Zdarec, na mojí 1150 GSA, 2003 dvou svíčka, ABS, posilovač brzd.. se začal objevovat neduh.. a to takový, že na ohřáté motorce (5 dílků na teplotě oleje) při volnoběhu kolísají otáčky.
Představte si, že zastavíte dáte motorku na policajta a klape si na volnoběh kdy slyším, že až skoro zdechne pak sebou trhne div se nepřeklopí na druhou stranu a zase běží normálně třeba 20 vteřin a po 20ti vteřinách se to opět projevuje.
Ta závada se projevuje v pondělí a ve svátek.. takže ne vždy..
Vyměnil jsem palivovej filtr, jsou udělaný ventily, podtlaky, synchronizace klapek, nová baterka. Všechny čtyři svíčky jsou pěkný žádná se nefláká. Mohli by to dělat zapalovací cívky? Na moto jsou původní. A když jsem je vytáhl tak jsou pěkně orezlý viz. foto. Motorka má budíkově 55. tisíc km jestli to tak je nebo není netuším. Jakou ty cívky mají cca životnost? Máte s tím někdo zkušenost? Popřípadě máte někdo starý ale funkční cívky?
Karel Kobliha přiložený následující obrázek:
Řešil jsem podobnou závadu na svoji 1150GSA r.v.2004. Kolísání jak píšeš, navíc i při vyšších otáčkách. Zjistil jsem to při seřizování klapek/synchronizace. Zkusili jsme jiné cívky, svíčky, atd., nakonec to bylo vadnou lamda sondou.
servisak napsal:
Tak ji jen odpoj kdyz to bude vrcet a poznas to hned jestli nastane nejaka zmena
Zkoušel jsem na obou stranách. Po rozpojení cívky bylo slyšet jak se malinko změnil chod motoru. Ale chtělo by to asi zkusit v momentě kdy mi začnou kolísat otáčky.. teď to jako na potvoru jde normálně...
Krizus napsal:
Řešil jsem podobnou závadu na svoji 1150GSA r.v.2004. Kolísání jak píšeš, navíc i při vyšších otáčkách. Zjistil jsem to při seřizování klapek/synchronizace. Zkusili jsme jiné cívky, svíčky, atd., nakonec to bylo vadnou lamda sondou.
Takže myslíš, že tohle mě trápí? https://www.bmwmotoparts.cz/lambda-sonda-bmw-p754/?cid=345
Jestli poznáš, že se změní chod motoru na volnoběh po odpojení "fajky-cívky" a jinak jede motorka v zátěži normálně a necítíš pokles výkonu, tak bych na cívky moc netipoval. Spíše ta lambda sonda nebo snímač škrtící klapky.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Krizus napsal:
Řešil jsem podobnou závadu na svoji 1150GSA r.v.2004. Kolísání jak píšeš, navíc i při vyšších otáčkách. Zjistil jsem to při seřizování klapek/synchronizace. Zkusili jsme jiné cívky, svíčky, atd., nakonec to bylo vadnou lamda sondou.
Takže myslíš, že tohle mě trápí? https://www.bmwmotoparts.cz/lambda-sonda-bmw-p754/?cid=345
Těžko jednoznačně poradit. Zažil jsem i problémy s Hall snímačem, ale bylo to trochu jiný, motorka občas vůbec nešla nastartovat, pak zase dobrý, i když kolísání otáček tam taky bylo. Výměna Hall senzoru i Lambda sondy není (tedy pro mě) akce na 5 minut, takže se to nedá jednoduše vyzkoušet přehozením z jiné motorky, jako třeba u cívek.
Jesi mas vse udelany tak bych začal nejlevnějším.kup v autodilech lambda NTK novou nic nepokazis...a vyndej ještě jednou ty mosazný srouby na seřizování,strikni tam čistič karburátoru a profoukni ať je to stopro.
Kupredu spatki ni krok...
Karel Kobliha napsal:
Kluci Všem děkuji za rady já prvně zkusím jak říká Francis odpojit lambdu a pojezdím a uvidíme. Napíšu sem potom co to bylo.
