doporučoval bych si projít servisní manuál kde je specifikována brzdovka i oleje, ale ne výrobce. To že na faktuře je olej 10W50 nemusí znamenat, že tam má být O výrobcích olejů je toho diskutováno mnoho, každý má jiné zkušenosti. Třeba do přední vidlice si můžeš viskozitu namíchat z W5 a W10.
asi nejlíp jsem bral vždycky na wemotu nebo motoretezech. Individuality někde jinde, ať už origo nebo ne. Každopádně olej asi každej dává kastrol 10w40, vidle jsou tuším 7,5w, takže smíchat, chladící jsem si vždy bral origo, je to po dvou letech, tak to není tak hrozný.
Jinak po koupi je dobrý vyměnit všecky tyhle kapaliny, které jsi vyjmenoval, zkontrolovat destičky, případně lanka, atd, ale dál se nevrtej, dokud nic neděláš, nic se nepokazí až zhruba na +-50K km
Do it my way...
No tak se mrkni na baterku, aby jsi nezůstal někde stát. Aby to nebyla vyloženě stará ludra. A olej do motoru? Není ani tak důležitý jaká viskozita (tu si dej podle tvých klimatických podmínek ) nicméně olej by měl splňovat normy JASO MA-2 (T903-2011) a API-SJ. Jeho značka pak nehraje roli.
Kdyby byl k sehnání Castrol Power1, tak bych bral ten, ale na Motul 4T 5100 mi motorka vrní taky.
Při výměně oleje vyměň taky výpustný šroub. Ten původní je jako žvýkačka, a ořech se nemá za co chytit. Olej budeš měnit po 6-10k km, takže často, tak aby jsi časem nesplakal. Vyměň ho za imbus. Já ho vyměnil ještě s rezervou, ale bylo to tak tak. http://img27.rajc....jpg?ver=0
Svíčky? Dej ty obyčejné, zajímalo by mě jak to s nima jede
Jinak jak píše Brko, nevrtej se do ničeho, co ti funguje
Nahdar_Vebb napsal:
Při výměně oleje vyměň taky výpustný šroub. Ten původní je jako žvýkačka, a ořech se nemá za co chytit. Olej budeš měnit po 6-10k km, takže často, tak aby jsi časem nesplakal. Vyměň ho za imbus. Já ho vyměnil ještě s rezervou, ale bylo to tak tak. http://img27.rajc....jpg?ver=0
Svíčky? Dej ty obyčejné, zajímalo by mě jak to s nima jede
Jinak jak píše Brko, nevrtej se do ničeho, co ti funguje
Ten výpusták je dobrý tip, vím jak na staré mašině(ZR7) se taky blbě chytal.
Na wemoto mají http://www.wemoto..._magnetic/
Dneska jsem byl ráno na úřadě přihlásit, ikdyž na to prý mají podle zákona 30dní (dovozová moto), tak jsem měl značky do 30minut
Včera jsem ještě procházel faktury za servis po bývalém majiteli, a chladičku tam lil Motul Motocool, tak bych ji jen případně dolil, nebo vyměnil taky úplně + ten olej, filtr abych se mohl projet Výpusťák je dobrý tip, ten bych nechal na příští výměnu, takhle na rychlo bych asi nesehnal.
Svíčky? Dej ty obyčejné, zajímalo by mě jak to s nima jede
Jj, ten mám. Ale kdybych to dělal znovu, vzal bych updatovaný díl od bmw. To jsem tehdy nevěděl. Mám totiž dojem, že ten od bmw má imbus taky. Mě to po výměně trochu rosí/rosilo. Zdá se že si to už sedlo.
Iridia mám, ale nevím jak to jezdí s obyčejnýma. Těžko říct jestli je v tom rozdíl. Manuál píše výměnu po 20k km (první výměna po 30?) no a já mám svíčky 27k km a dakar jezdí. Zajímá mě to proto, že nevím jestli je mezi obyčejnými a iridiovými skutečně rozdíl. Podle toho co jsem četl, příště vyzkouším Pulstary.
Mrkni na uchycení olejové nádobky k airboxu. Já to řešil někdy zkraje co jsem moto koupil +-22k km. Je tam takový ?gumový? bazmek s mosazným závitem. Časem se to vykloktá a pak aby to spadlo do válce. Fix je jednoduchý a za pár korun.
K chladící kapalině bych se raději nevyjadřoval ale být tebou, uvažoval bych o koncentrátu od bmw. Dřív nebo později stejně budeš něco objednávat a ten koncentrát je za hubičku.
Brko napsal:
asi nejlíp jsem bral vždycky na wemotu nebo motoretezech. Individuality někde jinde, ať už origo nebo ne. Každopádně olej asi každej dává kastrol 10w40, vidle jsou tuším 7,5w, takže smíchat, chladící jsem si vždy bral origo, je to po dvou letech, tak to není tak hrozný.
