Zdravim panove, pred mesicem jsem poridil svuj dreambike (1150 ADV ´02)
a pristi stredu odjezd do Albanie.
Vcera jsem se vsiml, ze je smir na kardanu, nachytanej bordel na oleji co rosi nebo kape. Pod motorkou sucho, jen takovej prouzek prachu jako znamka dorbneho uniku oleje.
S kardanem nemam vybec zkusenost, takze nevim jaky je riziko, ze se to muze vysypat. Najeto 50tis km a loziska byli meneny v krizku, jinak hlavni loziska a gufera zatim nic. Ten typek co jsem to od nej kupoval to moc nesetril takze kardan dosta zabrat. V servisu nemaj kapacitu, takze mi zbyva rozhodnuti, nikam nejet nebo jet s tim rizikem ze si ustelu nekde na albansky polnacce.
Diky moc za radu, od zlabka jsem to odvezl dneska, ma absolutne narvano....a knucel jsem jak malej...ted jsem s nim mluvil ze mi ten olej aspon vymeni a podle toho co z toho vytece pozname v jakym je to stavu. tak nevim...zkusim jeste napsat tem dvema, diky !
to je ptákovina Emilio, přesně na tohle mi Žlábek řek, že sákne každej kardan, že to nemá cenu rozebírat kvůli tomu i když samozřejmě kdybych když na tom budeš trvat udělá ti to.
Mě to tam sákne taky, taky se mi to nelíbí, mám vůli na zadku takže až se k tomu někdy dostanu vyměním i gufera, ale jsem zvědav na jak dlouho to pomůže
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Já jsem měl stejný problém.špatný gufero .tak jsem nechal rovnou vyměnit i ložiska,ale pouze z prevence.Když už se to rozebíralo.Jinak jsem měl najeto 48tis.km což je klasika.To je jako s řemenem na alternátor-max 60tis.km.
Das ist BMW
Jestli jsem to dobře pochopil, tak ti to vlhne okolo manžety? Včera byl u mě v dílně se stejnou závadou jeden člen zdejšího fóra ( "Michal" - taky od vás z Prahy) - vyměnil jsem mu to na počkání (práce cca na 2 hodinky), protože byl taky ve "srabu", kvůli tomu, že jede v pátek na dovolenou. Je fakt, že to vlhne na dost motorkách - někdo s tím jezdí mnoho km a nic se nestane, ale taky se stává (nechci tě strašit, že se to stane zrovna tobě), že se to potom pojebe vcelku rychle, jako např. hollubovi, kdy během chvíle (možná necelejch 1000km) bylo velký množství oleje místo v "hrušce",tak v manžetě a ložiska byla nedostatečně mazána a komplet se vysypala - do té doby nic (zadní náhon tichej a bez vůle, jen to trochu vlhlo). No, a taky ti vůbec nemusí pouštět simering pod manžetou, ale může to být simering na výstupu z převodovky a teče to kyvkou do manžety.
Upravil Tonda dne 03.06.2009 20:44
Tondo, myslim ze to muze bejt ten simering v prevodovce. Mluvil jsem s mechanikem z BMW a jak jsem mu to popsal tak mu to bylo jasny. Ty olejovy stopy jsou na spojnici, rikal ze je to celkme bezny.Uklidnil me ze to nic neni, staci kontrolovat olej v prevodovce a casem ten simreing vymenit.
Takze trochu klidu mam ale stejne...kdyz to nikdo nevidel a nebylo to rozebrany, jistota zadna...
Nicmene se mi to riziko nezda takovy a byl jsem spis jen vyplasenej. Utru to hadrem a po dovoleny necham komplet udelat kardan a prevodovku.
Pánové zdravim,chtěl jsem na toto téma psát a přitom ještě jednou poděkovat Tondovi,že pouze po tel.domluvě (v patek jsem mu zavolal popsal problem)jsem k němu mohl včera přijed (v so. odjíždim do Chorvatska) a opravdu na počkání to zmáknul a chtěl bych hlavně zduraznit,že absolutně profesionální přístup k práci normálně si s Mlčochem děláme motorky sami ale na tohle jsme neměli patrony (vercajk) takže je vam jasný že jsem nevěděl co mam čekat jsem na Adika choulostivej!. Ovšem jak Tonda otevřel dílnu a zatlačili jsme motorku dovnitř a začal pracovat tak jsem byl fakt v klidu (v dílně jak v obýváku a o přístupu jsem už psal) Takže Tony děkuju a když se nic neposejří tak si dáme v GAPA spolu pivo.
To Deyf:sundej prachovku a než tam budeš hrabat hadrem tak si posvit dovnitř do tý nohavice, kardan to sice rozhází ale stejně by jsi to měl poznat jestli to teče ze zhora od rychlostky nebo ze zadku,už když jí stáhneš tak zhruba poznáš (řikám zhruba) jak je to hodně v loji,já tam měl vyloženě čistej olej sice taky na řid ale aspon tam nebyla Anulka a po vypuštění oleje taky bez špon a sajrajtu.Muj osobní názor nech si to pro klid udělatzatim čus
mám najeto 52 000 ,vespod to mám taky vlhký,když sem si toho všiml,měl sem cca 30 000 najeto,sleduji to,vůli v kole nemám,olej měním každej rok bez ohledu na ujetý km,zatím neřeším Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
MotoPaja napsal:
to je ptákovina Emilio, přesně na tohle mi Žlábek řek, že sákne každej kardan, že to nemá cenu rozebírat kvůli tomu i když samozřejmě kdybych když na tom budeš trvat udělá ti to.
Mě to tam sákne taky, taky se mi to nelíbí, mám vůli na zadku takže až se k tomu někdy dostanu vyměním i gufera, ale jsem zvědav na jak dlouho to pomůže
Co se ti zdá jako ptákovina,že jsem tak smělej???
to vozit to ke Žlábkovi, jak píšu, řek mi na sáknutí oleje že to dělá každý BMW a významě se zatvářil že nemám řešit píčoviny a radši jezdit
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Brnak Jim napsal:
Pro moto paja-Pokud nemáš na svém GS zadní kyvku s letmo uloženým kolem, tak máš asi model R 5 rok výroby 1937.Tam je zadní kolo natvrdo.Ale kardan je nekrytej.Ale veteráni nejsou GS.To začalo až R100 G/S,to byl Otec všech cestovních endur
Máš pravdu, ale podle mě je "kyvka" zkratka z "kyvná vidlice", pokud vím, BMW používá, jak sám velmi správně píšeš "kyvné rameno". A pokud Tě velmi mrzí, že jsi se kdy registroval, buď v klidu, asi v tom nebudeš sám
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Brnak Jim napsal:
Pro moto paja-Pokud nemáš na svém GS zadní kyvku s letmo uloženým kolem, tak máš asi model R 5 rok výroby 1937.Tam je zadní kolo natvrdo.Ale kardan je nekrytej.Ale veteráni nejsou GS.To začalo až R100 G/S,to byl Otec všech cestovních endur
No ja bych rekl,ze R100G/S se vubec nevyrabel.Myslel jsi spis R 80G/S.
Stovka se zacala delat az jako GS.A to od roku 1987.
Upravil vevis dne 20.06.2009 07:30
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!