Zdravím. Měl bych dotaz. Vlastním R 1150 rs rok 2003 se sto tisíci na budíku. Mám ho teprve krátce, ale spotřeba oleje je zatím cca 2 litry na 7-8 tisíc. A proto bych se chtěl zeptat, zda už někdo neměnil ventilová gufera. Kdysi jsem měl Transalpa 600 a tam jsem je měnil a hodně to pomohlo. Vím, že tyto motory mají určitou spotřebu oleje a nemám problém ho tam občas dolít. Jen mi to už připadá dost a mám obavu aby to neničilo motor. Tak bych se rád zeptal na zkušenosti, na co si dát pozor, a kde nejlépe objednat díly. Zatím jsem koukal na bmwparts ale tam mají pouze jeden rozměr a nevím, zda jsou všechny stejné. Díky za každou radu.
To může být víc věcí, co zvyšuje spotřebu oleje. První nejlevnější a nejméně pracnou "opravou" je zkusit pořádnej olej. Jestli používáš Castrol 20w50, tak to je, dle mých zkušeností, posledních pár let pěknej shit. Prvně jsem přešel na německej Divinol. Zlepšilo se to hodně (z cca 1,5 l/10tis km pod litr) a vloni na Motorex a je to ještě o chlup lepší. Ten rozdíl oproti Divinolu už není tak značnej a cena je 3x taková, takže tam už je to na zvážení, ale mrzí mě, že jsem od castrolu neupustil od začátku, co jsem moto koupil. V celkových nákladech ten olej už není tak moc a možná bych si mohl ušetřit řadu jiných starostí, který mě potkaly.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ctvrt litru na tisic km neni tolik, osobne bych kvuli tomu do motoru nevrtal.
Jinak ja jsem do R850GS, ktera mela nahrkano skoro 130 tisic, daval levnej Motul 3000 20W50 a za beznou sezonu 6000km jsem dolil asi pul litru.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Nechtěl jsem se někoho dotknout. Jen si nejsem jistý, zda tento typ motoru má gufera stejná pro sací a výfukové ventily. A ano používám castrol, protože mi ho doporučil majitel rkoveho bmw. Ale rád se nechám poučit. Doteď jsem měl japonce. Transalpa a xj 900 Diversion. Když jsem je dělal na transalpovi tak tam byly různé. A do motoru jsem nešahal. Provedli jsme to neinvazivní metodou. Odmontovala se svíčka, do válce přišel provázek s označeným koncem a pak přes kliku protlačil píst k hlavě. Následně šli dolů ventilová víka a váhala. Sundali se gufera, nandali nové, poskládala se vahadla, seřídily vůle a vše šlapalo jak hodinky. Když jsem seřizoval ventily tak si myslím, že by to u bmw šlo taky. Přece jen už má 19 let a sto tisíc a ty gufera už nebudou co za mlada. Ale budu rád za rady, na co si případně dát bacha. Dík.
Tak MR.GS ti řekl jen co je ta nejlehčí varianta a že jich může být cokoliv.
Jen na téma olej jsem tak trochu ... ... protože dokud člověk nedělá v laboratoří ve výzkumáku a nemá miion vzorků, tak téma je o ....
Třeba já používám 30 let Mogul a nikdy jsem si nestěžoval, když jsem vyzkoušel něco jiného nepoznal jsem rozdíl.
Když si myslíš, že to hodně žere, přetěsni to, když si myslíš, že jiný olej tomu pomůže udělej to. Nalej tam třeba i hustější olej. To taky pomůže, ale ztratíš tím rozpětí teploty, při jaké ještě ten daný olej má tu udávanou vizkozitu.
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
Dosky - Spotřeba oleje cca 2-3dcl/1000km je naprosto normální a nemá cenu se jí zaobírat. Výměnou ventilových gufer (ano jsou stejná jak pro sací, tak výfukové ventily) si nijak moc nepomůžeš. Kdybys chtěl spotřebu oleje minimalizovat, tak bys musel komplexně - rozborka, vše zkontrolovat a změřit. V případě vyššího nájezdu dát nové vent.gufera a vodítka, v případě vyššího opotřebení dát nové písty - když budeš chtít víc zainvestovat, tak z nich sundat originál kroužky a použít sadu kroužků s lépe vyřešenými "stíráky" 'třeba od Scheuerlein Motorentechnik, obnovit honování válců. Pak se dostaneš na spotřebu oleje v průměru 1-2dcl/1000km. Je to vzduchem a olejem chlazený motor a vždy něco oleje "sežere".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...