Zdravím Vás všechny a prosím o pomoc. Mam od března BMW 1150rt rok 2002. Nová baterka tam je . Jelikož málo jezdím opravdu málo stalo se mi už podruhé když jsem motorku nechal dva měsíce jen stát nenastartuji potom. Po vytáhnutí baterky a nabítí zase vse funguje, aze jak ji nechám dlouho stát zase mi to něco vycuca .......v motorce je alarm četl jsem že by to mohl být ten problem. Poraďte co dělat ..... Nemám žádné zkušenosti a elektrikář nejsem. Díky moc
Za 2 mesiace alarm vybije baterku tak, že nenaštartuješ. Ako neelektrikar môžeš kúpiť najlepšie v motoobchode nabíjačku s udržiavacim režimom, takú čo má pribalený kabel s očkami na bateriu a konektor na rozpojenie od nabíjačky (čiže konektor máš niekde v moto), popr ak máš takú nabijacku, tak buď ju vzdy nahodit na batériu a nechať v udržovacom režime, popr k nej dokúpiť konektor do zapaľovača čo máš na moto a nabíjať cez neho. Ak nemáš možnosť dobíjať, tak buď vždy odpájať batériu, alebo dať dorobiť vypínač na alarm niekam na skryte miesto a ten vypínať pri odstavení na dlhšiu dobu.
Upravil patol dne 01.11.2020 18:25
Jasně chapu nevadilo by mi to kdyby k baterie byl dobrý přístup ale sundat celou kapotáž není na chvíli ......nešli by to vyřešit vytáhnutím jen pojistky ?
Jasně chapu nevadilo by mi to kdyby k baterie byl dobrý přístup ale sundat celou kapotáž není na chvíli ......nešli by to vyřešit vytáhnutím jen pojistky ?
Bud vymontovat alarm nebo si kup nabijecku kterou vrazis rovnou do zasuvky pod sedackou a nebo vedle budiku. Podle toho jakou tam mas. Nebo obe... pak muzes udrzovacku připojit kdykoli a nemusis k baterie. Original nabijecka ma tenhle konektor a neni uplne draha
Veď som ti písal, že sú nabíjačky, ku ktorým máš káblik s očkami na batériu, čo tam namontujes na stálo a na druhom konci je konektor. Nabíjačka má potom “protikonektor” k nemu, čiže ak chceš odstaviť moto, tak len napojiš nabijacku na konektor ktorý máš niekde šikovne prístupne vyvedený (pod sedlom, v skrinke...), popr ak už máš nabijacku s “krokodilkami” na batériu, tak k tej kúpiš iba zapalovacovy konektor a vytiahneš z neho káble, na ktoré ju potom pripojíš (čiže nabíjas cez zásuvku na motorke). Mna to časom prešlo a dorobil som si vypínač pod sedlo, kde som odpajal napájanie alarmu na zimu. Vyťahovať poistku je “núdzové riešenie”, časom to skape zlomením poistky, alebo kontaktu v poistkovej skrinke.
Alebo kúp rovno origo BMW nabijacku do zapaľovača -ako píše bmwgsa
Upravil patol dne 01.11.2020 19:11
No musíš ho nájsť, čiže aktivovať a hľadať kde to huláka. Potom mu skúsiť odpojiť napájanie a vyskúšať či ostalo všetko fungovať (teda neviem ako to má origo) , ale doporučujem ak to už nájdeš, nechať to tam a iba domontovať vypínač na to napájanie, občas sa zíde mat aspoň strašitko na nenechavcov ak potrebuješ niekde nechať moto naloženú na parkovisku, teda aspoň na pokoj duše to funguje
Havrann napsal:
Nejradši bych ten alarm odpojil ale nevím jak na to ......
Jestli tam je origo alarm, tak bude opravdu nejjednodušší připojit na baterku konektory, ty vyvést na přístupné místo a dávat to na nabíječku.
Ten alarm se může občas hodit a vystříhat to udsud není úplně pro elektrikáře amatéry
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Vetsina rt ma vystup na pripojeni kabelu pod sedlem a nebo kdyz to pripoji do zasuvek nemusi se nikam nic dodelavat
... servis a diagnostika BMW Motorrad