Ahoj, mám prosbu na majitele zmíněné nabíječky. Koupil jsem ji za účelem dobíjení a udržování baterie na moto přes zimu, ale zdá se mi, že to funguje nějak divně.
Když nabíječku připojím k baterce, tak se na nabíječce rozsvítí 12V a symbol CHARGE, jenomže když svorky z baterie sundám, tak toto na nabíječce svítí stále, a to i když úmyslně překřížím póly, tedy do zkratu. Pokud zkrat úmyslně udělám před připojením nabíječky k baterce, tak vše funguje korektně (nabíječka hlásí zkrat).
Je to normální stav? Např. dnes jsem domů dovezl novou baterii do auta, která by dle prodejce měla být nabitá (myslel jsem že autobaterie se prodávají vybité, ale to je jedno) a nabíječka hlásí totéž - po připojení nabíjí, ale když ji z baterky sundám, tak se nic neděje ani když jí zkratuju.
Neodpovím Ti na dotaz k nabíječce, protože ji neznám, ale upřesním Ti, že dnes už se baterie dodávají nalité kyselinou a nabité ( hlavně pokud jde o bezúdržbové). Dříve se prodávaly i suché a kyselinu sis do toho mohl nalít sám, nebo to udělal prodejce... pak se musela baterka nabít... skladováním vybité baterie se články poškozují a baterie ztrácí kapacitu... každá baterka, ikdyž je nabitá se po připojení na nabíječku chvilku nabíjí, než nabíječka zjistí, že je nabitá (samozřejmě ta, která není automatická to nepozná)...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
AKHB napsal:
Neodpovím Ti na dotaz k nabíječce, protože ji neznám, ale upřesním Ti, že dnes už se baterie dodávají nalité kyselinou a nabité ( hlavně pokud jde o bezúdržbové).
to neni uplne pravda.. koupil jsem AGM a zalejval jsem si ji sam. Byl u toho kit...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
AGM má elektrolyt vsáknutý v rouně a je ve své podstatě vyvinutá jako bezúdržbová... co jsi kupoval za baterku? Ale jasně některé baterie lze i dnes koupit bez nalitého elektrolytu, ale pro zajištění "blbuvzdornosti" většina prodejců prodává nalité a nabité.
edit:
Joo už mi to došlo... myslíš Exide motorkovou... né automobilovou baterku...
Upravil AKHB dne 07.02.2018 19:17
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Mám OptiMate 4 a myslím že po připojení nějakou dobu baterii testuje a pak zvolí vhodný režim nabíjení .
Koukni do manualu myslím že je to tam detailně popsané ......
Upravil GSA Petr dne 07.02.2018 20:57
AKHB...
Běžná praxe u VARTY Motobaterie. AGM je dodávaná NEnalitá, ale díky vymoženostem atd.. atd..
Je součástí balení i "...Kyselina..." Tu tam zvrhneš. Necháš to na pokoji tak 30min+- ideal + a máš nabyto na cca 80%.
Odborník by ti ji ještě nabyl na 100% nechal "...Odpočinout..." a teprve pak ti ji uzavřel. a v tu chvíli už se stává tzv bezúdržbovou.
Na Gasai Yuno mi vydržela 2,5roku dost hulvátského zacházení. Od AKu za 1500,- je to krásná práce. Slušnému majiteli s ohleduplným chováním vydrží déle -)
AKHB napsal:
AGM má elektrolyt vsáknutý v rouně a je ve své podstatě vyvinutá jako bezúdržbová... co jsi kupoval za baterku? Ale jasně některé baterie lze i dnes koupit bez nalitého elektrolytu, ale pro zajištění "blbuvzdornosti" většina prodejců prodává nalité a nabité.
edit:
Joo už mi to došlo... myslíš Exide motorkovou... né automobilovou baterku...
je to tusim Varta. a je tam rouno.. nakonec rouno je nasakave..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2