Jinak po koupi je dobrý vyměnit všecky tyhle kapaliny, které jsi vyjmenoval, zkontrolovat destičky, případně lanka, atd, ale dál se nevrtej, dokud nic neděláš, nic se nepokazí až zhruba na +-50K km
maximalni spotreba oleje, co je psana v manualu, mi prijde fest hodne. kdyz si vemu, ze behem intervalu jsem nikdy nemusel dolejvat ani kapku.
Jsem kompletně vypustil olej, nalil 2 l, nádržka plná, nastartuju podle manuálu a nechám běžet, nádržka vycuclá. Dolil jsem tedy 0,3l, takže celkem manuálně udávaných 2,3l.
Dotaz zní, je ta měrka na víčku vůbec k něčemu? Jsem rád, když hladina lízne konec na MINimu. Tak kde je chyba
Jinak v airboxu bylo fest oleje, někdo ho tam nalil asi hodně a při výměně filtru to nekontrolovali, tak asi dopadlo takhle to zvěrstvo.
mogul88 napsal: Dotaz zní, je ta měrka na víčku vůbec k něčemu? Jsem rád, když hladina lízne konec na MINimu. Tak kde je chyba
asi neni...jinak si nedokazu vysvetlit tu moznou maximalni spotrebu oleje 1l/1000km. olej uz kontroluju jen kouknutim do nadrzky, jestli tam je. na te cerne merce stejne nic nepoznas.
maximalni spotreba oleje, co je psana v manualu, mi prijde fest hodne. kdyz si vemu, ze behem intervalu jsem nikdy nemusel dolejvat ani kapku.
Jsem kompletně vypustil olej, nalil 2 l, nádržka plná, nastartuju podle manuálu a nechám běžet, nádržka vycuclá. Dolil jsem tedy 0,3l, takže celkem manuálně udávaných 2,3l.
Dotaz zní, je ta měrka na víčku vůbec k něčemu? Jsem rád, když hladina lízne konec na MINimu. Tak kde je chyba
Jinak v airboxu bylo fest oleje, někdo ho tam nalil asi hodně a při výměně filtru to nekontrolovali, tak asi dopadlo takhle to zvěrstvo.
Musíš motorku pořádně ohřát. Ideálně jízdou po více kilometrech, aby se stačila celá náplň oleje pořádně zahřát. I ta část co je v převodovce. Potom dej motorku na hlavní stojánek a hladinu oleje měříš zastrčením (ale ne zašroubováním) víčka s měrkou do nalévacího otvoru. Prostě to víčko jenom polož na závit, ale neutahuj.
Měrku jsem používal k tomu, že jsem se jednoduše sem tam podíval, jestli je olej v nádržce nebo ní mezi ryskama.
Je mezi ryskama = OK
Není mezi ryskama = něco je v nepořádku
a dokonce myslím, že jsem při výměně nalil o něco víc než 2.3 l, už se napamatuju. Hlavní je výška hladiny a ne nějaké pofiderní rysky na lahvi od oleje.
Měrka se dá určitě využít na spoustu jiných věcí, třeba na šťáráni za uchem
Upravil Horacio dne 15.08.2017 19:44
aky tam ide olejovy filter? mam dakar 2000 a videl som aj papierovu vlozku, aj normalne kovovy predavat. Aky tam teda mam cakat? Olej do vidle pise louis 10W ale znamy mi odporuca hustejsi ze mi to ne pixu tlmi. olej v tlmicoch udajne prechadzajuci majitel menil kazdy rok a daval aj nove gufera takze hladinu oleja sme vylucili prozatim. zadny je v prdeli pravdepodobne-treba repas
Potřebuju nutně koupit ty gumovy matky M6 a M8 co se davaji do airboxu. Objevil jsem, ze nejakej **** tam dal gumovy tesneni a do airboxu matku! Kdyby vlitla do sani, bylo vymalovano...
Jsou to tyhle dva dily a chtěl bych je mit v nedeli, je to realny? Zítra v ČB nebo v patek odpoledne v Praze? Nejakej tip?
13717655848- gumova matka plocha hlava (dil 1)
65106905660 - slepa matka tesnici (dil 15) ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Matka do airboxu asi není zcela ideální řešení, ale šroub už ano. To co tam je z výroby se časem rozevře, závit se vychodí (mosazná vložka) a je vysoká pravděpodobnost, že do sání spadne taky. Tohle je léty prověřené a funguje https://www.f650g...lTank.html
Nahdar_Vebb> diky neco takovyho jsem tam spachal, ale potrebuju hlavne tu M8 na hadici odfuku z motoru. Tam byla ta matka. V nouzi ji dam zpatky a zalepim, ale nechce se mi do toho...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999