Jedna lambda se mi myslím válí v práci. Vyměňoval jsem jí při hledání jiných problémů (použi jsem LAMBDA SONDA BOSCH 0 258 986 505) a zřejmě naprosto zbytečně, nejspíš je funkční. Jen je potřeba střihnout původní kabel a napojit, origo koncovku už nemá. Jestli jí chceš (nebo kdokoliv jiný, pokud K.K. zájem mít nebude), za cenu poštovného pošlu. Nebo v Praze zadara předám.
Baworák, boxer. Fakt není co řešit...
Karel Kobliha napsal:
Kluci Všem děkuji za rady já prvně zkusím jak říká Francis odpojit lambdu a pojezdím a uvidíme. Napíšu sem potom co to bylo.
Jedna lambda se mi myslím válí v práci. Vyměňoval jsem jí při hledání jiných problémů (použi jsem LAMBDA SONDA BOSCH 0 258 986 505) a zřejmě naprosto zbytečně, nejspíš je funkční. Jen je potřeba střihnout původní kabel a napojit, origo koncovku už nemá. Jestli jí chceš (nebo kdokoliv jiný, pokud K.K. zájem mít nebude), za cenu poštovného pošlu. Nebo v Praze zadara předám.
Ahoj to by bylo super bral bych jí Napíšu do zpráv.
Kluci ještě bych se chtěl optat.. dneska jsem odpojil lambdu. Po odpojení lambdy moto nastartovala a jela beze změny. Vůbec jsem nezaregistroval, že by bylo něco jinak. Je tedy možné, že by byla nefunkční? Nebo je to normální, že nevidím změnu? Jde ta lambda nějakým způsobem proměřit zda dělá co má?
Mohli byste mi vysvětlit jak lambda funguje a co vůbec dělá? Něco jsem o ní četl a jestli to chápu dobře tak lambda měří obsah kyslíku vy výfukových plynech a podle toho řídí bohatost směsi? A používá se v katalických systémech? A když já na motorce katalyzátor nemám a je tam Y svod? A lambda je v Y svodu tak co mi tam hlídá? Nebo proč tam je? Nechrání lambda katalyzátor mám na mysli že, kdyby byla moc bohatá směs tak by se nestíhala spalovat a dohořívala by ve svodech a teplota nad 1400°C by byla pro katalyzátor konečná? Ale zpátky k mému Y svodu.. je možné, že tam teda ta lambda je jen kvůli tomu aby nebyla bohatá směs a nepodpálila mi výfukové ventily? Nebo tam je proto aby to tolik nežralo? Zase jsem někde četl, že bez lambdy je spotřeba vyšší o 15%. No hoši mám z toho v hlavě NHL.
A ještě jedna věc. Na air boxu je nějaký čidlo? K čemu je? Když jsem moto přivezl byl v něm K&N filtr. Ten jsem vyndal protože jsem neměl sadu na čištění a mazaní K&N filtru a nahulil jsem tam klasickej papírovej vzduchovej filtr od Hiflofiltr. Není možné, že v kombinaci s tím Y svodem tam má být tenhle sportovní K&N filtr? Že to čidlo nějak měří průtok vzduchu? A na volnoběh by mi to pak necukalo? Nevím už asi řeším kraviny možná bych ještě mohl zapálit svíčku a 3x oběhnout barák a třeba by bylo všechno ok Ne berte mě prosím Vás s rezervou jsem začínající GSák
Zkuste mi prosím Vás odpovědět na co nejvíc mojich dotazů díky kluci.
Karel Kobliha přiložený následující obrázek:
K čemu jsou ty 4 piny? Je třeba k funkčnosti elektrický proud? Nebo dva impulsy jdou do lambdy a dva zpátky?
Karel Kobliha přiložený následující obrázek:
...zacal distancne studovat na BMW mechanika? ... ale pokud Karel dostal od FaktNeniCoResit tu lambdu s ustrizenym kabelem ... ..tak fakt potrebuje vedet, ktery drat/pin je ktery, at neposle data do vyhrevu a vyhrev do RJ ... ... to by nedopadlo dobre pro ECU....
...zacina to byt peknej pribeh
Upravil Bubak dne 26.04.2021 08:40
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure