Ahoj lidi , máte někdo konkrétní zkušenost s tlumiči tohoto typu http://www.bmwmotoparts.cz/index.php/sada-tlumicu-hyperpro-pro-bmw-r1150gs-p1462 zajímá mě výdrž , použití, reálné zkušenosti lidí co to mají na motorce a jezdí na tom. Děkuji za případné odpovědi.
Ahoj,
mám je na GSA. Protože se mi poslední dobou nezdaj (konrkétně se mi zdá že zadní moc netlumí a bude chtít repas), našel jsem si, že je mám asi 6 let a 20 000 km.
Od začátku s nima trochu bojuju, ty progresivní pružiny mi pro sólo jízdu přijdou tuhý, s kuframa nebo spolujezdcem to je OK, terén nejezdím. Takže můj komfort jízdy byl lepší s originálama. A navíc mi přijde, že se s progresama hůř hledá správný nastavení předpětí.
Další věc je, že se mi je nepodařilo nikdy seřídit tak, aby tlumily dobře při rychlý i pomalý jízdě, což může bejt rukama. Dost jsem pak uvažoval, jestli by nebyla lepší ta vyšší řada, kde jde nastavit i charakteristiku tlumení.
Důležitý je, že u tý sady není (aspoň já tam neměl) hydroštel. Takže si ho buď musíš za drahý prachy koupit nebo si objednej verzi pro použití hydroštelu z originálních tlumičů a pak si ho přendej.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Pro pouziti na tezkych motorkach a do terenu to moc vhodny diky slabsi konstrukci neni. Repase pak vyjde na dost penez.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
já s něma dal ve dvou Gruzii na naložené 11 GS, takže něco málo to vydrží . Teď mají najeto 30 tisíc a chtěl bych je Milanovi poslat na repas, ale to že to bude drahý mě moc nepotěšilo
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
A co tak Wilbers? Od zakladnich rad pruzina i tlumic nastaveny na konkretniho zakaznika primo z tovarny. Variabilita velika. Klidne napis pm.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ero napsal:
A co tak Wilbers? Od zakladnich rad pruzina i tlumic nastaveny na konkretniho zakaznika primo z tovarny. Variabilita velika. Klidne napis pm.
ale tomu odpovídá i cena. Teda pokud nemyslíš ty jejich basic řady bez nastavení odskoku a bez hydroštelu.
Upravil Mardock dne 25.09.2018 10:03
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
pružinu Ti dají dle váhy a určení i k těm základním řadám, hydroštel atd jsou za příplatek, to jo.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Hyperpro se při koupi taky ptají na váhu jezdce a zatížení motorky, takže předpokládám, že nastavení na jezdce tam je taky.
Leč jak říkám, na mě to bylo hrozně tuhý. Mě tak celkově nesedla ta progresivní pružina. Škoda že nedávají možnost volby.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Děkuji všem za odpovědi a snahu pomoci . Myslím , že odpovědi jsou vcelku negativní a konec konců jsem to i čekal . Za málo peněz , málo muziky i když za 26 tisíc .... no konec konců je to cca tisíc euro . Pokud bude mít někdo ještě nějaké poznatky , rád je uvítám. Děkuji.
MotoPaja napsal:
Hyperpro se při koupi taky ptají na váhu jezdce a zatížení motorky, takže předpokládám, že nastavení na jezdce tam je taky.
Leč jak říkám, na mě to bylo hrozně tuhý. Mě tak celkově nesedla ta progresivní pružina. Škoda že nedávají možnost volby.
ale ne u street box
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Já bych si je koupil klidně znovu a s klidným svědomím. U hyperpa se neřeší váha jezdce. Je to tak nějak univerzální tlumič už jen kvůli tomu, že má progress pružinu.
Připlať si dalších 8-10 tisíc a možná to splní očekávání. Možná to splní i hyperpra. Na netu se toho hrozně moc nakecá Kdyby to stálo za hovno, tak by to lidi tolik nekupovali. Ber je jako náhradu za originál tlumiče a nesrovnával bych to s např Ohlins. Ještě máš levnější volbu a to tlumiče od YSS na kterých je klasická pružina a mají taky hydroštel.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Kalut napsal:
Kolik bude stát ten repas ? Omlouvám se , že jsem tak zvědavý.
To je asi otázka na Milana, ale pokud si dobře pamatuju tak cena základního servisu, tedy výměna oleje a asi nějakýho plynu co tam je stojí 1500 kč nebo o nějako stovku víc. To co je potřeba v tlumiči vyměnit se platí navíc.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Vybírám tlumiče na svoji 1150 GSA. Má výška je 183cm a motorka má cca 100 tisíc (dovoz Anglie a výměna tachometru, takže skutečnost je opravdu ve hvězdách). Výška moto mi vyhovuje, ale vím, že tlumič s novou pružinou moto trochu zvedne, což bude asi OK. Origo tlumiče bych rád vyměnil, přední na roletě odskakuje do boku. Jezdím většinoíu silnice, ale rád sjedu na nějaké polňačky, někdy třeba 90% cesty z práce. Na těžký terén nemám zkušenosti a ani doposud používané gumy.
Otázka zní: Porovnávali jste někdo nějakou z těchto značek tlumičů: Touratech Tractive, Ohlins, TFX? Dost mne zajímá hlavně TFX, líbí se mi jejich politika, ale nikde jsem nenašel moc zkušeností. Kvůli ceně bych nejspíše volil přední s jednoduchým štelováním předpětí pružiny a útlumu, u zadního ještě hydraulicky nastavitelné předpětí pružiny. Externí nádobka je pro mne nyní příliš velký luxus a prozatím cena, kterou nyní nejsem schopen akceptovat.
Máte někdo porovnání alespoň dvou z výše jmenovaných značek ve stejné kategorii? Nebo třeba i se značkou Wilbers, která nyní vychází cca o 10tisíc laciněji za sadu, ikdyž při sjezdu ze silnice ne vždy dobré reference.
Upravil vsezved dne 24.10.2018 22:12
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Já repasoval oba origo tlumiče na GSA ve 110.000 u prochymoto za cca 6000,- a super. Za dalších 50tis. doporučují servis za cca 4000,-
Upravil pepanek1150 dne 24.10.2018 22:23
všude dobře.....doma GSA
@pepanek1150
Tvůj názor beru, ale jsem trochu nalomený pro upgrade, což u repasu origo Showa nebude, přední nemá žádný štelování. Když si vezmu cenu samotných pružin a poté přídavná práce a ještě ke všemu nové pružiny jsem všude našel pouze progresivní. Zapomněl jsem se zmínit, že většinu času jezdím sám se zadním kufrem a tankvakem. Občas jedu někam dál na pár dní ještě s nacpanými bočními kufry. Při tomto všem bych raději vyměnil komplet tlumiče.
Prozatím jsem měl nájezd cca 15 tisíc za rok. U Wilbersů jsem našel pár negativních informací na možnosti sladění silnice a terén, jinak bych po nich asi při nynější ceně skočil hned.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Pokud nikdo nemáte srovnání dvojice tlumičů při výběru TFX, Touratech Tractive, Ohlins, Wilbers, tak alespoň nějakou pratkickou zkušenost s některými z těchto tlumičů. Jsem jak oslík před 4 kupkami sena, který se nemůže rozhodnout. Jakákoliv pozitivní, nebo negativní osobní informace by mi pomohla.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Tak teda za Wilbers… najeto +/- 100 000 km
První servisní údržba až někdy po 60-ti tisících (ano, jsem čuně)
ZÁVADY:
1. jednou prasklé spodní oko (možná díry v cestách na dovolené) po záruce. U
Wilberse oprava jen za cenu poštovného protože „prý by se to stávat nemělo“ Po
dobu opravy jsem si koupil ojetý Wilbers, abych mohl jezdit.
2. Zadřené spodní ložisko u zadního – výměna za ložisko koupené za pár korun v
běžné prodejně s ložisky.
Mám tedy zkušenost se dvěma zadními a jedním předním Wilbersem a můj názor je, že to jsou dobré tlumiče cena / výkon.