Vím, že se řeší gumy pořád, ale prostě nikde nemohu najít praktické srovnání mezi těmito gumy..
Na Tourance jsem najel cirka 10.000km, než jsem včera zjistil že mi guma mezi vzorkem zpuchřela a prostě utíká.. Gumy mají cca ještě uprostřed 3-4mm v místě, kde odešla je pouze 1mm.. Takže na gumě byla buď od výroby boule, nebo je klidně možné, že jsem jí poškodil. Minulý rok jsem vybral takovou díru v Rumunsku na DN66A, až jsem urval zadní blatníček..
Před měsícem jsem se vrátil z Balkánu a z Ukrajiny, kde jsem to mezi Německou Mokrou a Koločavou položil, což byla ale moje blbost, ale když jsme se v bahně škrábali přes vrchol, tak rozhodně sjetá Metzelerka fungovala lépe než nová TKC na Stromovi..
Na GS jezdím jen roadtripy po Balkánu metodou Mapy.cz a nejkratší cesta, takže dejme tomu 10% offroad a když zaprší, tak klidně i bahno.
Problém je, že prostě tomu Tourancovi tak uplně nevěřím na zbývajících 90% na asfaltu..
Jak moc je tedy TKC lepší na asfaltu?
Jak moc je TKC horší v bahně?
Nebo je lepší guma? Jde mi o to, aby se vyloženě nesjížděla na asfaltu, ale aby byla OK v lehkém terénu..
macman přiložený následující obrázek:
Jestli chceš srovnání, pořiď si TKC a budeš ho mít hned. Všechno ostatní bude jen přenesená zkušenost, která Ti je k ničemu. Není to jen o gumě, ale i o motorce a o tom, kdo a jak jazdí a umí jezdit.
Jezdím jen Tourancky cca 40 000km na 1150 a teď cca 20 na 12ce... a dám je znovu... na silnici jsou super, najedu na nich 10-15 tis, za deště se chovají velmi dobře... neměnil bych...
Já měl vloni s Touranckama problém. Jezdím je léta, ale loni se mě zadní na několika místech protrhla. Někde jsem to tady popisoval. Popraskala mě mezi figurama. Kdyby to bylo jedno místo, řeknu průraz, ale bylo jich několik. Pravda, už mlela z posledního, ale předtím to bylo vždycky v pohodě a to jsem na nich projel po Rumusku a Balkánu všeobecně dost. V Bulharsku jsou cesty jako v Rumunsku před léty, ale abych měl trhliny mezi figurama..... Letos jsem nazul na druhý kola Scoropiony Traily 2 a nasadím je na dovolenou. Dojíždím Tourancky a uvidím, jestli druhou sadu kol ještě obuju. Původně jsem na nich měl špunty, ale to je již hudby minulosti.
Vždycky jsem tvrdil, že GS a Tourancky jsou kombinace pro bl by, protože odpustí a vyžehlí spustu chyb motorkáře. Ale po loňské zkušenosti je má víra v Tourancky otřesena.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Já jsem s TKC spokojený (mám je na ADV 2011), ale to neznamená, že nutně vyhoví. Žádnou vadu jsem u nich nikdy nezaznamenal.
Na silnici jsou úplně v pohodě i za mokra i za lijáku a jestli jezdíš převážně silnici, klidně je zkus. Jinak je to jak jsem psal - zkušenost nepřenositelná.
j_a_k napsal:
Já jsem s TKC spokojený (mám je na ADV 2011), ale to neznamená, že nutně vyhoví. Žádnou vadu jsem u nich nikdy nezaznamenal.
Na silnici jsou úplně v pohodě i za mokra i za lijáku a jestli jezdíš převážně silnici, klidně je zkus. Jinak je to jak jsem psal - zkušenost nepřenositelná.
Mám to podobně.
Já se řídím heslem: když to nezkušíš, tak to nezjistíš. Nejen u pneumatik.
Zkušenosti jsou nepřenosné, byť se to občas tak tváří.
Upravil Medik dne 19.07.2023 11:21
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
TKC 70 dost hučí, někdy i vibrují tak, že sem s tím lidi jezdí, že mají ložiska v koncáku v prd.eli a často se přední pneu sjede dřív, než zadní a vydrží málokdy přes 8tis. km.
Taky si lidi stěžují, že se jim při vyšších rychlostech začne vlnit motorka nebo kmitat řidítka, což se tady řeší opakovaně a lidi pořád nevěří, že to může dělat pneumatika a pořád nepochopili, že není úplně normální na nich jezdit přes 160km/h.
... to jsou zkušenosti ostatních... podle mě to není špatná pneu na silnici, ale za ty prachy malej nájezd. Na Continental trail attack najedu 2x tolik, tak proč bych bral tohle?
Na druhou stranu Tourancky, co je začali, místo v Německu, vyrábět někde v Ásii, stojí za prd. Nerovnoměrně se sjíždí, kvalita je mnohem horší a co kus, to originál... takže něco jako všemi milovaný Mitas...
A co se týče trakce v terénu... to nemyslíš vážně ne?
Obě jsou to silniční pneu, ať si marketing vypisuje o nesmyslných poměrech on : off , co chce. Samozřejmě, že na obou se dá jet po šotolině, když je na to člověk zvyklej a povrch tomu aspoň trochu odpovídá, ale hledat v tom rozdíly nemá smysl.
Tohle tvoje dilema bych osobně řešil tak, že bych úplně změnil výběr.
Zrovna Continental dělá výborný silniční pneu s dlouhou životností a na nic si nehrají (jako na offrouďáky), což teda může být pro někoho i nevýhoda, protože nevypadá dostatečně drsně na tý pumpě u kafe Ale třeba trail attack jsou super a na šotolině to odvede stejnou (bídnou) práci, jako tourancka nebo TKC70.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nebýt toho, že mě ty Tourance vypekly tím, že po návratu z cesty umřely na zaparkovaný motorce a celkově mi přišlo, že ta poslední sada prostě klouzala za sucha, šel bych do nich znovu.. Ale asi fakt bude problém s kvalitou výroby a budou kus od kusu.. Na to, že jsou dva roky starý, tak jsou zpuchřelý jak 10 let starý gumy..
Ty Trail Attacky jsou prostě moc silniční. Chápu, že na silnici a v šotolině budou super, ale prostě každý výlet stejně zapadneme někde v bahně a tam bych byl v řiti. Na poslední cestě je měl kámoš na 1250GS a skončil v Srbsku někde u Travniku, kdy se nebyl schopný v blátě ani rozjet..
Prostě potřebuju gumu, co projede terén viz foto a nebude se mě snažit zabít na suché silnici.. :-)
Ve skutečnosti to bylo horší než na fotce a hlavně jsem fotil až když jsme se dostali na trochu pevnější podklad.. Jinde byly koleje, že jsem hrnul bahno válcema.. Ten V-Strom na TKC si tam 4x ustlal..
macman přiložený následující obrázek:
No, tak to už je fakt trochu offroad
Na tohle bych se se silničními nepouštěl a to ani s pseudo offroad jako je tkc 70. Když potřebuju něco universálního, tak beru vždycky Heidenau K60, ale tohle by bylo i tak na zalepení předního kola. To už bych zvážil něco víc na off, jestli to jezdíš často.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
macman napsal:
Nebýt toho, že mě ty Tourance vypekly tím, že po návratu z cesty umřely na zaparkovaný motorce a celkově mi přišlo, že ta poslední sada prostě klouzala za sucha, šel bych do nich znovu.. Ale asi fakt bude problém s kvalitou výroby a budou kus od kusu.. Na to, že jsou dva roky starý, tak jsou zpuchřelý jak 10 let starý gumy..
Ty Trail Attacky jsou prostě moc silniční. Chápu, že na silnici a v šotolině budou super, ale prostě každý výlet stejně zapadneme někde v bahně a tam bych byl v řiti. Na poslední cestě je měl kámoš na 1250GS a skončil v Srbsku někde u Travniku, kdy se nebyl schopný v blátě ani rozjet..
Prostě potřebuju gumu, co projede terén viz foto a nebude se mě snažit zabít na suché silnici.. :-)
Ve skutečnosti to bylo horší než na fotce a hlavně jsem fotil až když jsme se dostali na trochu pevnější podklad.. Jinde byly koleje, že jsem hrnul bahno válcema.. Ten V-Strom na TKC si tam 4x ustlal..
Do takéhoto blata ani TKC80 nepomôže. Ak chcete jazdiť toto, tak niečo s redšími štuplami aby sa vedela čistiť. Proste veľké GSko a hlbšie blato nejdú moc dokopy
KTM měla TKC80 a jednoznačně byly nejlepší.. Tourancka v bahně tak nějak fungovala, ale nebylo žádný boční vedení.. Takže jsem musel jet v nejhlubší stopě, protože cokolv jiného by stejně sklouzlo bokem do tý nejhlubší stopy..
Je to pas mezi Koločavou a Německou Mokrou.. 10km jsme jeli tři hodiny (teda hodinu jsme slepovali moje GS). Před rokem a půl to projelo S1000XR na silničních gumách, ale to tam byl štěrkový kufr.. Teď to byly jen vyjeté koleje a kvalitní ukrajnský bahno..
Na začátku jsem to dosti podcenil a jel jsem moc rychle (30-40), najednou jako by mi někdo podkopl kolo a trochu jsem se proletěl.. Já OK, motorka oba blinkry, kufr, mlhovka, plexi, řídítka, ovladače, padací rám... Ale domů dojela..
Štve mne ale ta dlouhá jednička, když jsme sjížděli dolů, musel jsem jako jediný jet na neutrál, protože brzdění motorem to jelo moc rychle. Samozřejmě do kopce smrad ze spojky.
Takže ideálně potřebuju vymyslet gumu, která se chová lépe na suchém asfaltu než Tourance, ale není horší než TKC 70 v bahně..
macman přiložený následující obrázek:
ahoj,
nejprve pro pořádek: jsem kochač a jezdim silnice, teda horší, ale pořád silnice, max. polňačku, nebo šotolinu.
Odjezdil jsem dvě sady TKC 70 a maximální spokojenost. Na silnici opravdu drží skvěle, oproti předchozím tourance daleko větší pocit jistoty. Je pravda, že ta přední dá výrazně míň než zadní.
Teďka jsem prostě chtěl zkusit TKC 70 rocks a snad ještě lepší pocit než ta obyč. Jasně, že ten OFF potenciál nevyužiju, ale prostě jsem je chtěl zkusit a fakt mě hodně mile překvapila. Pro někoho, kdo chce jezdit něco podobného, viz. výše foto, si myslím, že určitě zajímavá volba.
Každopádně za mě tourance už určitě ne.
R1100GS
GS 1200 - r.v. 2008 mám od loňského podzimu. Předtím jsem nikdy neměl ani cestovní enduro, ani jiné enduro, ani žádné BMW. Vždy jen po dobu 15 let japonské sportovní motorky, později Kawu ZRX1100.
Na GS jsem pořídil TKC70 na předek a TKC70 Rocks na zadek. Právě proto, abych mohl jezdit cestou - necestou. Žádné hard enduro, žádné dlouhé kochací jízdy "za dobrodružstvím". Blbnu na tom klidně kolem komína, kde se dá. Tahám a brzdím, jak dá. V chladnějším počasí všude, teď ve vedrech spíš jen silnice. Tam se člověk tolik nenadře.
K těm gumám -
V zimě to šlo, necítil jsem žádnou nejistotu.
Na suché šotolině se nebojím, celkem se dá letět. Kolega má KTM 1290, enduro celkem dává a nemáme problémy, že bychom na sebe museli čekat.
Zadní Rocks dává celkem i trakci, jezdili jsme na enduroškole v pískovně a neměl jsem problém. ALE - hučí jako prase. Kravál na entou ... Mě to nevadí, někomu by mohlo. A fakt těch 160 max ... KTM s kufry se na nich dost vlní ...
Mokrý asfalt nehodnotím, tam bývám opatrnější na všem. Krizovku jsem na nich neměl nikdy.
Suchý asfalt si nejsem jistý, jak zhodnotit. Drží to fest, na okruhu v Písku jsem je sjel vzadu totálně do kraje, stupačkama párkrát po zemi, bez jediného náznaku podklouznutí, nebo nejistoty. A dá se to tak i na běžné silnici, lehké žmolky na kraji z toho lezly po 15 minutách blbnutí. ALE - během asi dvouhodinové svižné cesty kolem Orlíku jsem asi třikrát cítil pod zadkem lehké podklouznutí, když jsem dával plyn na výjezdu ze zatáčky. Nic, z čeho by si člověk káknul, dalo se to regulovat plynem, ale trochu nejistoty pak po cestě bylo ...
Mám na nich najeto cca 3 tisíce a řekl bych, že zadní je tak v polovině životnosti. Možná dá 8 tisíc, víc asi ne ... Předek řekl bych trochu více. Až je budu měnit, tak obě najednou za novou sadu těchto samých. Jestli ovšem nezvolím spíš více silniční, počkám si spíš, jak mě bude bavit podzim mimo silnici ...
Klikis přiložený následující obrázek:
Dnes přišla zadní a zajímavý je, že to je uplně jiná guma. Na první pohled vypadá vzorek stejně, ale segmenty mají trochu jiný tvar, je uplně jinak řešená hrana gumy (má to takovej límec dokola, takže hrana není přerušovaná vzorkem)
Je uplně jiná konstrukce pneumatiky (stará 2xpolyester + 2xnylon, nová 2x rayon + 1x steel), nová má vyšší rychlostní index (240) a připadá mi kulatější profil..
Oproti staré má nová označení Radial Steel
Je to nějaká novinka, nebo je to tím, že stará byla jen do 210km/h?