Ahoj dnes jsem dělal servis na gsa 07,ohřál motor na teplý chladič,vypustil olej a začal sundávat víka.Po sundání vík jsem si ze zvědavosti změřil vůle na teplým motoru a naměřil jsem na sacích 0,17a0,18 a na výfuku 0,32 a0,32.Po vychladnuti se vule dostaly na 0,15 a 0,30.Měřeno dvakrat po otočení motorem. Vule by se měla teplotou zmenšovat,jak to že ja naměřil více a pak po schladnuti normal.Mam tam něco v haji? Motor jde krasně najeto 160000.Diky za napady.
Tak na setiny jsem ventilové vůle ještě neměřil.
Možná by to šlo uchylkometrem, ale to pak při měření na povrchu vahadla může mít vliv i vzdálenost od osy.
Můj názor je, že 2 setiny nemá cenu řešit a bude to spíš vliv metody měření než změna velikosti vůle.
Navíc nezapomeň , že vůle je kvůli horkému ventilu při běhu motoru, který se roztahuje víc než hlava, hlavně protože má vyšší teplotu než hlava. Po rozebrání už má ale teplotu stejnou nebo podobnou.
Pája
Zdravím, toto jsem před cca deseti lety řešil s kamarádem mechanikem motocyklů BMW, tenkrát v Autecu, nyní Inveltu. Jarda mně řekl, že kupodivu BMW Rková řada tak funguje, proto mě naučil dělat ventily na těsnou vůli 30 a 15 setin, dávám za studena sání 15 a výfuk 28 setin, na BMW R 1150GS mám za ty léta cca 200tkm a naprostá spokojenost, motor není při vyšších teplotách tak hlučná - cvakání - na volnoběh.
Ivoš.
Ventilové vůle se dělají proto , že po nastartování studeného motoru se rychleji zahřívají ventily než zbytek motoru . Po zahřátí motoru mají větší roztažnost hlava válců , blok a jiné součásti , než ventily . Proto dochází ke zvětšení ventilové vůle .