Ahojte, rád by som podebatil o závade na mojej moto. Takže pokial sa jazdí plynule nieje žiadny problém najazdiť aj 1000km ale akonáhle sa dostanem do ucpaného mesta a motor sa zohreje na risku ktorá je na teplote ukazovatela tak začne klepotať a blikať kontrolka oleja. Ked zastavím počkám pol hodinku a zase bez problemov idem dalej. Motorka má nové ložiská na klukovke, ojnične ložiska, gufera, proste cely motor rozobrany a zloženy ako po generalke a stale tá istá porucha. Nabehal som 1000km znovu ako v zábehu, všetko ok až do vtedy kým som sa zase nedostal do zápchy, motor sa viac zohrial a znova sa opakuje to iste. Už mám vymeneny aj nejaky šponovák rozvodovej reťaze a stale nič. Už je z toho zúfalý aj mechanik a ja ešte viac. Klepotanie vychádza ako keby od ventilov. Pomože mi niekto podeliť sa zo skusenosťami alebo niečo poradiť? Ocením každý dotaz. Dakujem
Nevím jak u 1200,ale u 1150 dovedou dělat slušný brajgl velké axiální vůle na vahadlech.Hodně se to projevovalo právě při "hicování" motoru.Po seřízení jako když utne.Hodně dělá i olej.Nepoužíváš 10w40?
řídký olej při vysokých teplotáchměl bys používat hustší olej
u vzducháče v zácpě,kdy ti teplota vyleze hodně vysoko,normální jev,motor začne rablovat,začne být hodně hlučnej,toto mi dělala jamaha v zácpě,dělá to i báwo,taky jsem měl strach,že mě bouchne motor,naštěstí sem se rozjel a po 15 km se vše vrátilo do normálu,u té jamahy jsem měl místo zátky teploměr,olej měl teplotu cca 115 st.na hlavě a ventilech muselo být ještě víc,z vysavače se mi rázem stal šroťákpo rozjetí to bylo zpět v normálu
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Olej je už vymenený aj tri krát a vždy v bmw servise takže predpokladam že tam lejú to čo tam má byť. Motorka je už pomaly tretí mesiac odstavená až na jeden výlet 1000km na zábeh a stale sa to opakovalo a dúfam že mechanici sú natolko schopný že ako prve ich napadol ten olej ja som si myslel to iste a ked už aj mechanik povie že ma z toh hlavu v smutku tak čo mam potom ja povedať. naozaj som zvedavý čo z toho bude. Dakujem za príspevky
Olej na to má rozhodně vliv,ale 1200 má jakési čidlo klepání motoru to by mělo tyhle jevy odstraňovat si myslím můžou to být i detonace kvuli špatnýmu benzínu je toho tady v sekci 1150 napsáno dost tak jestli by nebylo dobrý se na to čidlo při bádání taky mrknout jestli není v tahu
jericho - jestli to dáváš do Tempusu tak tam nezjistí zhola nic.
Celkem by mě zajímalo proč se dělala generálka? Proč se to vysypalo? Málo oleje? Vadná olejová pumpa či co? Jen střelím od boku... je otevřený okruh chladiče oleje, není vadný olejový termostat ? Má olej možnost cirkulovat přes chladič ? Není to tam nikde ucpaný silikonem po "generálce" ?
Jinak 12tka se mi přehřála za 19tkm jen jednou, při cca 1,5 hodinovém popojíždění v koloně při okolní teplotě cca 30st. Do púl hodiny přehřátí nehrozí, jestli je to u Tebe dříve, pátral bych v okruhu chlazení oleje.
Upravil W dne 16.06.2009 08:02
Tak jsem si tvůj příspěvek přečetl ještě jednou a je divný, že když se ti to přehřeje tak ti začne problikávat kontrolka mazání .Já jsem 1150 přehřál několikrát ,řezalo v tom jak ve starejch pentlovkách,ale kontrolka oleje byla vždycky zhašená ani neblikla to vypadá jako když to fakt přestává mazat zeptej se těch servisáků co tam lejou za olej někdy značkový servisy dávájí zbytečně drahej olej, plný syntetiky atd,ale tady do těch motorů se prostě tyhle oleje nehoděj.
Takže hystoria je taka, že moto bola nechciac utopená a potom najazdene ešte nejakych 500km. samozrejme v oleji bola taka šuma ale olej aj filter bol vymeneny a dokonca aj čistým olejom preplachnuty motor. Zavada sa davala do suvyslosti s tým ale teraz si myslím po tých všetkých opravach že to nemá s tým nič spoločné že to bolo utopene. A asi pri 20 stupnoch a ani necelej pol hodinke poposuvania na D1 som to musel odstaviť na krajnici. No a po tej oprave a výmene všetkeho možneho sa prejavuje stale. Doteraz sa jazdilo v chladnejšiom počasí tak nebol problem. No v poriadku to nieje skúsim sa dotazovať na tú cirkulaciu oleja či tam naozaj nieje niečo ucpane. Vidím to ešte na dlhšie zistenie závady. Znovu dakujem za dalšie postrehy.
Ještě mě napadlo když byl v oleji šum (šuma po vašem) jestli by nemohl být přicpaný sací koš kterým saje čerpadlo olej právě tím šumem ,když je olej normoš tak to maže je li řídší tak už by to nemuselo dávat dostatečnej tlak ,prostě ten průtok oleje by nebyl takový.To by asi i kontrolka začala problikávat protože každý olej. čidlo je nastavený na určitej tlak a když ho nemá tak začne spínat a rozpínat.Kontrolovali koš když to měli rozházený?
Tak tu je priblyžne foto s označením šípkou kde sa nachádza to miesto pre čidlo ktoré vraj niektore modely nemajú ako tá moja.
jericho přiložený následující obrázek:
No v tom místě je čidlo teploty hlavy / menší mosazný šestihran/ a čidlo detonací - to je větší. Teď jsem se byl juknout na svoje 08 gsa a snímač teploty hlav mám taky jen jeden a to na levé straně, přesně jak ty.
Ale to bohužel není příčinou toho klepání co popisuješ.
PS: máš v mejlu schema elektriky a přesnou lokaci čidel.
Dodatek : tak jsem trochu zapátral a tady je výsledek :
09 12627673407 temperature sensor with cable - to 08/2006 2
09 1262767340 temperature sensor with cable - 08/2006 and above 1
Neboli 12tky vyrobené do 8/2006 mají čidla na obou válcích a novější jen jedno na levém válci ...
Upravil W dne 16.06.2009 14:56
Diky za všetky rady a postrehy, určite sa na to popýtam mechanika a dám vedieť ako to dopadlo. Snad budeme zase o niečo mudrejší - pevne verím a ešte raz dakujem