Ahoj. Netuší někdo co mě čeká? Zhruba jsem to pročítal v příspěvcích z dřívějška,ale buď tam už nejsou videa nebo tam je vždy několik příčin. Na druhým videu jsem mačkal spojku. Při vymáčknuté spojce to klepání přestane.
Upravil kocis dne 10.04.2017 20:41
Možná mě zdejší servisáci opraví, ale viděl bych to na volnou lamelu na vstupní hřídeli. Časem až budeš dělat spojku, budeš muset vyměnit i tuto hřídel.
Kolegové, co když se mi podobný zvuk po zahřátí motoru ozývá taky, ale s vymáčknutím spojky nemizí? Vypadá to, že to zní takřka stejně.. Stejná frekvence toho klepání.. Ujeto přes 10tkm, beze změny.. Teď mám "novou" převodovku, spojka zůstala původní (vyjma spojkový válec a vypínací tyčku) a je to pořád stejný..
Když se motor vytočí a zavřu plyn, tak klepání zesílí, když ho pak nechám na volnoběh, tak utichá až je slyšet už jen tišše..
yuri13 napsal:
Kolegové, co když se mi podobný zvuk po zahřátí motoru ozývá taky, ale s vymáčknutím spojky nemizí? Vypadá to, že to zní takřka stejně.. Stejná frekvence toho klepání.. Ujeto přes 10tkm, beze změny.. Teď mám "novou" převodovku, spojka zůstala původní (vyjma spojkový válec a vypínací tyčku) a je to pořád stejný..
Když se motor vytočí a zavřu plyn, tak klepání zesílí, když ho pak nechám na volnoběh, tak utichá až je slyšet už jen tišše..
Ať to nemáme tak jednoduchý..
Může to být některý z napínáků.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak ať to má i závěr. Vstupní hřídel je v pořádku. Ukázalo se, že je to spojka,přesněji lamela, přítlačák a tekl vstupní simering. Na lamele bylo datum 12/99.
kocis přiložený následující obrázek:
kocis napsal:
Tak ať to má i závěr. Vstupní hřídel je v pořádku. Ukázalo se, že je to spojka,přesněji lamela, přítlačák a tekl vstupní simering. Na lamele bylo datum 12/99.
No jestli je takhle "vyčubaná" lamela, tak bych chtěl vidět detail drážkování na hřídeli. Většinou to jde "ruku v ruce" a vymačká se i hřídel.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
aby som nezakladal novu temu a chcem sa len uistit ????. Ventilove vole su nastavene, prejav motora ako strilanie do vyfuku, studeny start atd. sa zlepsil o 110%, ale to jemne klepotanie zname pre GS je tam stale aj led som to nepripisoval len ventilom, ale aj napinakom. Preto by som rad sa dozvedel od niekoho skusenejsieho ci zvuk z videa je klepotanie napinakov.
když jsi dělal ventily, dělal jsi i vůly vahadel? Jejich větší vůle může také klepat.
Ohledně klepání klapek na difůzoru, tak ty klapou jen na volnoběch. Ucítíš to, když si na ně zezadu chytneš, když přidáš, klapání zmizí - napne se lanko.
No ten napínák to může dělat taktéž, po zahřátí je řidčí olej a klape víc. Nejvíce na to trpí levý napínák.
Jinak tyto motory si žijou tak trochu vlastním životem.
Lítám pomalu a nízko..
když jsi dělal ventily, dělal jsi i vůly vahadel? Jejich větší vůle může také klepat.
Ohledně klepání klapek na difůzoru, tak ty klapou jen na volnoběch. Ucítíš to, když si na ně zezadu chytneš, když přidáš, klapání zmizí - napne se lanko.
No ten napínák to může dělat taktéž, po zahřátí je řidčí olej a klape víc. Nejvíce na to trpí levý napínák.
Jinak tyto motory si žijou tak trochu vlastním životem.
Ahoj,
klapkyna difuzoru klepu tiez, hlavne na pravej strane. Trosku ju pridrzim pridam a je to v pohode, ale klepania z valca je az pri teplom motore. A ano robil som aj axialne vole, mam to nastavene na 0.15.
Upravil oration dne 11.04.2020 00:48
Sleduj: https://www.insta..._source=qr
YouTube Video )
Klepání v levém válci je výrazně silnější. Tento zvuk se objevoval hlavně v létě, když byla motorka pořádně zahřátá. Příčinou byla zvedací tyčka, prověřil jsem všechny a jedna na levé straně měla vůli. YouTube Video
na první pohled to nebylo poznat, ale po mírném zahřátí se vůle objevila.
Po výměně za renovované klepání po zahřátí přestalo.
I já to budu mít nejspíš taky, podívám se na to až budu dělat teď ventily, jestli to půjde.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)