Po prodeji 1150 GS jsem po několika letech nevydržel a pořídil R100 R. Sice to není GS, ale chtěl jsem něco s minimem elektroniky, asistentů apod.. Zatím jsem najel jen několik desítek km, ale překvapila mě jedna věc. Funkce motoru a převodovky podle možností v pohodě, jen při zavření plynu, např. při dojiždení ke křižovatce apod., jdou od motoru-převodovky poměrně vysoké vibrace, které zmizí po znáčknutí spojky. Je to vlastnost nebo se mám zaměřit na nějaký potenciální problém? Díky za rady.
Miho přiložený následující obrázek:
Na mě stovce tohle nepozoruji. Motor mi vibruje spíš jen malinko a mění se to vlivem teploty.
Něco jiného nastane když si nohou pohnu s karburátorem. To pak vibrace začnou ale stačí karbec otočit do správné polohy.
Vymacknuti spojky u mě vibrace nemění.
Pája
Přesne tak, jsou to kríže na kardanu, mne jsem to u 100 GS. Je to potřeba vymenit.čim dřiv tím lip. Mne praskli a zničil jsem si kardan a musel menit za jiný.
Upravil tomasdzadon dne 07.11.2021 22:30
Já za rady také děkuju. Jen mě opravte, jestli se mýlím. Kardan by měli bez problémů zrepasovat ve Velké Bíteši? A v mém případě (R100R z roku 1991) půjde demontovat podobně jako na R1150 s rozdílem jiného připojení na převodovku?
A ještě dotaz. Kdyby se to týkalo i ložiska v převodovce, lze to nějak před demontáží zkontrolovat?
Upravil Miho dne 10.11.2021 11:02
Miho - demontáž je obdobná jako u R1150. Při zpětné montáži si musíš potom pohlídat osovost kyvky. Oba čepy, které drží kyvku k rámu jsou totiž nastavitelné (s kontramatkami) - musíš si tedy zkontrolovat "posuvkou" vzdálenost kyvky od rámu (u čepů). Kardan ti zrepasují v Bíteši, vadné ložisko (vysypané) poznáš podle vůle výstupní hřídele (ale taky podle hlučnosti) a kdyby bylo jen "načaté", tak jedině až při rozborce převodovky.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo díky moc, manuál mám stažený, přes zimu dost času a tak to nějak zvládnu. Kdyby bylo úplně nejhůře, zavolám pro rychlou radu. Jen doufám, že to ložisko nebude, to už by asi bylo nad moje síly
Ahoj, nechci zakládat nové téma , tak se vetřu sem. Udělal jsem si radost (zatím a doufám že mi to vydrží) a zakoupil R 100 RT . Můj první bavorák ... Takže se s tím seznamuji a občas koukám jako blázen . Co mě trochu víc překvapilo jsou vibrace celé motorky při rozjezdu a vydrží to tak do 3,5 až 4 tis. otáček . Chci se zeptat zkušených - je to vlastnost těchto strojů a nebo mám hledat co se mi kde rozpadne. Díky Ota
otapa - to se těžko posuzuje takhle "od stolu". Ideální je, aby se ti na tom svezl někdo, kdo tyto motorky zná. Pak ti řekne, co je normální a co už ne.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Já jsem měl problém s chodem motoru, pokud jsem nejel na plný plyn a bylo to způsobeno rozdílnou vůlí plynových lanek. Zde stačí doopravdy málo a motor nejde dobře.
Takže můj tip je mrknout se na synchronizaci karburátorů.
No právě že já mám ten blbý pocit pouze za jízdy. Motorka startuje teplá 1A , studená taky celkem dobře a na volnoběh jsou vibrace dle mého názoru v normě ,stejně tak po přidání plynu na místě. Ale nejlepší bude jak říká Tonda.....