ahoj všem, budu dělat repasi zadního tlumiče a tak mě napadlo tam dát rovnou jinou pružinu. Uvažuji buď o silnější nebo progresivní. Důvodem je, že 99% jezdím se ženou a to buď bez kufrů nebo na dovolenou s nimi. Zatížení jen námi dvěma je cca 170kg včetně oblečení a přileb. Poradili byste, jakou pružinu (na kolik kg) tam dát a zda má význam jít do progresivní? Budu rád za každou, praxí ověřenou odpověď, názor, doporučení. Tlumiče jsou original BMW s ESA. Joch
GSA 07/2008
Mel jsem na 12 GS 2004 progresívní pružiny a bylo to moc tvrdé, do toho už bych znova nešel.
Teď mám tlumiče Touratech (Level1/Level2, pro GSA). Na doporučení Milana Holého (když byl ještě v TT) jsem dal zadní pružinu tužší (160 N/mm, standard GS vzadu je tuším 140 N/mm, GSA 150 N/mm), přední pružina je standard a je to OK, hmotnosti máme cca podobné.
Upravil buboGS dne 14.01.2024 21:18
BMW GS = stroj na radost
Čau, mám 12 GS. 07, váhově to máme podobně jako ty, za origo pružinu ve 40tis jsem dal jen na zadek progresivní hyperpro ted 90tis km a super, uplně jiná motorka, udělal sem dobře.
Když pojedeš sám tak je to malinko tvrdší, ale nic hroznýho.
To je super cpát progresivní pružinu na lineární tlumič. Fakt to funguje
Jestli chceš utrácet peníze za podvozek, tak to udělej pořádně a kup nové repasovatelné tlumiče, které budeš mít z výroby nastavené na svou hmotnost a jízdní styl.
Namátkou Wilbers, TFX, MUPO (z těch levnějších) a pak Touratech a Ohlins, z těch dražších.
Ale jsou to Vaše peníze, tak si s nima dělejte co chcete...
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Čao, laboroval jsem s tím loni taky. Při váhání co pro a proti mi pomohlo to že zadek začal téct. Tím se vánání uspíšilo. Skončil jsem u toho, že od zdejšího člena ERO jsem objednal dodávku Wilbers s tím že mi na ně nasadí moje jednotky ESA z původních tlumičů. Tuhle akci zajistil Servisák. (Milan) A po cca první 15 km můžu říct jiná motorka, vše je tužší nekoupe se, nepotápí. Minule dalších cca 100 km a žehlí to zatím vše co potřebuji, ve dvou, v jednom, ESA funkční, žádná chybka se neobjevuje. Zkoušel jsem skoro půlku modů a vše je funkční. Za mě to bylo nejlepší řešení. Uvidíme jak si sednou po 500 -600km co to nasadili, ale ted je kosa a nemám chut se nechat omrzat hnusem venku.
Čao, laboroval jsem s tím loni taky. Při váhání co pro a proti mi pomohlo to že zadek začal téct. Tím se vánání uspíšilo. Skončil jsem u toho, že od zdejšího člena ERO jsem objednal dodávku Wilbers s tím že mi na ně nasadí moje jednotky ESA z původních tlumičů. Tuhle akci zajistil Servisák. (Milan) A po cca první 15 km můžu říct jiná motorka, vše je tužší nekoupe se, nepotápí. Minule dalších cca 100 km a žehlí to zatím vše co potřebuji, ve dvou, v jednom, ESA funkční, žádná chybka se neobjevuje. Zkoušel jsem skoro půlku modů a vše je funkční. Za mě to bylo nejlepší řešení. Uvidíme jak si sednou po 500 -600km co to nasadili, ale ted je kosa a nemám chut se nechat omrzat hnusem venku.
geofre napsal:
To je super cpát progresivní pružinu na lineární tlumič. Fakt to funguje
Jestli chceš utrácet peníze za podvozek, tak to udělej pořádně a kup nové repasovatelné tlumiče, které budeš mít z výroby nastavené na svou hmotnost a jízdní styl.
Namátkou Wilbers, TFX, MUPO (z těch levnějších) a pak Touratech a Ohlins, z těch dražších.
Ale jsou to Vaše peníze, tak si s nima dělejte co chcete...
Díky Geofre za příspěvek. Vůbec jsem netušil, že existuje i progresivní tlumič. Můžeš mi tu dát prosím odkaz, jak vlastně funguje? nebo pokud bys mohl sám vysvětlit, byl bych velice rád. Doposud jsem znal jen kombinaci "lineárního" tlumiče s progresivní pružinou. díky a těším se.
GSA 07/2008
Kojot napsal:
Čao, laboroval jsem s tím loni taky. Při váhání co pro a proti mi pomohlo to že zadek začal téct. Tím se vánání uspíšilo. Skončil jsem u toho, že od zdejšího člena ERO jsem objednal dodávku Wilbers s tím že mi na ně nasadí moje jednotky ESA z původních tlumičů. Tuhle akci zajistil Servisák. (Milan) A po cca první 15 km můžu říct jiná motorka, vše je tužší nekoupe se, nepotápí. Minule dalších cca 100 km a žehlí to zatím vše co potřebuji, ve dvou, v jednom, ESA funkční, žádná chybka se neobjevuje. Zkoušel jsem skoro půlku modů a vše je funkční. Za mě to bylo nejlepší řešení. Uvidíme jak si sednou po 500 -600km co to nasadili, ale ted je kosa a nemám chut se nechat omrzat hnusem venku.
Řešil jsem to úplně stejně novými Wilbers. Vůbec toho nelituju. Solo bez kufru je to trochu tvrdší, ale to je dáno tím, jak jsem si to "naklikal" při objednávce. Obrovský rozdíl proti originálu je s naloženými kufry nebo ve dvou.
Blbě jsem to napsal, takže ještě jednou a lépe:
Dávat progresivní pružinu na tlumič, který je nastavený, aby pracoval s pružinou lineární je prostě špatně. Nefunguje to. Už se to tu řešilo.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
@geofre - jj, to máš pravdu, tos jsem pochopil špatně. Koukal/ptal jsem se na Wilbers a už mám představu, kolik za něj. Teď to bude chtít čas, aby se rozmnožily platidla...
GSA 07/2008