Zdravím členy klubu BMW a děkuji za přijetí!
Obracím se na Vás s dotazem, který mi teď vrtá hlavou. Má vůbec smysl kupovat přes 20 let starou motorku (BMW 1100 GS)? A na jaké radosti bych se měl v případě zájmu těšit?
Abych to vysvětlil: Himalayana mám krátce, otevřel mi svět cestovních endur. Jezdím jen na zpevněných cestách a u toho zůstanu, nicméně i na asfaltu se mi zdá cest. enduro nejlepším řešením. Na něm nechci jet kolem světa nebo po Vánocích Dakar. Jen si užívat jeho předností a ve více méně poklidném tempu objevovat krásy vlasti a jízdy v jedné stopě.
Proč jedenáctku? Líbí se mi, že je to politicky nekorektní motocykl. Nemusí plnit emisní normu euro a tím pádem je trnem v oku ekologickým aktivistům. Není pro lidi, co neví, jestli jsou chlap nebo ženská. (Vím, že ji jezdí i holky)
A spojenci s ní neosvobozovali Plzeň.
Vzhledem k tomu, že rvu vše silou a ne technikou, myslím, že tohle železo mi bude dlouho vzdorovat. Nebo se mýlím? Servis samozřejmě dopřeji takový, jak si zaslouží.
Rád bych enduro provozoval celoročně. Proto bych se zeptal, zda je vhodné do zimy, kdy vozovky bývají se sníženou adhezí a motor se špatně zahřívá (o tělo obav nemám).
Líbí se mi to, co nabízí p. Hovorka a zřejmě dřív nebo později se zastavím u něj v Horkách n. J., abych měl víc jasno a získal další smyslové vjemy z poctivé mašiny, případně hned nakoupil dalšího koně do stáje.
Děkuji všem, kteří budou mít snahu za mé dotazy reagovat, i těm, kteří nebudou!
Moje míry: 178/80 cm/kg
Věk: 67+
První seznámení s motorkou: Pařez před 55 lety
Dnešek: Opouštím skútry. Mám na víc.
Tyvole a je to tady.. to je stejny jako si polozit otazku ma smysl si v 67 kupovat motorku? Libi se ti? Maš na ni? Chces ji? Tak si ji proste kup!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Zdar
1100 je prostě srdcovka, není nějak extra výkonná a pro někoho ani extra hezká, ale jestli se ti libí tak ji ber. (Jako já )
Na místě je trochu těžší i vzhledem k výšce jezdce, ( jsem na tom podobně jako ty)
, ale po rozjezdu se váha ztratí a přiměřený terén ve stupačkách se dá rychlostí šneka, ale i pěkně valit.
Já ji koupil cca za 65,- a přibližně 50,- na opravy, tlumiče atd,, ale je to moto na který se můžeš vydat..
Upravil norv dne 19.11.2019 14:44
servisak napsal:
Tyvole a je to tady.. to je stejny jako si polozit otazku ma smysl si v 67 kupovat motorku? Libi se ti? Maš na ni? Chces ji? Tak si ji proste kup!
ale von nevi, jestli ji chce... proto se pta. Nemusis bejt hned arogantni, ne? ja sice chapu, ze ses odstehoval sem k nam do Praglu a tady je nafrnenej kazdej druhej, ale treba my v Holesovicich u vltavy takovy nejsme
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Tyvole a je to tady.. to je stejny jako si polozit otazku ma smysl si v 67 kupovat motorku? Libi se ti? Maš na ni? Chces ji? Tak si ji proste kup!
ale von nevi, jestli ji chce... proto se pta. Nemusis bejt hned arogantni, ne? ja sice chapu, ze ses odstehoval sem k nam do Praglu a tady je nafrnenej kazdej druhej, ale treba my v Holesovicich u vltavy takovy nejsme
Ja už nejsem přažák kamarade
... servis a diagnostika BMW Motorrad
mě je 57 , chtěl jsme motorku BMW povýšit z 650 na 1150 :-) chtěl jsme , měl jsme peníze a líbila se mi výroční modrá 1150 GS rok 2003 , čekal jsem a letos jsem si dal čas a koukal a koukal a ? je už doma od srpna mám najeto přes 2500 km a jsme prostě štastnej .... tak o co jde ...
to GS je prostě moto mých snů
BMW 1200 GS Tripl black 2011
BMW 1150 2003 GS výroční modro/bílá
BMW F 650 ST 1997 červená metla,
To já kupoval 1150 v šestadvaceti ještě jsem nepotkal nikoho mladšího
Jo a servis nejde dělat "silou" na žádný motorce, pokud na ni chceš jezdit. U boxera je navíc počítat že má složitější hnací ústrojí a podvozek je taky složitější oproti konvenčním motorkám.
Železo to sice je, ale určitě ne blbuvzdorný.
donald napsal:
Zdravím členy klubu BMW a děkuji za přijetí!
Obracím se na Vás s dotazem, který mi teď vrtá hlavou. Má vůbec smysl kupovat přes 20 let starou motorku (BMW 1100 GS)? A na jaké radosti bych se měl v případě zájmu těšit?
Abych to vysvětlil: Himalayana mám krátce, otevřel mi svět cestovních endur. Jezdím jen na zpevněných cestách a u toho zůstanu, nicméně i na asfaltu se mi zdá cest. enduro nejlepším řešením. Na něm nechci jet kolem světa nebo po Vánocích Dakar. Jen si užívat jeho předností a ve více méně poklidném tempu objevovat krásy vlasti a jízdy v jedné stopě.
