Zdar všem,
prosím o radu k převodovce. Jedná se o R 1100 gs, rok 1998,
převodovka typ M97, která je přeložiskovaná a vymezená.
Vše na ní funguje pěkně, nevibruje, neklepe na volnoběh, kvality padají výborně, jen druhá rychlost je opravdu velmi hlučná.
Jedná se o stejný zvuk, jaký vydává např. couvající auto ale o dost silnější.
Dělá to jen při akceleraci, čím větší tah, tím silnější hluk.
Při ustálené rychlosti a při brzdění motorem je ticho.
Při plném plynu je slyšet i lehké rachtání. Vím, že tyto převodovky
mají přímé ozubení, ale tohle je moc.
Neřešit a jezdit nebo rozpůlit?
Děkuji předem za rady.
Kuba.
Já teda z převodovky nikdy neslyšel hluk z ozubení. Leda na jedničku, když jsem jí vytočil, zaklapl plyn a brzdil motorem,tak pak možná trošku. Ale mám už 25let tu starší nespolehlivou nikdy neotvíranou na původních ložiscích. Novější moc neznám. ale měla by nehlučet stejně.
Něco tam máš asi blbě poskládané. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Díky za postřeh. Měl jsem jsem v minulosti r11gs a r11rt, r1150gs,
kde jsem převodovky také slyšel, ale ne tolik. Dle rozkresu je dvojkové kolo na jehlové kleci nebo to může být pitting na zubech a nebo vlastnost v toleranci. Olej mám castrol mtx 75 140, přemýšlím ještě vyzkoušet aditivum. Na zahraničních fórech to také řeší a prý normál, tak mě zajímají zkušenosti místních.
Milane a co doporučíš? 80w90 dle výrobce moto? Osvědčená značka ev. přímo typ oleje prosím. Jinak i v koncáku mám ten 75w140. .. Je tam také nevhodný? Děkuji!
Ja pouzivam castrol 80 w 90 a nikdo si nestezuje za celou dobu. Za vymenu pred pule im je to asi nejrozumejsi. A samozrejme uvidis co vypustiš
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Používám 75W140. Byl mi doporučen v době koupi motocyklu a od té doby jsem jinej nedal. Zadní ložisko mi dělal preventivně Toník ve 120tis.km a říkal, že to nové není ani tak pěkné,jako to co z toho vytloukl. Převodovka bez vůlí, najeto necelých 150tis km.
Takže na tento olej bych se zde nevymlouval a rozhodně tam patří, když teda chceš jezdit a ne opravovat. Ale věřím, že dneska už bude překonaný a seženeš lepší oleje. Ale cena vs. výkon mě vyhovuje.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ja se s nikym nehadam a nikomu nic nevnucuju . Jen rikam ze 140 je ridka a nepatri tam .nic v tom nehledej kazdy si tam muze nalit co chce je to jeho motorka
... servis a diagnostika BMW Motorrad
V podstatě existuje asi milon diskuzí i testů na toto téma. Závěr, který jsem z toho kdysi načetl je, že 75W140 oproti 80W90 je náchylnější na průsak přes těsnění, ale má lepší vlastnosti a pevnější film při vysoké zátěži a vysoké teplotě, má nižší bod vzplanutí a není u ní velký rozdíl v řazení mezi studeným a teplým motorem. Takže je na každém soudruhovi, jaký olej mu u jeho motorky funguje a vyhovuje. Mě funguje 75W140, řadí to super, vylévám čistý olej a na magnetu nic kovového není, tak nemám důvod měnit.
V hodně diskuzí, ale spíš offroadů a náklaďáků se řeší tyto dva oleje také a obecně se dočtete, že předepsaný olej 80W90 stačí, ale pokud často taháte těžké přívěsy, máte větší kola a dáváte tomu větší zátěže, je 75W140 doporučován, jelikož má mnohem silnější film ve vysoké zátěži a to za všech teplot. Ale tyto podmínky asi u motorky nikdy nenastanou.
Upravil Hrabe_X dne 28.09.2021 20:07
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Taky dávám 75W-140 a nemohu si stěžovat, ale za ta léta jsem toho zase tolik nenajezdil, abych mohl objektivně posoudit další faktory.
Ono je 75W za studena méně viskózní (= tekutější), než 80W (což chci) a naopak 90 je méně viskózní za tepla (dle mého je, hlavně pro namáhaný koncový převod, vhodnější vyšší viskozita za tepla, tj. 140).
Mj. byl ve své době Castrol MTX 75W-140 doporučovaný jako nejlepší možná volba právě pro 1150 v literatuře (např. Reparaturanleitung od Bucheli).
Na hranici mých rozlišovacích schopností je s olejem 75W lepší řazení za studena...
______________
R1150R 2004
Příčina hlučné dvojky objevena. Pitting dvojkového kolečka na předloze.
Nemáte někdo? Předpokládám nutno celou předlohu. Nebo lze prelisovat?
Děkuji.
jerabek-jakub přiložený následující obrázek:
Jo to bylo jasný že je to tohle. Taky jsem to řešil na 1100 ce tenkrát z roku 99 , nakoupil jsem náhradní hřídele z převodovek a lpo několika nezdárných pokusech bylo jednoduší a rychlejší koupit jinou převodovku. Koupil jsem za 13500 jinou v Budějovicích a bylo opraveno hned . Dodnes ta motorka u kamaráda v pohodě jezdí.
Racku, ty díly do převodovky už taky nemáš?
Jinak já jí taky koupil místo původní, která měla v háji drážkování
Dal jsem za ní v Brně 20 000. Pán říkal, že je po GO, poslal jsem mu fotky, ale moc nepočítám se reklamací...
Upravil jerabek-jakub dne 08.10.2021 09:39
Kdepak, bohužel všechno jsem to prodal. No tak pokud to někdo zgenerálkoval s tímhle poškození tak je to vůl. Zkusil bych to vrátit ale vím že je to obtížné. Dá se to poschánět ,já ji prve kupoval v APO v Budejkach a ten byl solidní a funguje skvěle do dnes. Zkus mu zavolat jestli nemá vnitřnosti do převodovky. Hlavně když to budeš skládat tak se to musí vymezit a asi to nebude úplně prdel. Bude to chtít odborníka.