17:05
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
v 1100 GS doufám, že není díl z plastu, který by biosložka sežrala.
Se starým Citroenem ax z roku 1993 jsem jezdil několik let na ethanol 85 1:1 s Naturalem 95. Jezdilo to úplně stejně jako na benzín. Spotřeba taky stejná. Líh čistí motor, tak to trošku začalo žrát olej, jak se pročistily kroužky. Možná to ale bylo množstvím najetých km...Natural stál ke 40ti kč, tak na denním ježdění do práce už to bylo zajímavá úspora, kor když náhradní motor stál jako 1 plná nádrž...Auto jsem prodal a potkávám ho dodnes. Obávám se však, že se staršími motory s karburátory to bude horší, protože membrány to asi mít rády nebudou. Někde jsem četl, že těsnění, hadičky atd. z lihu odolných matrošů se začaly dávat na auta v 90.letech. Veteránisti už teď nevědí, co do toho lejt....
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
j_a_k napsal:
Babišové potřebují vydělávat. Na jídle to nejde lehce, tak hurá do paliv. Je za tím jen lobbing, žádná snaha o ekologii.
lehky nesouhlas.. mne prijde, ze se potkala ideologie (co nejvic tem zmr.dum v autech zkomplikovat zivot) s repkobyznysem...
Babisove i marxiste si v tomto velmi rozumeji ...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A víte co je nejsmutnější?! Že my si to necháme zase líbit. Podívejte se na Afriku. Všichni nadáváme jací jsou tma opičáci co žijí v době kamenné. Ale podívejte se na ně... až na pár diktátorů, si do takovýchto věci mluvit nenechají a dělají si to po svém. Žádné Euro 4-5-6. Prostě to jede a hotovo, ať to kouří či stříká z toho olej kudy jede, hlavně že to jede.
A my, vyspělý národ Evropský jen nadáváme v hospodě a na fórech. Všichni víme, že jakákoliv Eura jsou od č. 3 zbytečná a nic neříkající.
Je pravda, pokrok je nutný a nezastavíš ho, ale za posledních 20 let udělalo lidstvo větší progres, jak za poslední století.
Vytratil se prostý racionalismus... To jest znát, umět, a racionálně si věci spojovat a přemýšlet nad nimi.
Bohužel je jednoduší ovládat lidi civilizované v Evropě jak nadnárodní společnosti, které znečišťují Zemi jako takovou mnohem více. Viz třeba kontejnerové lodě - globální pojízdné továrny na popílek, znečištění tvorbu COx plynů.
Upravil VojtechPolicky dne 19.03.2017 14:33
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Já ty biosračky nemohu (z více důvodů) ani cítit, ale nechápu, proč nadávat na člověka, který využil platných zákonů ke svému zisku. Nevidím tam ani právní ani etický problém.
Mám k němu spoustu výhrad, ale proč je tady (opakovaně) terčem kvůli biosračkám?
Suky napsal:
Já ty biosračky nemohu (z více důvodů) ani cítit, ale nechápu, proč nadávat na člověka, který využil platných zákonů ke svému zisku. Nevidím tam ani právní ani etický problém.
Mám k němu spoustu výhrad, ale proč je tady (opakovaně) terčem kvůli biosračkám?
jako myslis, ze bychom toho chudinku oligarchu, co sikanuje male podnikatele a zivnostniky a skupuje media, ze bychom ho nemeli kritizovat za repkobyznys.
Ale jdi...
tu stbackou sketu do toho byznysu snad nekdo NUTIL?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Neber to Hicksi jako obhajobu Babiše. To v žádném případě. Ale on do řepkového byznysu nastoupil, až když z toho soudruzi v Bruselu byznys udělali.
Upravil georg dne 19.03.2017 19:27
co mě nezabije , to mě posílí
10% ethanolu neudělá motoru nic, pokud ho tam nenecháte celou zimu v nádrži. V USA jsme se s tím setkávali pravidelně a jezdí tam na to každej. Otázkou ale je, co to udělá s další humusem co v benzinu v ČR je (biosložky, voda, ...). Neznamená to ale, že s politikou souhlasím, ba naopak ;-)
Upravil Fanous dne 19.03.2017 19:46
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Suky napsal:
Já ty biosračky nemohu (z více důvodů) ani cítit, ale nechápu, proč nadávat na člověka, který využil platných zákonů ke svému zisku. Nevidím tam ani právní ani etický problém.