Proč jedenáctku? Líbí se mi, že je to politicky nekorektní motocykl. Nemusí plnit emisní normu euro a tím pádem je trnem v oku ekologickým aktivistům. Není pro lidi, co neví, jestli jsou chlap nebo ženská. (Vím, že ji jezdí i holky)
A spojenci s ní neosvobozovali Plzeň.
Vzhledem k tomu, že rvu vše silou a ne technikou, myslím, že tohle železo mi bude dlouho vzdorovat. Nebo se mýlím? Servis samozřejmě dopřeji takový, jak si zaslouží.
Rád bych enduro provozoval celoročně. Proto bych se zeptal, zda je vhodné do zimy, kdy vozovky bývají se sníženou adhezí a motor se špatně zahřívá (o tělo obav nemám).
Líbí se mi to, co nabízí p. Hovorka a zřejmě dřív nebo později se zastavím u něj v Horkách n. J., abych měl víc jasno a získal další smyslové vjemy z poctivé mašiny, případně hned nakoupil dalšího koně do stáje.
Děkuji všem, kteří budou mít snahu za mé dotazy reagovat, i těm, kteří nebudou!
Moje míry: 178/80 cm/kg
Věk: 67+
První seznámení s motorkou: Pařez před 55 lety
Dnešek: Opouštím skútry. Mám na víc.
Sedni na ni, svez se 50km. A jestli Ti bude vyhovovat a jízda Ti bude dělat radost, tak není co řešit.
Upravil Pivos dne 19.11.2019 15:47
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Horacio napsal:
To já kupoval 1150 v šestadvaceti ještě jsem nepotkal nikoho mladšího
Jo a servis nejde dělat "silou" na žádný motorce, pokud na ni chceš jezdit. U boxera je navíc počítat že má složitější hnací ústrojí a podvozek je taky složitější oproti konvenčním motorkám.
Železo to sice je, ale určitě ne blbuvzdorný.
Koupil jsem hrocha ve 24 letech. Ted mi bude 35 a je furt doma Ale popravde,uz parkrat malem nebyl.
Jen maly komentar k dotazu. Ja myslim, ze jedno co si tazatel poridi. S odsupem casu v GS vidim spoustu pozitivniho i spoustu odrikani. Myslim, ze na cestu kolem sveta jsou i lepsi stroje jednodussi konstrukce, ale co se tyce nadcasovosti, maji starsi GS urcite navrch. Jizdni vlastnosti a technika supr, vydrz taktez.
Upravil milanosor dne 19.11.2019 15:57
I pád na hubu je pohyb kupředu
Osobne mi moje 20 let stara R850GS vyhovuje vic nez R1150GS, kterou jsem mel pred dvanacti lety. Ale musel jsem si ji vybavit k obrazu svymu a navic jsem trochu zestarnul...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Děkuji za dobré rady. Nejlepší názor si udělám, až se svezu, to je jistý. Předtím musím aspoň 1 skútra prodat, už by toho bylo doma moc. Proto tak opatrně sonduji terén.
Ještě k tomu zimnímu provozu: Dá se na enduro gumách /Himalayan má Pirelli MT 60 a skvělý je to/ odjezdit celá zima? Nebo někdo přezouváte na něco zimnějšího? Měl jsem na Kymco Michelin City Grip Winter a na sněhu to bylo sakra znát.
Jinak ovšem, to géeso se mi sakra líbí, dokonce i s tím škaredým světlem z Avie. Chci ještě předtím, že půjdu do motorkářské penze zažít něco echtovního.
Tak to bledá závist. Já už jenom občas kliky. Kolena dřepy nedovolí, ale jezdit ještě můžu :-)
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
donald napsal:
...
Rád bych enduro provozoval celoročně. Proto bych se zeptal, zda je vhodné do zimy, kdy vozovky bývají se sníženou adhezí a motor se špatně zahřívá (o tělo obav nemám).
....
tak to si kup hlavně ročník, kterej už má termostat.
Ty první ho neměly a motor se při teplotách blízkých nule klidně po celou cestu neohřál ani na provozní teplotu, což rozhodně není dobře Celkově, když už 11ku, tak od r. 1996+ i kvůli převodovce...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
To je relevantní informace. Měl jsem na mysli poslední ročníky, vycházejí i finančně zajímavě a ani věk na nich na pohled není patrný. Bob tam má dvě aoběse mi líbí.
https://cestovniendura.tipmoto.com/motorky/bmw/392017-r-1100-gs.html
https://cestovniendura.tipmoto.com/motorky/bmw/392016-r-1100-gs.html
Já si 1100GS kupoval v 22letech, teď je mi 40. Tehdy jsem říkal, že dokud poteče ropa a já na to vylezu, budu na tom jezdit. Tehdy to byla fráze, dneska už skoro pravda.
V ničem ta motorka nevyniká, ale jako celek je fakt jedinečná a naprosto nepřekonatelná.
Fakt neseženeš druhou motorku, která by stíhala v dnešní době jak motoricky, tak podvozkem, byla větší univerzál, měla zásadní díly (čerpadlo, starter atd..) sehnatelné v autovrakovišti každé řitě světa a dala se servisovat bez diagnostik tzv. placatým kamenem.
Celou dobu ji tak nějak pomyslně prodávám a pokukuju po jinejch a pak se svezu a nic mi nesedí právě tolik jak 1100GS.
Už bych bez toho křápu asi nedokázal být. ;-)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /