Doporučte mi,prosím,někdo bezúdržbovou baterku na Dakara 05
Nebo aspoň dobrou značku baterek.A ještě bych potřeboval vědět,jestli nevadí,když bude výkonější,než doporučená.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Cau, tohle sem řešil mynulej tejden. Vybral jsem bezudržbovou silnejší baterku a šel ji koupit. Tady u Hamouze mi řekli, at nešpekuluju a at tam dám original co tam má bejt. Prej je to spočitaný na tu baterku a nejlip tam sedne a lepší baterkou si nic moc nepomužu. Navic nemusíš řešit jak uchytit baterku jinejch rozměru. Tak sem tam dal original a je klid. Navic ten original mi tam vydržel 8let bez jedinýho zavahaní při startu. Až minulej tejden z ničeho nic totálně lehla.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
No já bych chtěl sehnat samozřejmě stejný rozměr pokud jde o tohle a bezúdržbovku chci protože originál je tam kapalinová a ta se vylívá!
Už mi to dvakrát spadlo v lese a v tom náklonu to vytíká.Jestli je problém větší výkon baterie,což je mi dost divný,tak chci aspoň tu bezúdržbovku.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jak ti to mohlo vytect? Ja sem už to položil snad 100x a to i vzhuru nohama a nikdy se mi nic nevililo. Musiš mit ale dobře připojenou tu odtokovou hadičku!
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Mrknu na to,ale stejně bych tam radši dal tu bezúdržbovku,kdyby to nebylo na škodu.Tahle se mě moc nezdá a celkem rychle se vybíjí.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
hoj, trochu odbočim ale chtel bych vedet odkud kam ma vest ta zminena hadička u baterky...a když mam bezudžbovku jestli ma vubec ta hadička nejaky smysl...díky za odp.
Životní filozofie.........GS
Bez udržbova žadnou hadičku nepotřebuje. Klasická olověná baterka má na pravý straně vývod na odvzdušneni a tim to muže sem tam vytect. Proto je tam připojená pruhledna gumova hadička a je svedaná po rámu dolu pod motorku, aby to mohlo odkapavat případně a neponičilo lak. Koukni jestli je prochozí
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Mr GS napsal:
Doporučte mi,prosím,někdo bezúdržbovou baterku na Dakara 05
Nebo aspoň dobrou značku baterek.A ještě bych potřeboval vědět,jestli nevadí,když bude výkonější,než doporučená.
Podívej se na tohle, já ji používám ve svém Dakaru 01 a maximální spokojenost. Je to gelovka, můžeš ji pokládat jak je libo Poštovné do ČR je 17 EUR. Ta cena je myslím na gelovku přijatelná i když nic levnýho, funguje ale perfrktně a přijde nabitá...
Mr GS napsal:
Doporučte mi,prosím,někdo bezúdržbovou baterku na Dakara 05
Nebo aspoň dobrou značku baterek.A ještě bych potřeboval vědět,jestli nevadí,když bude výkonější,než doporučená.
Většina motorek má z prvovýroby YUASA baterie.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Já jsem tam po různých doporučeních nakonec dal taky klasiku kyselinovku.Yuasa YB12AL-A2, vyjde něco kolem tisícovky, není to tak hrozný.
Ta baterka v 650 GS dostává celkem slušně teplotně zabrat tim jak je přímo nad motorem, dost se odpařuje,řekl bych mnohem víc než u jiných motorek, tak to chce ji občas zkontrolovat a případně dolít destilkou, a občas dobít nabíječkou, pak vydrží poměrně dlouho.A hlavně dobře nasadit hadičku odvzdušnění,když se občas lehne, ať neteče kyselina po motoru.
Bezúdržbová nebo "gelovka" by tyhle podmínky nemusela moc dlouho rozdejchat, a taky je problém s vhodným rozměrem ve vhodné kapacitě. Taky jsem trochu zkoumal jak je to s průběhem dobíjení motorky, jestli třeba nejsou ty bezúdžbovky nedoporučený kvůli tomu, ale na to mi nikdo nedokázal jednoznačně odpovědět.
Dělal jsem servis na několika 650 GS, u všech plus mínus podobný...Na svým dakaru jsem taky letos dával novou, a většinou mi doporučovali standartní baterku, jiná varianta není doporučená.
koudak>Dík za rady.To zní celkem logicky.Jestli nemá někdo jinou zkušenost,tak se radši budu držet toho a dám tam kapalinovou.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pokud máš na mysli jakoukoli VRLA konstrukci, tak skutečně varianta C neexistuje. V odpovídajícím rozměru se vyrábí pouze klasické "otevřené" akumulátory. Důvod je zcela jednoduchý - lze je dolít. V místě aku na 650 bohužel panují velmi nehostinné teplotní poměry a v zásadě každý akumulátor tam upečeš. Z akumulátoru při teplotách v místě dosahovaných prostě chtě nechtě každou chvíli nějaká pára ufoukne, problém je, že do VRLA akumulátoru tu vodu zpět již nemáš šanci vrátit zpět. Dřív nebo později to ta baterka prost odnese, což ostatně úplně stejně udělá otevřená, o kterou se nebudeš starat - dolévat. Ta pacička z boku je tam především proto, aby udržela patřičnou vzdálenost aku od olejové bandasky a mohl mezi aku a horkou bandaskou alespoň trochu proudit vzduch. Odřezání tedy není příliš rozumné. Až tuhle stávající baterku upečeš, třeba tam někdy budeš zase chtít dát "tu správnou" a pak tam tu packu zase oceníš. Nebo alespoň ta baterka ano.
puchyyla napsal:
Pokud máš na mysli jakoukoli VRLA konstrukci, tak skutečně varianta C neexistuje. V odpovídajícím rozměru se vyrábí pouze klasické "otevřené" akumulátory.
to gumish:
Chápu, že teď nechceš kupovat novou, jen jsem chtěl nastínit, že tam má být jiný rozměr ...
Každopádně já bych nic neřezal, ale je to na tobě, jak to vyřešíš ...
ja som tento rok kupoval bezudrzbovu EXIDE YTX14AHL-BS od "Battery Import" najazdil som s nou uz cez 5tis km a max. spokojnost
pasuje bez uprav len treba odstranit tu tlmiacu penu na airboxe
Já to beru jako spotřebák, Varta YB12AL-A2
Někdy vydrží 2 sezóny, a někdy, když to drtím na přejezdech víc dálnicema, voda mizí a když se to nepodchytí (nedolije) včas, tak je ko.
Nemá někdo odskoušenou baterii Landport LFP14 ? Je to údajně možná náhrada za klasickou baterii. Držel jsem jí v ruce a je opravdu lehoučká. Tady je odkaz https://baterie-motocykl.heureka.cz/landport-lfp14/#
Upravil Radovann dne 03.12.2017 19:42