Zdravím všechny a prosím o radu. Mám Dakara 2001 najeto 35000km a z levé strany motoru mi začal téct olej. Teče přímo na výfuk. potrubí při nastartovaném motoru ale nejvíce po jeho vypnutí. Nevíte někdo co s tím může být ? Děkuji za rady a přeju pěkné velikonoce Jo upřeňuji teče to přesně na lambda sondu v tom místě co je nad tím přišroubovaný starter.
Upravil carodej dne 12.04.2009 19:15
Zkontroluj dotažení všech šroubů na víku motoru. Vloni ke konci sezony jsem měl podobnej problém, začal mi rosit olej ,jen to bylo na pravé straně motoru, kapalo mi to do šusplechu pod motorem. Pátral jsem po příčině a byly samovolně povolené 3(!) šrouby na pravém víku.Většinou stačí jen dotáhnout, v horším případě vyměnit těsnění.
koudak napsal:
Zkontroluj dotažení všech šroubů na víku motoru. Vloni ke konci sezony jsem měl podobnej problém, začal mi rosit olej ,jen to bylo na pravé straně motoru, kapalo mi to do šusplechu pod motorem. Pátral jsem po příčině a byly samovolně povolené 3(!) šrouby na pravém víku.Většinou stačí jen dotáhnout, v horším případě vyměnit těsnění.
Dík za radu ale šrouby jsem kontroloval a jsou utažené dost. Nevím ale asi to bude těsnění v háji. Ale proč ?
Všechno jednou odejde. Proč ne? Třeba bylo naopak přetažené a prasklo a nebo jestli tam je tmel, tak se v něm udělala skulinka a prosakuje. A nebo to ještě nafot a dej sem. Třeba se něco uvidí.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mrkni se jestli ti to teče jakoby z palivový pumpy-je tam taková dírka-přímo nad sondou.To by pak bylo vyběhlý guferko na hřídely vodní pumpy.Už sem to měnil protože mi kapala voda na lambda sondu.2gufera+jedno na spojkou tyčku kde mi vzlínal olej a celkem to stálo 54 korun.
TOLI napsal:
Mrkni se jestli ti to teče jakoby z palivový pumpy-je tam taková dírka-přímo nad sondou.To by pak bylo vyběhlý guferko na hřídely vodní pumpy.Už sem to měnil protože mi kapala voda na lambda sondu.2gufera+jedno na spojkou tyčku kde mi vzlínal olej a celkem to stálo 54 korun.
Sláva, asi jsem odhalil příčinu úniku oleje. Nevěřil jsem tomu ale po důkladném omytí motoru Wapem jsem si všiml, že olej vytéká při postavení motorky na boční stojan, a tak jsem pátral dál a zjistil jsem, že tlakové čidlo oleje (je nad ol. filtrem) propouští olej okolo horního konektoru, shromažďuje se tam v takové prohlubni a pak při naklonění na levou stranu vyteče okolo válce rovnou na horký výfuk. Zítra čidlo koupím, příp. objednám, vyměním a dám vědět jak to dopadlo. Dík za všechny rady
TOLI napsal:
Mrkni se jestli ti to teče jakoby z palivový pumpy-je tam taková dírka-přímo nad sondou.To by pak bylo vyběhlý guferko na hřídely vodní pumpy.Už sem to měnil protože mi kapala voda na lambda sondu.2gufera+jedno na spojkou tyčku kde mi vzlínal olej a celkem to stálo 54 korun.
Sláva, asi jsem odhalil příčinu úniku oleje. Nevěřil jsem tomu ale po důkladném omytí motoru Wapem jsem si všiml, že olej vytéká při postavení motorky na boční stojan, a tak jsem pátral dál a zjistil jsem, že tlakové čidlo oleje (je nad ol. filtrem) propouští olej okolo horního konektoru, shromažďuje se tam v takové prohlubni a pak při naklonění na levou stranu vyteče okolo válce rovnou na horký výfuk. Zítra čidlo koupím, příp. objednám, vyměním a dám vědět jak to dopadlo. Dík za všechny rady
S tím čidlem - teď jsem je taky objednával v Carservisu (praha - Vinohrady)
a pokud to objednáš podle čísla z katalogu, může se stát, že ti dojde jiný čidlo...
Jako se to stalo mě
Pátrali jsme dál na nakonmec jsme zjistili, že tam má být čidlo ze !starýho" Fka...
Dal jsem je tam a vše OK
Cena 315 Kč
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Myslím si, že s koncovkou 965 je právě to špatný...
Liší se jednak konektorem - na originálním je větší...
Ale hlavně je tam jinej závit ... Na origo je myslím nenší průměr a jemnější stoupání ... ----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
No včera jsem ještě koukal na bmwmaxmorcycles.com a tam je to čidlo u starýho eFka opravdu jiný než u obrázku pro Dakar 2001, nevím ale asi objednám to staré (dle obrázku i rady na fóru). A hlavně u Dakaru píšou stoupání M12X1,5 to je moc velký, nevejde se tam. U obrázku pro Dakar je ještě kreslenej nějakej mezikus (adapter) a ten jsem neměl ani na eFku a tady na Dakaru 2001 taky není, tak nevím gde soudruzi udělali chybu.
Informace všem. Teď jsem mluvil s technikem z Carservisu Praha (775340048) a ten mi potvrdil, že na Dakar 2001 musí být čidlo z eFka. Má jiný konektor a hlavně jemný malý závit. A jinak na všechny BMW 650, 1150, 1200 GS od roku výroby 2004 se používá ten mezikus (adapter) a pak je čidlo (12637689965) stočené bokem se závitem M12X1,5. Ale na starší typy (do roku 04) patří to staré z eFka s malým jemným závitem (12637670015).