Mám k němu spoustu výhrad, ale proč je tady (opakovaně) terčem kvůli biosračkám?
jako myslis, ze bychom toho chudinku oligarchu, co sikanuje male podnikatele a zivnostniky a skupuje media, ze bychom ho nemeli kritizovat za repkobyznys.
Ale jdi...
tu stbackou sketu do toho byznysu snad nekdo NUTIL?
Máš pravdu, tenhle zmetek nás vrátil do padesátejch let.
Jizda na moto a lítání na padáku je nejlepší sex
netreba si mýliť oktánové čislo a obsah biozložky... Natural 95 bude v ponuke naďalej akurát sa žial aj vám vďaka ekoterorizmu zvýši podiel biozložky z obsahu do 5% na obsah do 10%
v SR to máme takto už dlhšie a žiadne hromadné motorové úmrtia sa nekonajú
v zásade možu vzniknúť 2 problémy
1. vozidlo je ozaj staršieho dátumu výroby a pri jeho konštrukcii sa nerátalo s obsahom biozložky (etanolu). Može dôjsť k naleptaniu gumenných častí palivového systému a prúser je na svete.
2. pri dlhšom stáni (týka sa motoriek v zime) bio-alkohol nasaje vzdušnú vlhkosť ktorá sa vykondenzuje v nádrži a klesne pod benzín. V lepšom pripade motorka nechce štartovať ale nakoniec naskočí ked sa dostane benzín do systému. V horšom prípade sa vytvorí hrubšia vrstva usadeniny / maglajzu a je nutné to celé rozobrať a vyčistiť.
riešenie - ak jazdíš menej tak tankovať 100 ktorá ma v SR (a predpokladám že aj v ČR to bude rovnaké) stále 5% obsah biozložky + VIF do benzínu.
A aby som to ešte trošku spresnil.... ako vraví klasik "není voják, jako voják" a ani neni biozložka ako biozložka. Napriklad 100 Efecta od Orlenu je síce E10 ale samotná "biozložka" je ETBE (etyl-tercbutyl éter) -> nie je to bio alkohol -> vobec to nie je hygroskopické.
Osobne to robím tak že do motorky aj auta (Subaru Outback) vždy len E5 + VIF do benzínu.
p.s. za Babiša prepáčte. Slovensko je žiaľ liaheň politických k0k0t0v.
Upravil raptor dne 02.10.2024 12:40
live fast, die young be wild, have fun
Nově RobinOil patří pod EuroOil, takže benzín bez biolihu koupíte i tam. 98-čka má většinou 0,2%. Stačí stáhnout tu aplikaci Srdcovka a vidíte tam hodnoty posledního závozu.
raptor napsal:
netreba si mýliť oktánové čislo a obsah biozložky...
no hlavni je myslim nevysilovat nutne z bioslozky jako takove, ale zurit kvuli biolihu.
Biolih proste nechceme, pokud nevyjedu nadrz brzo.
To, co chceme, je ETBE... take bioslozka, ale cca aditivum.
Typicky ve 100 oktakktanovych benzinech
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
zetor napsal:
Nově RobinOil patří pod EuroOil, takže benzín bez biolihu koupíte i tam. 98-čka má většinou 0,2%. Stačí stáhnout tu aplikaci Srdcovka a vidíte tam hodnoty posledního závozu.
koukam na to
https://play.goog...&hl=cs17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
zetor napsal:
Nově RobinOil patří pod EuroOil, takže benzín bez biolihu koupíte i tam. 98-čka má většinou 0,2%. Stačí stáhnout tu aplikaci Srdcovka a vidíte tam hodnoty posledního závozu.
Máš pravdu napůl. V benzínu mají biosložku téměř vždy. Vyjímečně se může stát,že je závoz bez, ale to jen když je nějakej výpadek přimíchávání ve skladu. Ale to se stejně smíchá s tím co už mají na pumpě v nádrži, takže tam dycky nějak líh bude. Nafta je bez biosračky.
Upravil rubi dne 04.10.2024 13:14